-
1. Data: 2010-03-13 13:15:05
Temat: szarpanie
Od: Michał <m...@w...o2.pl>
Co może być przyczyną szarpania po zdjęciu nogi z gazu na niskich
biegach (II, III) podczas hamowania silnikiem? Szarpanie występuje
zarówno podczas hamowania silnikiem (mocno i niejednostajnie szarpie)
jak też toczenia się na II biegu bez dotykania gazu (niemal
niedostrzegalne, ale da się wyczuć). Podczas przyśpieszania objaw nie
występuje, na jałowym biegu silnik pracuje cicho i równo. Pacjent: Astra
1.8 '91 przebieg 370kkm
-
2. Data: 2010-03-13 14:46:59
Temat: Re: szarpanie
Od: "lukasz" <...@...z>
> Co może być przyczyną szarpania po zdjęciu nogi z gazu na niskich biegach
> (II, III) podczas hamowania silnikiem? Szarpanie występuje
poduszka pod silnikiem i/lub skrzynia
-
3. Data: 2010-03-13 15:37:31
Temat: Re: szarpanie
Od: to <t...@a...xyz>
Michał wrote:
> Co może być przyczyną szarpania po zdjęciu nogi z gazu na niskich
> biegach (II, III) podczas hamowania silnikiem? Szarpanie występuje
> zarówno podczas hamowania silnikiem (mocno i niejednostajnie szarpie)
> jak też toczenia się na II biegu bez dotykania gazu (niemal
> niedostrzegalne, ale da się wyczuć). Podczas przyśpieszania objaw nie
> występuje, na jałowym biegu silnik pracuje cicho i równo. Pacjent: Astra
> 1.8 '91 przebieg 370kkm
Zawór bocznikowy zwany też "krokowcem". O ile w tym silniku jest, ale
raczej musi być.
--
cokolwiek
-
4. Data: 2010-03-13 16:15:07
Temat: Re: szarpanie
Od: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>
W dniu 2010-03-13 13:15, Michał pisze:
> Co może być przyczyną szarpania po zdjęciu nogi z gazu na niskich
> biegach (II, III) podczas hamowania silnikiem? Szarpanie występuje
> zarówno podczas hamowania silnikiem (mocno i niejednostajnie szarpie)
> jak też toczenia się na II biegu bez dotykania gazu (niemal
> niedostrzegalne, ale da się wyczuć). Podczas przyśpieszania objaw nie
> występuje, na jałowym biegu silnik pracuje cicho i równo. Pacjent: Astra
> 1.8 '91 przebieg 370kkm
Lekkie poszaprywanie bedzie odczuwalne zawsze, bo podczas hamowania
silnikiem odcinane jest zasilanie silnika paliwem. Jednakze, jesli
ostatnio efekt ten sie poglebia to przyczyn moze byc wiele. Od
nieszczelnosci w ukladzie zasilania powietrzem, poprzez luzy
przepustnicy czy tez uszkodzony potencometr przepustnicy.
Ten ostatni przypadek przerabialem niedawno w Citroenie. Sciezki
przewodzace w potencjometrze, w miejscu, ktore odpowiada zakmnietej
przepustnicy sie przetarly i ECU nie otrzymywal prawidlowej informacji o
polozeniu przepustnicy. Dodatkowym efektem u mnie byly podwyzszone
obroty biegu jalowego. Z tym, ze u mnie nie wystepuje silnik krokowy
jako taki, lecz regulator przepustnicy. W przypadku klasycznego
silniczka krokowego efekt podwyzszonych obrotow nie musi wystepowac. Po
minimalnej korekcie stanu spoczynkowego potencjometra efekt szarpania i
podwyzszonych obrotow zniknal.
--
Michał "HoMMeR" Paszek
hydrokomfort by Citroen BX 14TGE
-
5. Data: 2010-03-14 09:47:25
Temat: Re: szarpanie
Od: "macko" <k...@i...pl>
Użytkownik "lukasz" <...@...z> napisał w wiadomości
news:hng4vc$utf$1@news.onet.pl...
>> Co może być przyczyną szarpania po zdjęciu nogi z gazu na niskich biegach
>> (II, III) podczas hamowania silnikiem? Szarpanie występuje
>
>
> poduszka pod silnikiem i/lub skrzynia
---
Potwierdzam. Przerabiałem to ostatnio w swojej (F 1.7DTL). Wymiana 3
poduszek pomogła.
pzdr.
macko