  • 11. Data: 2012-06-25 16:08:45
    Temat: Re: szafki, szuflady i inne takie stolarskie
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-06-25 00:23, Robert Wańkowski pisze:
    > Dla Ciebie najlepsze będę te rolkowe. I skrzynka z płyty 18 mm. Dno też
    > z 18 mm. Będzie pancerna.
    Zgadza się, te której już zrobiłem z rok temu - wytrzymałyby trzy
    bezpośrednie trafienia torpedą, oraz kilkadziesiąt kilo gratów
    codziennie wysuwanych i wsuwanych, wcale nie delikatnie...

    > I nie musisz kombinować czym zrobić ten rowek. Bo w hurtowniach gdzie
    > tną nie zawsze zrobią. A jak zrobią to niedokładnie.
    Ja mam czym zrobić takie rowki, ale mocno tego rozwiązania unikam,
    najwyżej jako "przegródki" wewnątrz szuflady. Wynika to chyba z
    traumatycznego doświadczenia z meblami "budżetowymi" gdzie "plecy" z
    dykty oraz dna w szufladach regularnie odpadały...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 12. Data: 2012-06-27 16:41:51
    Od: Padre <P...@n...net>

    Wynika to chyba z
    > traumatycznego doświadczenia z meblami "budżetowymi" gdzie "plecy" z
    > dykty oraz dna w szufladach regularnie odpadały...

    Jako że miałem znajomych w fabryce produkującej meble w czasach Gierka i
    spółki to przekazali mi tajemną wiedzę, żeby w nowych meblach póki
    jeszcze dna szuflad są płaskie dobrze zalać od spodu wikolem albo klejem
    kostnym ich krawędzie aby dobrze nasiąkły te wyfrezowane kanałki i
    spoiły boki z dnem na wieki. W meblach kuchennych (pięć kilo sztućców na
    szufladę) praktykowałem doklejanie całą powierzchnią drugiego dna ze
    sklejki:)

  • 13. Data: 2012-06-28 16:44:26
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-06-27 16:41, Padre pisze:
> [...]
    > spoiły boki z dnem na wieki. W meblach kuchennych (pięć kilo sztućców na
    > szufladę) praktykowałem doklejanie całą powierzchnią drugiego dna ze
    W dzisiejszych "bogatych w możliwości" czasach mógłbyś choćby podeprzeć
    dno takiej szuflady np jednym lub dwoma profilami C aluminiowym 5mm x
    10mm x 5mm, albo coś w tym stylu. Ale wg mnie to nie jest rozwiązanie,
    żeby kupować/produkować guano a potem partyzanckimi metodami próbować
    ratować sytuacje, skoro różnica ceny dna szuflady z HDF 4mm i płyty
    meblowej 16 czy 18mm jest praktycznie pomijalna, a komplikacja produkcji
    - prawie identyczna.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 14. Data: 2012-06-28 18:01:18
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Thursday, 28 June 2012 15:44:26 UTC+1, BartekK wrote:
> [...]
    > ratować sytuacje, skoro różnica ceny dna szuflady z HDF 4mm i płyty
    > meblowej 16 czy 18mm jest praktycznie pomijalna, a komplikacja produkcji

    Tak się mówi, a potem się okazuje że produkt trochę tylko lepszy od podstawowej
    wersji kosztuje dwa razy więcej. Oczywiście tłumaczy się to zwiększonymi kosztami
    produkcji :-)
    Po prostu, jak ktoś chce zapłacić więcej to się go doi, a potem się do tego dodaje
    różne filozofie i hasła w rodzaju "bo jesteś tego warta"...
    Krawcowa robiąca poprawki tanich seryjnych ciuchów jest w każdym centrum handlowym, z
    tego idzie żyć. Są ludzie którzy zawodowo zajmują się poprawianiem na przykład
    aparatów fotograficznych, nagle okazuje się że wgrywając software i dodając kilka
    uszczelek można zrobić wyższy model z niższego, o połowę tańszego...
    Konrad

  • 15. Data: 2012-06-28 20:24:35
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-06-28 18:01, Konrad Anikiel pisze:

> [...]
    uszczelek można zrobić wyższy model z niższego, o połowę tańszego...
    A to jak najbardziej się zgodzę, pisałem o sytuacji gdy się robi to
    samemu dla siebie pod jakieś zastosowanie, a nie komercyjnie, gdzie
    ważniejsze może być pokrycie różnymi produktami większej liczby nisz
    rynkowych (na tanie, na drogie, na "z ideologią", itd) niż sam "dobry"
    produkt, bo dobry może okazać się za drogi, albo może się znaleźć klient
    który chce lepszy, i będzie wierzył że ma lepsze - tylko gdy więcej
    zapłaci i więcej bełkotu marketingowego dostanie...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173