  • From: "adam" <j...@o...maile.com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: system 4/3 a lustrzanka
    Date: Tue, 14 Jul 2009 12:52:28 +0200

    Użytkownik "Marcin Debowski" napisał

    > Trochę więcej jest tu: http://www.four-thirds.org

    No właśnie do tej strony się odnosiłem.
    Powiedziałbym iż właśnie tam jest to objaśnione w taki sposób, że pierwsze
    skojarzenie to właśnie proporcje boków.

    > [..]
    >
    > Ale co w tym wszystkim jest niejasnego bo z tych całych opisów wynika
    > mi, ze 4/3 to kompromis wielkość-jakość-użyteczność-cena, a to nie
    > są
    > cechy które sie tak po prostu w jednym zdaniu da objasnić ale
    > przewaĹźnie
    > wiadomo co za tym stoi. Częśc tego wynika z testów technicznych, inne z
    > marketingowych, jeszcze inne z badań preferencji konsumenckich.

    To prawda, znaczenie tych dywagacji jest niewielkie.
    Ot, taka refleksja nad stosowaniem typoszeregów, które są mało informacyjne.
    Pamiętam, że gdy lata temu dotarłem do informacji co oznaczają calowe ułamki
    to oniemiałem ; ) na początku chyba każdy myślał, że są one przekątnymi
    przetwornika.

    adam