    From: A.L. <a...@a...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: swietlowka w lazience
    Date: Mon, 22 Jul 2013 12:26:14 -0500

    On Mon, 22 Jul 2013 19:06:08 +0200, "J.F"
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Użytkownik "A.L." napisał w wiadomości
    >On Mon, 22 Jul 2013 17:58:56 +0200, RoMan Mandziejewicz

    >Nawet nie wiem czy taka niewielka - patrze na opisy tych
    >jonowymieniaczy i wychodzi mi ze jony Ca++ i Mg++ zastepuja jony Na+.
    >Jakos nikt nie chce napisac aby Na+ byly zastepowane przez H+.
    >
    >Jony chlorkowe chyba nie sa zatrzymywane i dlatego woda zmiekczona nie
    >jest slona.
    >Bo do zupy slona bylaby w sam raz, ale do kawy czy herbaty niezbyt.

    >Hm, nie wiem czy slusznie - sama RO powinna dac rade.
    >
    >J.

    Kupilem miernik jakosci wody, taki amatorski. Woda po zmiekczaczu ma
    500 ppm, po filtrze osmotycznym 20 ppm. Kawy czy herbaty na tej wodzie
    po zmiekczaczu raczej nie da sie pic. Chyba ze ktos niewrazliwy... A w
    tej wodzie po zmiekczaczu, jezykiem troche slonosci da sie wyczuc. W
    kazdym razie, kwiatki jej nie lubia, wiec do podlewania jest ujecie
    pzred zmiekczaczem

    A.L.