    From: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: szczypce do pierscieni tlokowych - jak uzywac ?
    Date: Wed, 19 Oct 2011 11:50:13 +0200

    Użytkownik "Michał sirapacz Gut" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    news:2619cdc7-3e68-4e14-aaf1-b85f5d39488f@y39g2000yq
    d.googlegroups.com...

    >Obstawiam ze nie wyczyscil rowkow pierscieni. Ja u siebie
    >staralem sie jak najdokladniej je oczyscic ale bez myjki
    >ultradzwiekowej to sobie moge...

    Co do rowków i pierścieni to podstawowa sprawa o której nie wspomniałeś to
    luz zamka oraz pierścienia w rowku,
    Ten pierwszy jesli jest za mały, spowoduje że pierścień zwiększy swój wymiar
    na obwodzie po rozgrzaniu i zaklinuje się w cylindrze.
    Ten drugi, ważny z punktu widzenia zarówno zdolności zapiekania się
    pierścienia przy zbyt ciasnym pasowaniua a przy zbyt luźnym wytłucze rowek
    jak młotem udarowym aż w końcu będzie się "telepał" co skutkuje obniżeniem
    kompresji i dzwonieniem.
    W książce napraw powinny być podane dopuszczalne luzy.

    >umieram z ciekawosci czy w ogole ten silnik bedzie dzialal:)

    A progi spraawdzał? Aaaa? Luz tłoka, wymiary cylindra? Wymiana samych
    pierścieni częściej niż się wydaje jest nieopłacalna i nie daje
    spodziewanych korzyści. Może się okazać że cylinder i tłoki są tak zużyte że
    włożenie nowych pierścieni wręcz pogorszy pracę silnika, gdyż stare
    pierścienie lepiej uszczelniały gdyż były dopasowane (dotartye) do kształtu
    zużytego cylindra.
    Nie wiem czy naprawdę zaoszczędziłeś, U mnie szlif za jeden tłok to około
    50-60zł co nie jest kwotą dużą przy takiej operacji jak rozkręcenie 90%
    silnika.

    >czy te nowe pierscienie mogly spowodowac ze tlok ciezej pracuje w
    >cylindrze?

    No jasne. Nowe są grubsze, bardziej spręzyste ale warunek podstawowy
    prawidłowy luz na zamku.

    > jeszcze jedno pytanie: jeden z pierscieni (olejowy) przy probie
    >zdjecia z tloka doslownie rozpadl mi sie w ręku. nawet nie zdazylem go
    >lekko rozgiac. dotknalem pazurami i sie rozpadlo. Pytanie: czy on mogl
    >byc pęknięty czy po prostu zbieg okolicznosci?

    Na 99,9% był pęknięty. Często ludzie nie wiedzą że silnik pracuje na
    pękniętym pierścieniu, do czasu kiedy go nie rozkręcą.

    Marek