  • Data: 2013-07-23 00:20:37
    Temat: Re: swietlowka w lazience
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    "J.F" <j...@p...onet.pl> wrote in message
    news:51ed6681$0$1461$65785112@news.neostrada.pl...

    > Nawet nie wiem czy taka niewielka - patrze na opisy tych jonowymieniaczy i
    > wychodzi mi ze jony Ca++ i Mg++ zastepuja jony Na+.
    > Jakos nikt nie chce napisac aby Na+ byly zastepowane przez H+.
    >
    > Jony chlorkowe chyba nie sa zatrzymywane i dlatego woda zmiekczona
    > nie jest slona.
    > Bo do zupy slona bylaby w sam raz, ale do kawy czy herbaty niezbyt.

    > Hm, nie wiem czy slusznie - sama RO powinna dac rade.

    To nie jest tak jak myślisz... Owszem, da radę, ale to kosztuje sporo aby
    cały dom puszczać przez RO: po jasnego grzyba wodą z RO kibel spłukiwać?

    On ma zmiękczacz aby "twardej" (chemicznie) wody nie używać do
    prania i mycia, bo się mydła i detergenty słabo pienią w takiej wodzie...
    A i osady wapienno-rdzawe się będą robić na wannie, kibelku, prysznicu
    a gdy jony wapnia sodem zamienisz to już się woda nadaje do celów
    gospodarczych i osadów tyle nie zostawia.

    Ale niestety nie jest zdrowe tyle sodu do organizmu wprowadzać z wodą
    pitną, więc tą pitną on sobie przez RO przepuszcza. Niektórzy się nie znają
    i piją taką wodę - są ludzie co solą potrawy tak, że Ty byś ich nie zjadł...
    Też można, na coś umrzeć trzeba ;-)