    From: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: sumaryczny czas uzywania programu
    Date: Wed, 06 Apr 2011 12:44:50 +0200

    W dniu 2011-04-06 00:43, Mariusz Marszałkowski pisze:
> [...]
    Mariusz Marsza kowski

    > To na poziomie bardziej zaawansowanym jak powinno się podawac?
    > Pozdrawiam

    Od czasu pojawienia sie wzorców (szeroko ujmujac, pewien etap rozwoju
    m.in. postulat drugiej fali OOP zawieranie zamiast dziedziczenia w
    przeciwstawieniu do potwornie glebokich hierarchii 1-go etapu itd)
    obiekt = funkcjonalnosc (juz nie rzecz).

    Czyli
    samochod osobowy extends samochod
    i zawiera
    funkcjonalnosc ABS
    funkcjonalnosc Klima
    funkcjonalnosc naped 2x lub
    funkcjonalnosc naped 4x

    Przyklad jest lekko naciagany, ciagle widac w nim 'rzeczy' a nie czyste
    'funkcjonalnosci', ale chcialem obrazem szkolnym sie posluzyc. O! dodajmy:
    funkcjonalnosc ruch prawostronny
    funkcjonalnosc ruch lewostronny

    Np mi tzw "praktykowi" potrzebne bylo nie tyle szczegolowe poznanie 21
    (liczba dowolna) oficjalnych wzorców GoF, ile przestawienie czy
    zwerbalizowanie zmian w patrzeniu. Pomogla mi ksiazka (juz niedostepna)
    http://helion.pl/ksiazki/projektowanie-zorientowane-
    obiektowo-wzorce-projektowe-wydanie-ii-alan-shallowa
    y-james-r-trott,probw2.htm

    W kazdym razie w "drugiej fali" programowania obiektowego
    a) hierarchie maja mniejsza glebokosc
    b) klas jest wiecej
    c) nie kazda klasa jest tak konkretna jak 'jablko' czy 'owoc'.
    itd.