  • 221. Data: 2021-04-23 19:53:48
    Temat: Re: szczyty głupoty
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2021-04-21 07:31, J.F. wrote:
    (ciap)
    > Jakbym jednak chcial zmienic:
    > -chcialbym liste ze stacjami do wyboru,
    > -nazwa stacji z RDS, z mozliwoscia wpisania wlasnej,
    > -lista zostaje, jak np na urlopie wyszukam lokalne stacje,
    >
    > a w/g nich to ja najbardziej lubie "wyszukaj kolejna silna stacje" ..

    Potencjalnie ta funkcjonalność jest w RDS, tylko nasi nadawcy mają to w
    dupie.

    W.

  • 222. Data: 2021-04-23 21:42:13
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > Ja mam teraz (i w sumie od zawsze), ale jak patrzę na ceny fabrycznych
    > transceiverów, to robi mi się słabo. Za mniej niż 2k nic się nie kupi,
    > a tak naprawdę trzeba wydać bliżej 3k (a można i dużo więcej). Hobby
    > jest fajne, ale nie aż tak ;)

    Mnie to już przeszło :) Nacykałem się DXów z pocztówkami. Jeszcze jak CB
    królowało to było wesoło. Potem tylko stare pierdziele zostały nawet za
    granicą jako krótkofalarze a nawiązywanie dalekich łącznosci już mnie
    nie kręci. Kiedyś, kiedy nie było netu i telefonow, miało to jakiś
    głębszy sens, teraz to już nie to samo.

    > Jest za to sporo amatorskich konstrukcji i pewnie kiedyś sobie zrobię,
    > choćby i na jedno pasmo.

    > Radiodyfuzję (stacje komercyjne) czy krótkofalarskie?

    RMF FM :) Chciałem uruchomić most pomiędzy domem na CB ale żona
    stwierdziła, że skoro na działce mam WiFi a telefon z abonamentem no
    limit, to muszę być strasznie popierdolony, żeby w domu trzymać bazówkę
    i włączone radio na sqelchu i ona nie będzie biegać do radia, żeby mnie
    na obiad zawołać a na działce musiałbym mieć spory głośnik, żeby
    kosiarkę przekrzyczeć :)
    Tak w sumie to doba musiałaby mieć 48h, żeby mi na wszystko czasu
    starczyło bo różne dziwne rzeczy mi do głowy przychodzą i mam możliwość
    realizacji tych pomysłów więc ciągle coś innego/nowego. Ostatnio walczę
    z wiatrakami jak Don Kichot :D i całkiem nowe/fajne doświadczenie. Na
    dzień dzisiejszy uzyskałem w sumie niewielką moc z wiatru 1m/s ale te 5W
    jest praktycznie ciągle. Jak zadmucha do 5m/s to już ładne 20-30W. Do
    ładowania akumulatora wystarczy. Długo nie trwało i miałem już 2 orkany
    i jeden tajfun. Wiatraka nie zdmuchnęło do sąsiedniego województwa ale
    lekko ucierpiał i teraz będą zmiany konstrukcyjne, żeby miał większą
    stabilność przy wysokich obrotach :D Mam czas do jesieni opracować to do
    końca ale już sięgnąłem mocy 500W, żeby to zatrzymywać elektronicznie,
    taka siła jest potrzebna do hamowania, żeby nie odfrunął :) Trochę
    przeprojektowałem ale uczulałem się na mikrowiatr a mała konstrukcja na
    mikrowietrze jest za słaba.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 223. Data: 2021-04-24 11:40:48
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2021-04-21 19:57, PeJot wrote:

    > Niestety św. Florian posługiwał się wodą, raczej przy prądzie nie pomoże.

    To zależy od umiejetności strażaka, strumieniem przerywanym można ponoć
    gasić,
    ale ja specjalistą w tych sprawach nie jestem.

    W.

  • 224. Data: 2021-04-24 17:16:21
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-04-15 o 19:53, sundayman pisze:
    > Tak mnie natchnął jeden kolega w wątku poniżej, że postanowiłem zapytać
    > ; co najdurniejszego w życiu zrobiliście związanego z prądem albo
    > warsztatem elektronika ?

    Przez przypadek podłączyłem się do kondesatora z 320V ręka-ręka :(
    Naprawiałem zasilacz 230/24V i będąc odizolowany trzymałem jedną ręką za
    radiator (był na minusie) a drugą mierzyłem, przyszedł kolega i mnie
    zagadał, wtedy drugą ręką dotknąłem drugiego radiatora który się okazało
    był na plusie :(
    i tak się 'podłączyłem' po 320V :(
    Jeszcze w życiu mnie tak nie trzepneło jak wtedy, przez dłuższy czas nie
    mogłem dojść do siebie.
    Zdarzyło się to z 5 lat temu.
    --
    Janusz

  • 225. Data: 2021-04-24 18:13:59
    Od: szod <b...@a...pl>

    > ...w mojej wtyczce zwierał L z N.
    > Do dziś nie wiem dlaczego wkładając do gniazda w szkole (lata '70) gasło
    > światło...
    > ale po wyjęciu jumpera zapalało się ponownie.

    Kiepskie połączenia gdzieś na przewodach. Pięknie to musiało się grzać.

  • 226. Data: 2021-04-25 22:37:29
    Od: Grzexs <g...@w...pl>

    > Mniejszy. Cieńsze.
    >
    > https://archiwum.allegro.pl/oferta/wtyczka-radioweze
    l-telefon-i6146488430.html

    Tym niemniej mam ,,złodziejkę", w której z jednej strony jest gwint E27,
    a z drugiej właśnie gniazdo do takiej wtyczki radiowęzłowej. Wygląda na
    produkcję gdzieś z późnych tak 50-tych. Podobno był do tego jeszcze
    kabelek z taką wtyczką i już standardowym gniazdem na końcu (wg innej
    wersji - oprawką i żarówką), ale nie zachował się.

    --
    Grzexs

  • 227. Data: 2021-04-25 22:47:21
    Od: Grzexs <g...@w...pl>

    > Enerdowski? Ze Składnicy Harcerskiej? Tam mieli dużo różnych zestawów
    > z cyklu "młody". Najfajniejszy był "młody gorzelnik". Dało się tam
    > przygotować zacier i przedestylować. Zdaje się, że w jednym cyklu
    > prawie pół litra urobku. Bardzo szybko zniknął ze sprzedaży.

    Też miałem. Nazywało się toto ,,Gordon Elektrik". Było tam chyba 5 zwojów
    drutu, przełącznik na kawałku sklejki, przełącznik przechylny, przycisk,
    3 oprawki na żaróweczki, 2 lub 3 kolorowe żaróweczki, jakiś półklosz
    niebieski, malutka wtyczka dwubiegunowa i analogiczne gniazdko i -
    najfajniejsza rzecz - niebieski dzwonek i błyszczącą czaszą. Stał się
    potem przekleństwem rodziców. Nie jestem pewien, ale chyba też silniczek
    tam był.

    --
    Grzexs

  • 228. Data: 2021-04-25 23:19:37
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 25.04.2021 o 22:37, Grzexs pisze:

> [...]
    > kabelek z taką wtyczką i już standardowym gniazdem na końcu (wg innej
    > wersji - oprawką i żarówką), ale nie zachował się.

    E? Złodziejki to miały gniazdo do normalnej wtyczki.

    MJ

  • 229. Data: 2021-04-26 01:05:35
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Właściwie, to w razie nie daj boże jakiegoś stanu wojennego, to
    uczestnicy tej grupy powinni być internowani jako zdolni do wytworzenia
    wszelkiego rodzaju środków bojowych, od prostych po zdalnie sterowanie.

    Ludzie - wy jesteście niebezpieczni. W tym dla siebie :)

  • 230. Data: 2021-04-26 01:13:43
    Od: Grzexs <g...@w...pl>

    > E? Złodziejki to miały gniazdo do normalnej wtyczki.

    No miały, a ta moja jakaś dziwna. Kiedyś u dziadka na strychu
    wyszperałem i tak się wala przez lata.

    --
    Grzexs