    From: Tomasz Worek <t...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: statyw w góry do panoram
    Date: Tue, 12 Apr 2011 00:29:33 -0700 (PDT)

    On 10 Kwi, 10:30, crazy bejbi <t...@n...ma.wcale> wrote:
    > Witam,
    >
    > Temat niby się pojawiał, ale nie mam jednoznacznej odpowiedzi:
    >
    > poradźcie, albo powiedzcie czego używacie:
    >
    > złożenia:
    > statyw do panoram kulistych (pod uchwyt ninja)
    > lekki - do noszenia w góry, mały - do małego plecaka rowerowego
    >
    > kupiłem i używam sherpa 600 - super statyw, ale to olbrzym i bardzo
    > ciężki ...
    >
    > Wojtek
    >
    > --
    > polecam stronę:www.nartyrowery.pl
    > największy sklep ze sprzętem narciarskim i snowboardowym

    Nigdy nie robiłem takich panoram, więc nie wiem jakie dokładnie
    wymagania stawiasz statywowi. Mogę za to polecić statywy Triopo (z
    włókna węglowego). Kupiłem w celu robienia "zwykłych" panoram oraz
    uwieczniania swojej skromnej ;) osoby na zdjęciach. Założenia miałem
    podobne (lekki i mały) z podobnych powodów (góry).

    Kupiłem GX-1027, a do tego najlżejszą i najmniejszą głowicę (KJ-1).
    Wieszam na nim Pentaxa K-r i jakieś szkło w rodzaju Pentaxa 17-70 f/4
    lub Tamrona 28-75 f/2.8.

    Jak narazie (kilka tygodni niezbyt intensywnego używania) jestem
    ekstremalnie zadowolony - wszystko działa idealnie :)

    Na stronie mają kilka modeli o różnym udźwigu i masie, powinieneś
    znaleźć coś dla siebie. Aha, kupiłem go ze względu na cenę, to chyba
    najtańsze nogi węglowe jakie można kupić (360PLN).

    W niektórych sklepach w moim mieście (Kraków) można je nawet oglądnąć
    na żywo, więc nie trzeba kupować w ciemno.

    Pozdrawiam, Tomasz Worek

    PS. Ja wiem, że "liczy się tylko GIOTTO'S, a reszta to tylko chiński
    chłam, który się rozpada przy najlżejszym podmuchu wiatru" i że
    "chcesz mieć dobry statyw to musisz wydać ponad 1000PLN" ale jakoś to
    do mnie nie do końca przemawia.... no i nie stać mnie :)