eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyświatła w dzień - czy takie rozwiązanie bedzie wykonalne i legalne › Re: światła w dzień - czy takie rozwiązanie bedzie wykonalne i legalne
  • Data: 2011-03-01 12:45:47
    Temat: Re: światła w dzień - czy takie rozwiązanie bedzie wykonalne i legalne
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-03-01 12:34, Tomasz Pyra pisze:

    > Myślę że mniej kłopotliwe będzie zawalczenie z układem ściemniacza.
    Oj chyba niestety nie.
    > Skoro masz regulację podświetlenia to równolegle ze ściemniaczem można
    > dać włącznik z ewentualnym opornikiem (pewnie niepotrzebnym jeżeli
    > chcesz żeby świeciło na maksa).
    Ściemniacz nie jest realizowany tradycyjnie (potencjometrem) tylko jest
    to jedna z funkcji zintegrowana z przełącznikiem licznika km, w każdym
    razie przełączanie jest cyfrowe, poprzez wybranie pojedynczymi
    naciśnięciami dynksa od licznika km funkcji regulacji podświetlenia i
    przytrzymanie aż się ustawi odpowiednia wartość. Strach kombinować.

    > Możesz też zrobić przegląd rozwiązań automatycznego włączania świateł
    > mijania, tak żeby świeciły się nawet wtedy kiedy nie są włączone
    > włącznikiem - często w tej pozycji nie jest ściemniana deska
    > rozdzielcza. Wtedy jeździsz zawsze na światłach, a włącznikiem zmieniasz
    > jedynie jasność podświetlenia dzień/noc.
    To chyba będzie jedyne sensowne rozwiązanie. W Focusie mam
    fabrycznie/dealersko światła na stałe załączone ale żeby użyć długich
    trzeba przekręcić włącznik na pozycję "światła mijania". Takie coś mi
    pasuje, pogooglam w tym kierunku (chyba że ktoś z grupowiczów ma
    sprawdzone rozwiązanie to ja chętnie).

    > Nie - jest niezgodne z przepisami. Jak mijania, to świeci się wszystko.
    > Sam przód się może świeci jak masz dzienne.
    > Chodzi o to żeby nie przegapić zapadnięcia zmroku - bo jadąc na samych
    > mijaniach Tobie będzie jasno z przodu, a z tyłu nie będziesz miał świateł.

    No to pytanie nr 2 przestało mieć rację bytu.

    Dzięki za wyczerpującą odpowiedź:)

    --
    pozdrawiam
    MZ