eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyszarpanieRe: szarpanie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!n
    peer03.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media
    .com!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-0
    2.news.neostrada.pl!atlantis.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl!not-for-mail
    From: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: szarpanie
    Date: Sat, 13 Mar 2010 16:15:07 +0100
    Organization: TP - http://www.tp.pl/
    Lines: 27
    Message-ID: <hngarg$8ue$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    References: <hnfvp9$nok$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: eay188.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: nemesis.news.neostrada.pl 1268494000 9166 83.14.128.188 (13 Mar 2010
    15:26:40 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 13 Mar 2010 15:26:40 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.1.8) Gecko/20100227
    Thunderbird/3.0.3
    In-Reply-To: <hnfvp9$nok$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2263897
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2010-03-13 13:15, Michał pisze:
    > Co może być przyczyną szarpania po zdjęciu nogi z gazu na niskich
    > biegach (II, III) podczas hamowania silnikiem? Szarpanie występuje
    > zarówno podczas hamowania silnikiem (mocno i niejednostajnie szarpie)
    > jak też toczenia się na II biegu bez dotykania gazu (niemal
    > niedostrzegalne, ale da się wyczuć). Podczas przyśpieszania objaw nie
    > występuje, na jałowym biegu silnik pracuje cicho i równo. Pacjent: Astra
    > 1.8 '91 przebieg 370kkm

    Lekkie poszaprywanie bedzie odczuwalne zawsze, bo podczas hamowania
    silnikiem odcinane jest zasilanie silnika paliwem. Jednakze, jesli
    ostatnio efekt ten sie poglebia to przyczyn moze byc wiele. Od
    nieszczelnosci w ukladzie zasilania powietrzem, poprzez luzy
    przepustnicy czy tez uszkodzony potencometr przepustnicy.
    Ten ostatni przypadek przerabialem niedawno w Citroenie. Sciezki
    przewodzace w potencjometrze, w miejscu, ktore odpowiada zakmnietej
    przepustnicy sie przetarly i ECU nie otrzymywal prawidlowej informacji o
    polozeniu przepustnicy. Dodatkowym efektem u mnie byly podwyzszone
    obroty biegu jalowego. Z tym, ze u mnie nie wystepuje silnik krokowy
    jako taki, lecz regulator przepustnicy. W przypadku klasycznego
    silniczka krokowego efekt podwyzszonych obrotow nie musi wystepowac. Po
    minimalnej korekcie stanu spoczynkowego potencjometra efekt szarpania i
    podwyzszonych obrotow zniknal.

    --
    Michał "HoMMeR" Paszek
    hydrokomfort by Citroen BX 14TGE

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: