    From: "zbyszek" <z...@o...eu>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: sterowanie urządzeniami el. przez PC?
    Date: Sun, 15 Feb 2009 23:55:45 +0100

    > rozumiesz aktu że im język jest wyższego poziomu tym programista ma
    > mniejszą kontrolę nad kodem?:O)
    > np: taka zwykłą pętla for w C, wiesz ile z tego kompilator robi instrukcji
    > asemblera?:O) jak sprawdzisz to przynajmniej dędziesz wiedział ile tam
    > jest śmiecia

    Programowanie to nie tylko zadanie napisania kodu który raz zadziała,
    przejdzie 2 proste testy i już. Kod często ma też sprawdzać zakresy
    oczekiwanych
    danych i wyników aby wyłapywać ewentualne inne mniej oczywiste błędy
    przetwarzania.
    Samo dodawanie czy pomnożenie to nie wszystko. Sprawdzanie zakresu wyniku,
    przekroczenie tabeli
    itd jest ważnym elementem prawie każdego programu. Jesli tego nie robisz w
    swoich programach to
    są one marne. Nawet nikt nie wie, że występują błędy i wychodzą bzdurne
    wyniki.
    Stąd takie proste x+y może być obudowane większym sprawdzonym kodem
    kompilatora czy biblioteki.

    > no włąśnie, co ciebie obchhodzi, tak samo co ciebie obchodzi ze
    > oprogramowanie jest niestabilne i z masą śmieci skoro jest poprawnie
    > napisane:O(

    Czepiasz się niesłusznie. Nie musi go obchodzić efektywność kodu
    który wykonuje się sporadycznie, ważniejsza jest wtedy jego pewność
    poprawności działania. A poprawność kodu na pewno jest wyższa z kompilatora
    niż wklepanego ręcznie w asm. Ilość błędów jest związana z ilością linijek
    kodu,
    im prostrzy i czytelniejszy zapis tym mniej pomyłek.

    Także optymalizacja kodu to inne zadanie kiedy piszesz prosty program dla
    prostego 8 bitowca
    i możesz to zrobic ręcznie niż kiepski C, a inne kiedy tworzysz kod dla
    robudowanych
    procków mających mnóstwo schematów adresowania i dla których kompilator
    szuka optymalnego kodu, wykorzystania banków rejestrów , analizuje i
    eliminuje martwy kod,
    itd

    > nic do tego programu nie pisałem, pisałem włąsny program w C o
    > funkcjonalności podobnej do tamtego programu w asemblerze, dlatego wiem
    > jaka byłą między nimi róznica w wydajnosci
    > jeśli coś można zrobić sprzętowo to lepiej to będzie działąć sprzętowo,
    > ale czy ty myślisz ze grafika 3D to tylko gry PC? nie każda grafika ma
    > zwiazek z przetwarzaniem obrazu, często są to czasochłonne filtracje,
    > sploty, operacje na wielkich macierzach i tym poodbne, pod które nikt
    > sprzętu masowo nie produkuje

    Pisałem kiedyś program w C - implementując prosto dla próby własne FFT a
    następnie
    skorzystałem z gotowej biblioteki intela - była ona ponad 10 x szybsza od
    mojego kodu,
    ale to nie zasługa języka programowania tylko wykorzystania wbudowanych
    zaawansowanych
    instrukcji sygnałowych procka!. Jest ich teraz tak dużo i są związane
    ściśle z konkretnymi
    prockami, w kazdym są inne zestawy, że sami ani w asm ani w C tego nie
    oprogramujemy -
    biblioteki tworzy producent procków i ma popisane różne kawałki dla różnych
    procków..

    Takie filtry i inne o których piszesz właśnie mają piękne wsparcie sprzętowe
    (SIMD) w procesorach.

    zbyszek