-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: szukam auta - mocnego RWD - doradźcie
Date: Sat, 2 Jan 2010 16:31:47 +0100
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 83
Message-ID: <hhnot7$3cq$1@inews.gazeta.pl>
References: <hhgbli$bbs$1@nemesis.news.neostrada.pl> <hhgb7t$p1l$1@inews.gazeta.pl>
<hhgdbd$c5m$1@nemesis.news.neostrada.pl> <hhgd7r$3lb$1@inews.gazeta.pl>
<hhggqi$2pm$1@news.onet.pl> <hhgjun$a6h$1@news.onet.pl>
<4...@n...home.net.pl> <hhig2a$p8j$1@inews.gazeta.pl>
<hhl93b$etb$1@inews.gazeta.pl> <hhn68f$o3r$1@inews.gazeta.pl>
<hhnctt$ing$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: 77.255.26.73
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1262446311 3482 77.255.26.73 (2 Jan 2010 15:31:51 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 2 Jan 2010 15:31:51 +0000 (UTC)
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
X-Priority: 3
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5843
X-User: cita
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2243485
[ ukryj nagłówki ]Jurand wydusił z siebie te słowy:
> Ale silnik o mocy 200 KM, jeśli jest tej samej klasy co silnik 100
> KM, jest cięższy, ma większe i cięższe tłoki, większe opory tarcia,
> większą stratę na przeniesieniu napędu (większy mechanizm różnicowy,
> grubsze półosie, itp.) - no i generalnie auto z takim silnikiem waży
> więcej. Dlatego potrzebujesz więcej paliwa, żeby rozkręcić sam
> silnik, a po drugie - żeby napędzić cięższy samochód.
pewnie, pewnie .. ale mówmy o realiach a nie o teorii.
Przecież na spalanie wpływa tyle różnych czynników, ze te groszowe róznice
wynikające z tego co opisujesz w rzeczywistych warunkach są pomijalne - tak
jak wzrost spalania na wlaczonych i wyłacznych swiatłach
>
>>>> Mnie wyzywasz od kompleksów, ale guzik wiesz. Pojeździj kiedyś
>>>> mocniejszym silnikiem o większej pojemności w tym samym tempie co
>>>> tą swoją motorynką i ze zdziwieniem stwierdzisz, ze wcale więcej
>>>> benzyny nie zuzyjesz.
>>>
>>> Ok, wchodzę w to. O ile się zakładamy, że jednak zużyjesz więcej?
>>
>> Widzisz, za duzo jeżdze samochodami z większymi silnikami (2,5-3,5
>> litra) i jakoś nie specjalnie odbiegam od spalania tych 1,8-2,0
>>
>> Skoro moja omega (oecnie 2,5 ale wczesniejsza 3,0 palila podobnie)
>> przy mojej normalnej jeździe pali mi w cyklu mieszanym 13-14l/lpg a
>> weźmiesz pod uwage np. jakies mondeo (zeby wielkościowo bylo
>> podobnie) z silnikiem 1,8-2,0 to ile spali?
>
> Ile mocy miała Omega 2.5 a ile 3.0? 100 KM kontra 200 KM? ;)
> Najpierw misiu wyjedżasz z porównaniem silników 100 KM kontra 200 KM,
> a potem podajesz pojemności 2.5 i 3.0 ;)
Ale czytaj kolego ze zrozumieniem.
Porównywałem Omege V6 2,5 do Mondeo 1,8 i 2,0 a Omega 3,0 pojawiła sie tylko
jako podobny przyklad, bo różnica między 2,5 a 3,0 jest niewielka wiec
mozesz porównać tak samo omege 2,5 do *Mondeo* 2,0 jak i Omege 3,0 do
*Mondeo* i o porównanie do np. Mondeo a nie omegi do omegi mi chodziło. A
mondeo bylo pierwszym z brzegu samochodem.
>
> Poza tym wypowiedzi "wcale nie zużyjesz więcej benzyny" i "jakoś
> specjalnie nie odbiegam od spalania tych 1.8-2.0" niosą dwie różne
> informacje.
wcale nie bo rozmawiamy o tym samym rzzedzie wielkości, a nie spalaniu rónym
co do 1ml/100km bo tak to nie porównasz nawet dwóch identycznych samochodów
w warunkach rzeczywistych.
> Porównaj sobie spalanie BMW 316i i BMW 328i. Albo Alfy Romeo 156 1.6
> i Alfy Romeo 2.5 V6. Albo Audi A6 1.9 TDI i Audi A6 3.0 TDI. To masz
> takie różnice w mocach, o jakich mówiłeś.
ze skrajności w skrajność, ale niech Ci będzie.
Ile spali BMW 316 a ile 328?
Pod warunkiem, ze zakladamy warunki podobne i nie ekstremalnie czyli nie
przy jeździe maksymalnie oszczędnej i maksymalnie nieoszczędnej - a po
prostu w zwyklum ruchu - to spalanie będzie bardzo zbliżone.
Co do alfy sie nei wypowiadam, bo bywają silniki, ktore znacznie różnią sie
w spalani i nie specjalnie zależy to od pojemności.
Co do Audi A4 z manualną skrzynią 1,9 TDI paliło mi srednio ok 7-8 litrów.
Na trasie 6,5 Audi A6 3,0TDI z automatem (mojego brata) pali srednio 9,5
litra.
Niestety nie mialem A6 1,9TDI ale nie sądze, zeby paliło srednio mniej niż 8
litrów. Jaka więc jest różnica w spalaniu w rzeczywistych warunkach?
ps. a i tak takim 3,0 jeździsz szybciej niż 1,9 wiec gdyby teraz porównac A6
1,9 i A6 3,0 oba z automatami i oba jeżdzące dokladnie z taką samą dynamiką
(ale nie skrajną - czyli ani nie b. duża, ani nie slamazarną) to okaze sie
ze spalanie nie różni sie sie w ogole, albo nie większa niż 0,5 litra)
I to są fakty.
--
Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
Omega B X25XE
Następne wpisy z tego wątku
- 02.01.10 16:32 Bydlę
- 02.01.10 16:36 Kuba \(aka cita\)
- 02.01.10 16:39 Karolek
- 02.01.10 17:16 Jurand
- 02.01.10 17:29 Jurand
- 02.01.10 17:30 Jurand
- 02.01.10 17:31 Kuba \(aka cita\)
- 02.01.10 17:48 Zygmunt M. Zarzecki
- 02.01.10 17:49 Kuba \(aka cita\)
- 02.01.10 17:50 Kuba \(aka cita\)
- 02.01.10 17:51 Zygmunt M. Zarzecki
- 02.01.10 17:54 Karolek
- 02.01.10 18:11 Bydlę
- 02.01.10 18:38 Jurand
- 02.01.10 18:49 Jurand
Najnowsze wątki z tej grupy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
Najnowsze wątki
- 2025-02-17 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2025-02-17 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-17 Warszawa => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Gliwice => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-17 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-02-17 Warszawa => Senior ASP.NET Developer <=
- 2025-02-17 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-17 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-17 Odśnieżanie samochodu
- 2025-02-17 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-17 Dęblin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Pompiarze...
- 2025-02-16 PV teraz