  • 1. Data: 2009-03-22 16:00:59
    Temat: system fitrów Cokin
    Od: "Gil" <g...@N...gazeta.pl>

    http://www.cyberfoto.pl/pytania-o-osprzet/66256-syst
    em-cokin-kilka-pytan.htm
    Czy ktoś tego używa? Jaka jakość w stosunku do normalnych filtrów ND grey?
    Ja dziś miałem okazję sobie testować ale w południe pogody nie było, tzn było
    słonecznie toteż nie wyrobiłem sobie zdania. Pod słońce daje okrutne odblaski.
    Winietuje od 15 mm. Jedyna zaleta to chyba tylko możliwość pracy z różnymi
    obiektywami. Chodzi mi tylko jako użytek do filtrów szarych połówkowych.

  • 2. Data: 2009-03-22 20:12:50
    Temat: Re: system fitrów Cokin
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    Użytkownik "Gil" <g...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > obiektywami. Chodzi mi tylko jako użytek do filtrów szarych połówkowych.

    Jeśli chodzi o filtry połówkowe to chyba wszyscy po pewnym czasie (lub od
    razu ;) przechodzą na system Cokin. Tanich zamienników nie polecam. Mam
    połówkowy szary za 30 zł (o nazwie niewiele mówiącej) oraz Hitech (ok. 100
    zł). Tego "szarego" za 30 zł używam jako filtra barwnego o zabarwieniu lekko
    buraczkowym ;). Hitech jest OK.

    --
    Lol

  • 3. Data: 2009-03-22 20:48:31
    Od: "Gil" <g...@g...pl>

    Lol <l...@l...pl> napisał(a):

> [...]
    > zł). Tego "szarego" za 30 zł używam jako filtra barwnego o zabarwieniu lekko

    No to fajnie. Z filtrem soft 121S czyli ND 9 soft pod słońce było nie zawsze
    wesoło. Bliki. Ale troszę z boku już nieżle. Aparat trochę niewyjściowy ale
    wiadomo, że to dla krajobrazów i może na statywie. Choć ja dzisiaj testując
    robiłem na mieście i po południu w słońcy było oK jak słońce oświetlało
    wysokie bloki a na dole było już ciemnawo.

  • 4. Data: 2009-03-22 20:51:59
    Od: Adam Foton <u...@g...comk>

    > http://www.cyberfoto.pl/pytania-o-osprzet/66256-syst
    em-cokin-kilka-pytan.htm
    > Czy ktoś tego używa?

    Chyba tak :)

    > Jaka jakość w stosunku do normalnych filtrów ND grey?

    Oprocz jakosci technicznej, liczy sie jeszcze sens uzycia i ergonomia -
    mozna przesuwac "polowke" na potrzeby konkretnego kadru.

    > Ja dziś miałem okazję sobie testować ale w południe pogody nie było, tzn było
    > słonecznie toteż nie wyrobiłem sobie zdania. Pod słońce daje okrutne odblaski.
    > Winietuje od 15 mm.

    Ktorego Cokina uzywales ? A czy P ?

    > Jedyna zaleta to chyba tylko możliwość pracy z różnymi
    > obiektywami.

    No i wspomniane przesuwanie granicy podzialu - to najwieksza zaleta.

    > Chodzi mi tylko jako użytek do filtrów szarych połówkowych.

    Dla mnie Cokin mial 3 wady:
    - odbijal sie w nim obraz "z tylu"
    - wystajace rogi zahaczaly w torbie
    - podczas przesuwania, wyciagania, filtry rysowaly o wypustke w holderze
    (taka na srodku), nie widac na zdjeciach, ale smutnie wygladalo

    Lezy mi teraz komplet w szafie zapakowany w pudelko - pierscienie,
    holder, polowki, korekcyjne, efektowe, polaryzacyjny. Przy cyfrze i RAW
    uzywanie niektorych filtrow stracilo sens (lub przegraly z komfortem).

    AF

  • 5. Data: 2009-03-22 21:11:50
    Od: "Gil" <g...@g...pl>

    Adam Foton <u...@g...comk> napisał(a):
    > Ktorego Cokina uzywales ? A czy P ?

    Uzywałem P na Nikon D40 Z Sigma 10-20. Winieta aparatu od 16mm.

    > No i wspomniane przesuwanie granicy podzialu - to najwieksza zaleta.

    No fakt, od razu to zauważyłem.

> [...]
    > - podczas przesuwania, wyciagania, filtry rysowaly o wypustke w holderze
    > (taka na srodku), nie widac na zdjeciach, ale smutnie wygladalo

    Nie widziałem ,żeby odbijał obraz z tyłu.
    Ergonomia noszenia jest oczywiści beznadziejna.
    Mam też RAW i Nicon Capture ale nic nie zastąpi dobrego naświetlenia kadru.
    Jeszcze nie wiem czy to kupię. Ale zdjęcia krajobrazowe z filtrem ND szarym mi
    sie spodobały. Na tyle że myślę czy kupić ten aparat Cokiny czy poszczególne
    filtry.

  • 6. Data: 2009-03-23 09:26:09
    Od: Luke <p...@p...onet.pl>

    Gil pisze:
> [...]
    > obiektywami. Chodzi mi tylko jako użytek do filtrów szarych połówkowych.

    Witam

    Nie chcialem zakladac nowego tematu wiec zapytam tutaj. Czy ktos moze
    polecic dobry, szybki sklep internetowy, ktory ma na stanie system cokin
    ? Interesuje mnie osprzet plus polowki szare. A moze ktos zna sklep w
    Lublinie, no w Wawie, w ktorym od reki mozna by to kupic ? Interesuja
    mnie dobrej jakosci filtry, nie zaden szajs za parenascie zl, ktory
    podkoloruje mi zdjecie. Sklep realny bylby dobry poniewaz mam kilka dni
    na zakup w okresie okoloswiatecznym.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2009-03-23 10:02:15
    Od: b...@g...com

    On 23 Mar, 10:26, Luke <p...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > mnie dobrej jakosci filtry, nie zaden szajs za parenascie zl, ktory
    > podkoloruje mi zdjecie. Sklep realny bylby dobry poniewaz mam kilka dni

    Ja zawsze kupuję w rays foto

  • 8. Data: 2009-03-23 10:06:15
    Od: Grzegorz Góra <g...@p...fr>

    Dnia Mon, 23 Mar 2009 11:26:09 +0200, Luke napisał(a):

    > Nie chcialem zakladac nowego tematu wiec zapytam tutaj. Czy ktos moze
    > polecic dobry, szybki sklep internetowy, ktory ma na stanie system cokin
    > ? Interesuje mnie osprzet plus polowki szare.

    http://www.raysfoto.pl/

    Bogata oferta, bardzo dobry kontakt mailowy (na tyle dobry, że nie było
    potrzeby kontaktować się w inny sposób). Ceny na plus. Zamówienie
    zrealizowane w ciągu tygodnia (wtorek zamówienie - piątek dostawa).

    --
    Pozdr.
    Grzegorz