  • 1. Data: 2012-03-02 08:59:44
    Temat: syrena sport powróciła do świata żywych
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Jak donosi w ostatnim numerze "Automobilista" pasjonat z Lublina, Mirosław
    Mazur zrekonstruował owianą legandą syrenę sport. Oczywiście odwtoarzenie
    absolutnie wszystkich podzepołów leżało poza granicami możliwości
    pojedynczej osoby, stąd też silnik - dwucylindrowy bokser wykorzystano
    gotowy - z samochodu panhard dyna. Silnik ten był zresztą wzorcem
    konstrukcyjnym dla silnika skonstruowanego specjalnie do syreny sport.
    Zrekonstrowany sport otrzymał także coś ekstra - odejmowany dach, w
    przeciwieństwie do dachu stałego jaki był w oryginale.
    Mnie osobiscie serce rośnie na wieść o takich zdarzeniach, tym bardziej że
    pojazd zrekonstruowano na podstawie zdjęć i publikacji prasowych. Prototyp i
    jego dokumentacja zostały zniszczone na polecenie władz na początku lat
    70-tych.
    Zainteresowanych odsyłam do ostatniego numeru "Automobilisty". Syrena sport
    w miagicznej czerwieni "wrzeszczy" z okładki, także trudno przegapić.
    Bardziej oficjalna prezentacja samochodu ma się odbyć w maju. Trzymam kciuki
    za konstruktora i chylę czoła.
    --
    Jackare

  • 2. Data: 2012-03-02 09:23:26
    Temat: Re: syrena sport powróciła do świata żywych
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Jackare" <1...@t...com.pl> napisał w wiadomości
    > Jak donosi w ostatnim numerze "Automobilista" pasjonat z Lublina, Mirosław
    > Mazur zrekonstruował owianą legandą syrenę sport. Oczywiście odwtoarzenie

    Rekonstrukcja to raczej chyba nie jest jak dach ma według widzimisię pana
    Mirosława? Ot taka wariacja na temat.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 3. Data: 2012-03-02 09:28:28
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Użytkownik "Ukaniu" <l...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Jackare" <1...@t...com.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Rekonstrukcja to raczej chyba nie jest jak dach ma według widzimisię pana
    > Mirosława? Ot taka wariacja na temat.

    trudno mówić o całkowicie zgdonej rekonstrukcji gdy jedynymi materiałami
    referencyjnymi są zdjęcia i publikacje. Nie ma wzorca konsruckyjnego i nie
    ma dokumentacji. Jak dla mnie facet i tak jest wielki. A co do dachu, to nie
    byłby przecież twórcą przez duże TWÓ gdyby nie dodał czegoś od siebie.
    Kurde nawet szyby gość indywidualnie dorabiał/zamawiał....
    --
    Jackare

  • 4. Data: 2012-03-02 10:06:39
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    >A co do dachu, to nie byłby przecież twórcą przez duże TWÓ gdyby nie dodał
    >czegoś od siebie.
    > Kurde nawet szyby gość indywidualnie dorabiał/zamawiał....

    Ja nie pomniejszam jego zasług a jedynie chodzi mi o to, że nie można nazwać
    czegoś rekonstrukcją jeśli robi się coś zupełnie innego.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 5. Data: 2012-03-02 10:42:37
    Od: <MW>

    > Użytkownik "Jackare" <1...@t...com.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Ja nie pomniejszam jego zasług a jedynie chodzi mi o to, że nie można
    > nazwać czegoś rekonstrukcją jeśli robi się coś zupełnie innego.

    Zrekonstruował nieistniejąca wersję kabrio ;-)

    --
    MW

  • 6. Data: 2012-03-02 10:51:14
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    Dnia 02.03.2012 Ukaniu <l...@g...pl> napisał/a:

    > Ja nie pomniejszam jego zasług a jedynie chodzi mi o to, że nie można nazwać
    > czegoś rekonstrukcją jeśli robi się coś zupełnie innego.

    Ale on nie zrobił czegoś *zupełnie innego*.

    Krzysiek Kiełczewski

  • 7. Data: 2012-03-02 16:33:19
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2012-03-02 08:59, Jackare pisze:
> [...]
    > przegapić. Bardziej oficjalna prezentacja samochodu ma się odbyć w maju.
    > Trzymam kciuki za konstruktora i chylę czoła.

    a ta dziura z przodu - to juz tak zostanie?
    http://www.automobilista.com.pl/

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 8. Data: 2012-03-02 16:36:44
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2012-03-02 16:33, AL pisze:

    > a ta dziura z przodu - to juz tak zostanie?
    > http://www.automobilista.com.pl/

    jest strona nawet:
    http://www.syrenasport.eu/

    i filmik z rekonstrukcji
    http://www.youtube.com/watch?v=arf9_6EuxFQ

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 9. Data: 2012-03-05 11:41:43
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    W dniu 2012-03-02 16:36, AL pisze:

    > jest strona nawet:
    > http://www.syrenasport.eu/
    >
    > i filmik z rekonstrukcji
    > http://www.youtube.com/watch?v=arf9_6EuxFQ

    Jakoś porównując zdjęcie z okładki i zdjęcia na stronie mam wątpliwości,
    czy to aby ta sama skorupa. Na stronie reflektory ładnie, gładko
    wpasowane w "oczodoły" z bardzo delikatnymi rameczkami, a na okładce
    zioną dziury wołające o ramki rozmiarem z Warszawy. Na okładce z przodu
    pod spodem rury od wydechu i hak, a na innych zdjęciach widać tylko taki
    ochronny stelaż...

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański