  • Data: 2021-04-20 13:00:24
    Temat: Re: szczyty głupoty
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel) szukaj wiadomości tego autora

    Arek <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid> wrote:

    > Transformatorki ze starych telefonów: samoindukcja i indukcja po
    > podłączaniu baterii kopała słabo, ale wystarczająco by wzbudzić
    > respekt w szkole (teraz są paralizatory...).
    > Zakaz takiej zabawy po podłączeniu cioci - wylała herbatę i zbiła
    > szklankę.

    Ja używałem do tego celu kondensatora z lampy błyskowej, włożonego dla
    niepoznaki w obudowę baterii 9V.

    > Gdy dołożyli do kieszonkowego i przyszedł zamówiony miernik
    > wskazówkowy dbałość o drogi (dla mnie) przyrząd nauczyła
    > ostrożności w ogóle. Rezystancji elektrowni Koziennice nie mierzyłem.

    O właśnie, a mi się zdarzyło. Kiedyś przez chwilę nie było prądu
    i chciałem zmierzyć rezystancję urządzeń podłączonych do sieci.
    Podłączyłem omomierz, pokazał (co nie dziwne) praktycznie zwarcie.

    Na szczęście odłączyłem zanim włączyli prąd. A gdyby tak włączyli
    akurat w tym momencie...

    --
    Gdybyś była owocem, to byłabyś najsłodszą truskawką. A gdybyś była
    warzywem, to odwiedzałbym cię codziennie w szpitalu.