  • 21. Data: 2013-07-22 17:24:44
    Temat: Re: swietlowka w lazience
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Mon, 22 Jul 2013 00:45:38 +0200, "Anerys" <s...@s...pl>
    wrote:

    >A co do mniejszej trwałości - wilgoć z 'dodatkami", tworzącymi warstewkę
    >czegoś, co przewodzi? Co w częstymi włączeniami dodatkowo robi swoje...?

    Puk, puk... Pukam sie w glowe. RZECZYWISCIE! Ja mam w piwnicy
    zmiekczacz wody do ktorego laduje 120 kilogramow soli na kwartal. I
    woda w kranie ma troche tej soli w sobie. A pod przysznicem jest mgla
    rozpylonej wody. I ta woda sie osadza na zarowce i zostawia sol....

    A.L.

  • 22. Data: 2013-07-22 17:58:56
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello A.L.,

    Monday, July 22, 2013, 5:24:44 PM, you wrote:

> [...]
    > woda w kranie ma troche tej soli w sobie. A pod przysznicem jest mgla
    > rozpylonej wody. I ta woda sie osadza na zarowce i zostawia sol....

    Sól w zmiękczaczu nie powinna przedostawać się dalej. Sól służy
    jedynie do regeneracji jonitu.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 23. Data: 2013-07-22 18:49:46
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Mon, 22 Jul 2013 17:58:56 +0200, RoMan Mandziejewicz
    <r...@p...pl.invalid> wrote:

    >Sól w zmiękczaczu nie powinna przedostawać się dalej. Sól służy
    >jedynie do regeneracji jonitu.

    Tez tak myslalem. Ale neistety, niewielka ilosc przedostaje sie.
    Dokonane byly pomiary. Zamowilem pomiary w firmie profesjonalnej. Na
    podstawie tych pomiarow zainstalowalem "reverse osmosis filter" na tej
    zmiekczonej wodzie.

    Zreszta, widac po tym jak sie ma niewielkie a swieze zadrapanie na
    skorze. Polanie woda z kranu szczypie jak cholera

    A.L.

  • 24. Data: 2013-07-22 19:06:08
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "A.L." napisał w wiadomości
    On Mon, 22 Jul 2013 17:58:56 +0200, RoMan Mandziejewicz

    >Tez tak myslalem. Ale neistety, niewielka ilosc przedostaje sie.

    Nawet nie wiem czy taka niewielka - patrze na opisy tych
    jonowymieniaczy i wychodzi mi ze jony Ca++ i Mg++ zastepuja jony Na+.
    Jakos nikt nie chce napisac aby Na+ byly zastepowane przez H+.

    Jony chlorkowe chyba nie sa zatrzymywane i dlatego woda zmiekczona nie
    jest slona.
    Bo do zupy slona bylaby w sam raz, ale do kawy czy herbaty niezbyt.

    >Dokonane byly pomiary. Zamowilem pomiary w firmie profesjonalnej. Na
    >podstawie tych pomiarow zainstalowalem "reverse osmosis filter" na
    >tej
    >zmiekczonej wodzie.

    Hm, nie wiem czy slusznie - sama RO powinna dac rade.

    J.

  • 25. Data: 2013-07-22 19:26:14
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Mon, 22 Jul 2013 19:06:08 +0200, "J.F"
    <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >Bo do zupy slona bylaby w sam raz, ale do kawy czy herbaty niezbyt.

    >Hm, nie wiem czy slusznie - sama RO powinna dac rade.

    Kupilem miernik jakosci wody, taki amatorski. Woda po zmiekczaczu ma
    500 ppm, po filtrze osmotycznym 20 ppm. Kawy czy herbaty na tej wodzie
    po zmiekczaczu raczej nie da sie pic. Chyba ze ktos niewrazliwy... A w
    tej wodzie po zmiekczaczu, jezykiem troche slonosci da sie wyczuc. W
    kazdym razie, kwiatki jej nie lubia, wiec do podlewania jest ujecie
    pzred zmiekczaczem

    A.L.

  • 26. Data: 2013-07-23 00:20:37
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > Bo do zupy slona bylaby w sam raz, ale do kawy czy herbaty niezbyt.

    > Hm, nie wiem czy slusznie - sama RO powinna dac rade.

    To nie jest tak jak myślisz... Owszem, da radę, ale to kosztuje sporo aby
    cały dom puszczać przez RO: po jasnego grzyba wodą z RO kibel spłukiwać?

    On ma zmiękczacz aby "twardej" (chemicznie) wody nie używać do
    prania i mycia, bo się mydła i detergenty słabo pienią w takiej wodzie...
    A i osady wapienno-rdzawe się będą robić na wannie, kibelku, prysznicu
    a gdy jony wapnia sodem zamienisz to już się woda nadaje do celów
    gospodarczych i osadów tyle nie zostawia.

    Ale niestety nie jest zdrowe tyle sodu do organizmu wprowadzać z wodą
    pitną, więc tą pitną on sobie przez RO przepuszcza. Niektórzy się nie znają
    i piją taką wodę - są ludzie co solą potrawy tak, że Ty byś ich nie zjadł...
    Też można, na coś umrzeć trzeba ;-)

  • 27. Data: 2013-07-23 00:31:17
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Mon, 22 Jul 2013 17:20:37 -0500, "Pszemol" <P...@P...com>
    wrote:

    >"J.F" <j...@p...onet.pl> wrote in message

    >To nie jest tak jak myślisz... Owszem, da radę, ale to kosztuje sporo aby
    >cały dom puszczać przez RO: po jasnego grzyba wodą z RO kibel spłukiwać?

    RO sluzy tylko i wylacznie do picia i gotowania. Wydajnosc filtru jest
    niewielka i do mycia by nie wystarczyl. Ten co mam ma dwa zbiorniki po
    100 litrow; zbiorniki napelniaja sie cala noc i musza wystarczyc na
    caly dzien.

    RO ma malutki kranik przy zlewozmywaku w kuchni

    RO sama by nei dala rady, poza tym taka RO zeby miala wydajnosc
    wystarczajaca do wszystkiego, kosztowalaby majatek

    A.L.

  • 28. Data: 2013-07-24 00:40:24
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 22 lipca 2013 18:49:46 UTC+2 użytkownik A. L. napisał:

> [...]
    >

    > Zreszta, widac po tym jak sie ma niewielkie a swieze zadrapanie na
    >
    > skorze. Polanie woda z kranu szczypie jak cholera

    Szczypie bo ma ciśnienie osmotyczne inne jak płyn komórkowy. Słona woda morska i sól
    fizjologiczna będąca wodą destylowana z rozpuszczonym chlorkiem sodu nie powodują
    szczypania. Szczypie bo soli jest albo za mało albo za dużo w Twojej wodzie. Jak jest
    w sam raz to nie szczypie.

  • 29. Data: 2013-07-24 00:43:19
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 23 lipca 2013 00:31:17 UTC+2 użytkownik A. L. napisał:

> [...]
    >

    > RO sama by nei dala rady, poza tym taka RO zeby miala wydajnosc
    >
    > wystarczajaca do wszystkiego, kosztowalaby majatek

    Sto litrów musi wystarczyć do gotowania i picia na cały dzień. A mówią w telewizji że
    w Polsce nie ma wielodzietnych rodzin.

  • 30. Data: 2013-07-24 00:57:49
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    <k...@g...com> wrote in message
    ps.com...

    > Sto litrów musi wystarczyć do gotowania i picia na cały dzień.
    > A mówią w telewizji że w Polsce nie ma wielodzietnych rodzin.

    Też na to zwróciłeś uwagę? :-) A on napisał 2 zbiorniki po 100 litrów :-)
    Ja sobie myślę, że to literówka jakaś, może chciał napisać 2x 10 litrów?