    From: Michał sirapacz Gut <s...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: szczypce do pierscieni tlokowych - jak uzywac ?
    Date: Wed, 19 Oct 2011 01:07:25 -0700 (PDT)

    dokrecilem sruby korbowodow tak jak stoi w "sam naprawiam" - 44Nm a
    dla pewnosci i sumienia dalem 46-7 coby miec pewnosc ze nie przykrece
    o tą odrobinę za lekko. juz raz ze swojej delikatnosci zgubilem
    (prawie) jarzmo przedniego hamulca bo za lekko dokrecilem.

    Pierwszy remont to i licze sie ze stratami. Po wlozeniu tlokow z
    nowymi pierscieniami zauwazalnie ciezej chodzą w cylindrze. mam
    nadzieje ze to dobry objaw a nie zwiastun klopotow o jakich czytalem
    na jednym forum (po takich samych pracach jak moje) ze kolesiowi
    silnik dziala jak jest zimny a jak sie zagrzeje to staje na amen.
    ostygnie to znowu moze podzialac. zagrzeje to znowu staje i tak w
    kolo. Obstawiam ze nie wyczyscil rowkow pierscieni. Ja u siebie
    staralem sie jak najdokladniej je oczyscic ale bez myjki
    ultradzwiekowej to sobie moge...

    szpilki od glowicy bede uzywal drugi raz.

    na bloku silnika mialem pouszkadzana powierzchnie. jakis wał zrywał
    uszczelkę śrubokrętem i młotkiem jak mniemam. zalilem sie juz jaksi
    czas temu na to. po wykichaniu uszczelki po niecalym roku poszedlem po
    rozum do glowy i kupilem epoksyd do łączenia metali(i uzupelniania
    ubytkow) i uzywajac zyletki:) wyszpachlowałem nim rowki wyryte
    srubokretem. a niektore byly calkiem konkretne - na oko 0,2 do 0,4mm
    na oko mialy. Zobacze czy to zalatwi temat.

    umieram z ciekawosci czy w ogole ten silnik bedzie dzialal:)

    ciekawostka: panewki korbowodowe po 280kkm w bardzo ladnym stanie,
    delikatne ryski i to wszystko. nie widac nawet gdzie blacha jest
    ciensza. Wymienilem tylko dlatego ze kupilem przed remontem. Na
    tlokach przytarcia wieksze ale nie wymieniam tlokow i nie robie
    cylindrow - mnei wystarczy ze silnik bedzie dobrze pracowal jeszcze
    przez 50kkm i to wszystko co potrzebuje:)

    czy te nowe pierscienie mogly spowodowac ze tlok ciezej pracuje w
    cylindrze? na logikę tak - w końcu mateirał sprężynuje dociskajac do
    tloka bardziej niz te 14-15letnie, ale nie mam w tym doswiadczenia i
    logika nie zawsze moze prowadzic do prawdy:)
    i jeszcze jedno pytanie: jeden z pierscieni (olejowy) przy probie
    zdjecia z tloka doslownie rozpadl mi sie w ręku. nawet nie zdazylem go
    lekko rozgiac. dotknalem pazurami i sie rozpadlo. Pytanie: czy on mogl
    byc pęknięty czy po prostu zbieg okolicznosci? Pozostale ladnie
    sprezynowaly i sie rozginaly. na cylindrze ani tloku nie znalazlem
    uszkodzen ktore potencjalnie moglyby byc spowodowane pierscieniem -
    ladne jajowate gladzie cylindrow;).