  • Data: 2010-01-18 09:18:11
    Temat: Re: superheterodyna FM z MT 12/84
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Andrzej Kamieniecki"
    <_...@t...com.pl>
    > - dlaczego przestrajane cewkami? Heh, jak się mieszkało niedaleko
    > Dzierżoniowa to się takich pytań nie zadawało :-) Jeden z
    > ówczesnych odbiorników samochodowych, ale nazwy nie pamiętam,
    > miał taką głowicę, dziwnie identyczną jak ta z Młodego Technika,
    > wtedy problem części mi się rozwiązał sam :-)

    Ale reszta odbiornikow z Dzierzoniowa miala normalne kondensatory
    zmienne,
    jesli mnie skleroza nie myli to chyba Ducati .

    > A jak ktoś chciał AM przestrajane warikapami to bodaj w Traperze
    > czy czymś takimś była BB113.

    Z falami srednimi jest klopot ze rozpietosc czestotliwosci jest 3x.
    Co daje wymog na rozpietosc pojemnosci [albo indukcyjnosci] 9x.
    Owczesne warikapy takiej nie mialy.
    No i nie wiem jak ze wspolbieznoscia wejscia i heterodyny - byc
    moze wymagalo to innych charakterystyk kondensatorow.

    >Wcale bym się nie zdziwił gdyby przy tym granitowym słoniu we
    >Wrocławiu jeszcze gdzieś mieli zachomikowany podobny złom.

    A ten sklep jeszcze zyje ? Obrotow chyba nie ma duzych ..

    J.