  • Data: 2014-05-05 14:30:21
    Temat: Re: sterownik z ethernetem
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    "tusk, donald tusk" <N...@g...pl> wrote in message
    news:lk7uv7$igv$1@node1.news.atman.pl...
    > no dobra, czy wystarczy kupić takie arduino uno, później dokupić moduł
    > ethernet (dlaczego są różne i nie pasujące do płytki uno?) po czym
    > skompilować jakiś prosty programik przykładowy z IDE i możemy cieszyć się
    > urządzeniem obsługiwanym po ethernecie?
    >
    > w sumie nie o to chodzi, może Ktoś (Pszemol?) może mi udostępnić nie
    > mówię, że za darmo jakiś projekt urządzenia sterowanego po ethernecie?
    > albo może Ktoś gdzieś widział, moduł/schemat, bibliotekę, przykłady?

    A nie wolałbyś zastosować jakiegoś konwertera RS232/Serial -> Ethernet?
    Wtedy mógłbyś z peceta użyć telneta do określonego portu TCP/IP
    i dostałbyś się w ten sposób do portu RS232 urządzenia po drugiej stronie
    konwertera?

    Czyli masz swoją płytkę z przekaźnikami, na ten przykład...
    Płytka z przekaźnikami rozmawia przez port szeregowy.
    Pomiędzy ta płytką a Twoim pecetem wstawiasz konwerter RS232-Eth.
    Konfigurujesz konwerter aby przyjmował połączenia na dowolnym porcie
    TCP/IP i przekazywał je "na drugą stronę" do portu RS232 i spowrotem.
    Z peceta "gadasz" niby po Eth ale ten Eth jest dla Ciebie "przeźroczysty".