  • 1. Data: 2012-01-27 11:38:18
    Temat: 'statyw' do kajaka
    Od: "Hants" <hants@CUT_ITvp.pl>

    Czy listowicze cos poradza?

    1. Poszukuje statywu z potezna przyssawka. Wysokosc 0.5~1 metr. Koniecznie
    nierdzewka, albo ebonit - nic korodujacego.

    Cos jak:
    <http://www.moxie.com/secure_server/kayalu/ram-mount
    s-locking-suction-camera-mount-with-toughbar-p-85.ht
    ml?cPath=25&osCsid=o5ut69vcvhvleu9e986uqg8547>
    ale wolalbym w Europie i wyzsze niz z linka.

    2. Do lustrzanki - myslalem o szczelnym worku, ale zastanawia mnie
    (bez)sensownosc tego rozwiazania - plastik z przodu, pod zmiennym katem - po
    jakims czasie na pewno bedzie kaszanil zdjecia. Ktos uzywal?

    http://www.ebay.co.uk/itm/110789199934?ssPageName=ST
    RK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649

    3. Czyzby GoPro bylo najlepszym wyborem?

    Pozdrowienia,

  • 2. Data: 2012-01-27 12:04:57
    Temat: Re: 'statyw' do kajaka
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Hants" <hants@CUT_ITvp.pl> wrote:

> [...]
    s-locking-suction-camera-mount-with-toughbar-p-85.ht
    ml?cPath=25&osCsid=o5ut69vcvhvleu9e986uqg8547>
    > ale wolalbym w Europie i wyzsze niz z linka.

    Im dalej oddalasz się od kajaka, tym bardziej kiwa. Możesz
    przetestować też prowizorkę: aparat na statywie (ew. monopodzie)
    z rozsuniętymi, ale złożonymi nogami z podparcia o kajak i ręki
    + pilot (ew. interwał).

    BTW: Im dłuższe ramie, tym lepsza dźwignia - przyssawka na pewno
    w którymś momencie nie wytrzyma (zwłaszcza z jakimś skaleczeniem
    lub piaskiem). Jeśli już, to wolałbym chyba imadło przykręcone do kajaka
    (ale nie każdy to wytrzyma).

> [...]
    > (bez)sensownosc tego rozwiazania - plastik z przodu, pod zmiennym
    > katem - po jakims czasie na pewno bedzie kaszanil zdjecia. Ktos

    Jeśli nie pływasz w czasie sztormu / z wielorybami / krokodylami/
    po white water, to nie znam przypadku utopienia sprzętu (ani nawet
    zagrożenia). No chyba że spływ po progach, ale wtedy nie robisz zdjęć
    i szczelny pojemnik powinien wystarczyć.

    > 3. Czyzby GoPro bylo najlepszym wyborem?

    Co to GoPro?

    Aaa, no i zdradź, co to za rejs - połowa dwójki właśnie mi się
    wyprowadziła, więc chętnie sobie podumam o zimowym pływaniu... :)

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 3. Data: 2012-01-27 12:36:22
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

> [...]

    s-locking-suction-camera-mount-with-toughbar-p-85.ht
    ml?cPath=25&osCsid=o5ut69vcvhvleu9e986uqg8547>
    > ale wolalbym w Europie i wyzsze niz z linka.

    Im bardziej się oddalasz od kajaka, tym mocniej kiwa. Możesz
[...]

    lub piaskiem, w dodatku obciążona lustrem). Jeśli już, to wolałbym chyba
    imadło przykręcone do kajaka (ale tego z kolei nie każdy kajak
    wytrzyma).

    A może wariant pośredni (gdybyś się upierał na to focenie z wysoka
    [trzciny jakieś?]), a zarazem solidny: statyw z niezależnymi nogami - do
    dwóch z nich domontować imadełka przykręcane z przodu kokpitu, trzecia
    noga dłuższa, opierająca się o dno kajaka. O WIELE MOCNIEJSZY montaż
    (zwłaszcza na boki) - tylko do przodu mógłby jeszcze zanurkować, gdyby
    był naprawdę wysoki. Trzeba mieć kiepełę... ;-)

> [...]

    i szczelny pojemnik powinien wystarczyć.

    > 3. Czyzby GoPro bylo najlepszym wyborem?

    Aaa, no i zdradź, co to za rejs - połowa załogi dwójki właśnie mi
    się wyprowadziła, więc póki co mogę sobie tylko podumać o zimowym
    pływaniu... :)

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 4. Data: 2012-01-27 12:37:27
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 27 Jan 2012 11:38:18 -0000, Hants napisał(a):

> [...]
    s-locking-suction-camera-mount-with-toughbar-p-85.ht
    ml?cPath=25&osCsid=o5ut69vcvhvleu9e986uqg8547>
    > ale wolalbym w Europie i wyzsze niz z linka.

    W kajaku się to nie utrzyma - w środku laminat zazwyczaj nie ma żelkotu,
    więc jest zbyt nierówny aby przyssawka się trzymała, z zewnątrz jest zbyt
    obły w "złym" kierunku.
    Wydłub sobie coś sam, typu cztery zaciski stolarskie, z założoną gumą (żeby
    nie porysować żelkotu), kawałek pręta między nimi na szerokość otworu w
    kajaku, w środku dospawany krótki kawałek pręta w górę, nagwintowany na
    środku i jakaś tania głowica kulowa.

    > 2. Do lustrzanki - myslalem o szczelnym worku, ale zastanawia mnie
    > (bez)sensownosc tego rozwiazania - plastik z przodu, pod zmiennym katem - po
    > jakims czasie na pewno bedzie kaszanil zdjecia. Ktos uzywal?

    foto-tip miał kiedyś w ofercie worki na aparaty, mocowane jak filtr na
    obiektyw, ze szklaną szybką. Tzn na obiektywie była neutralna szybka, a
    cała reszta była workiem z zamknięciem strunowym.
    Nie było to specjalnie tanie (jak na worek) i już nie mają tego w ofercie.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 5. Data: 2012-01-27 12:41:25
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    Uzupełniam:

> [...]
    > - do dwóch z nich domontować imadełka przykręcane z przodu kokpitu,
    > trzecia noga dłuższa, opierająca się o dno kajaka.

    A trzecia noga z zamontowaną szeroką i płaską "kotwicą" na końcu,
    przechodzącą przez siedzisko - po dociśnięciu nogami statyw nie ma prawa
    się ruszyć i może robić za bocianie gniazdo. ;-)

    > O WIELE MOCNIEJSZY montaż
    > (zwłaszcza na boki) - tylko do przodu mógłby jeszcze zanurkować, gdyby
    > był naprawdę wysoki. Trzeba mieć kiepełę... ;-)

    No, pomyślunek trzeba mieć... :))

    Oczywiście nie znam wszystkich okoliczności i wymogów, ale tego nie
    można oczekiwać od grupy...

    [mr.]

  • 6. Data: 2012-01-28 01:20:28
    Od: "Hants" <hants@CUT_ITvp.pl>

    "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> wrote in message

> [...]
    > przetestować też prowizorkę: aparat na statywie (ew. monopodzie)
    > z rozsuniętymi, ale złożonymi nogami z podparcia o kajak i ręki

    W grę wchodzi interwał, albo filmy - ręce trzymają wiosło :-)

    > Jeśli nie pływasz w czasie sztormu / z wielorybami / krokodylami/
    > po white water, to nie znam przypadku utopienia sprzętu (ani nawet

    Morze potrafi zaskakiwać. :-)

    > Co to GoPro?

    Zaskakuje mnie brak np na youtubie jakiegoś rzetelnego, bezstronnego opisu i
    raczej mała popularność kamerki. Sprzęt wydaje się idealny do róznych
    wariactw.

    > Aaa, no i zdradź, co to za rejs - połowa dwójki właśnie mi się
    > wyprowadziła, więc chętnie sobie podumam o zimowym pływaniu... :)

    Celem jest http://en.wikipedia.org/wiki/Bishop_Rock,_Isles_of_S
    cilly
    (i okolica) ale to temat na wiosnę i..inną listę :-)

  • 7. Data: 2012-01-28 05:48:00
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Hants" <hants@CUT_ITvp.pl> wrote:

    [...]
    > Celem jest http://en.wikipedia.org/wiki/Bishop_Rock,_Isles_of_S
    cilly
    > (i okolica) ale to temat na wiosnę i..inną listę :-)

    No, no, nielicho... Mam nadzieję, że wiesz co planujesz. Ja zawsze
    sobie kalkuluję 3,5 km/h prędkości przelotowej po gładkiej wodzie, po
    morzu dałbym 2 (przy neutralnym wietrze!), ale prądy morskie potrafią
    płynąć nawet ponad 10, czyli nie da się wygrać z prądem, a ogólnie na
    tych wysokościach Golfstrom płynie raczej na wschód (oczywiście
    lokalnie i okresowo może to wyglądać zupełnie inaczej).

    Łatwo sobie wytyczyć trasę na mapie, ale wystarczy popatrzeć
    na lokalizację zatopionych łajb:
    http://toolserver.org/~geohack/geohack.php?pagename=
    Bishop_Rock,_Isles_of_Scilly&params=49_52_24_N_06_26
    _41_W_type:landmark
    więc postaraj się nie dołączyć do listy martwych fotografów (Słoń,
    Osiak, ... - patrz moja lista z końca października).

    "Pierwsza, żelazna latarnia, była budowana w roku 1847, ale fale
    zmyły ją nim budowa została ukończona."

    To raczej bez osłony na aparata się nie obejdzie... :) W dodatku
    sól niesiona wiatrem... (BTW: Worek pewnie nie będzie mieć montażu na
    statyw). Oczywiście o zabawce z przyssawką nawet nie ma co wspominać.

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 8. Data: 2012-01-28 13:05:50
    Od: "Hants" <hants@CUT_ITvp.pl>

    > No, no, nielicho... Mam nadzieję, że wiesz co planujesz. Ja zawsze
    > sobie kalkuluję 3,5 km/h prędkości przelotowej po gładkiej wodzie, po

    Długość kajaka ma znaczenie ;) 3 węzły da się osiągnąć bez większego
    wysiłku.

    > morzu dałbym 2 (przy neutralnym wietrze!), ale prądy morskie potrafią
    > płynąć nawet ponad 10,

    Kluczem do dobrej zabawy jest znajomość pływów. Mam tu pod nosem miejsce ,
    gdzie przy springach, prędkość wody osiąga afaik do 14 węzłów. Zaden z nas,
    śmiertelników tego nie przewiosłuje..

    > To raczej bez osłony na aparata się nie obejdzie... :) W dodatku
    > sól niesiona wiatrem...

    Dlatego suchy worek to podstawa

    >Oczywiście o zabawce z przyssawką nawet nie ma co wspominać.

    Przyssawka miała być do surfingu kajakiem i ..rejestrowania wypadków przy
    czyś takim :-)
    http://w378.wrzuta.pl/obraz/9qZSIGUlj4C/llandanwg_be
    ach

    Ale odpuszczam ze wzgledów bezpieczeństwa - najprawdopodobniej zdecyduję się
    na przyssawkę do kasku, lub mocowanie w tym stylu:
    http://youtu.be/w-IQvGc4D-Y

  • 9. Data: 2012-01-30 15:24:12
    Od: Piotr Molski <p...@a...pl>

    Co do plywania w pradach morskich:
    http://www.youtube.com/watch?v=bwD-UogNY5c&feature=r
    elated
    Hurricane Riders - grupa kajakarzy smigajaca po morzu w plywach. W
    zyciu bym sie nie odwazyl zejsc na taka wode ;)

    GoPro i podobne kamery to chyba standardowe rozwiazanie (calkiem
    niezle) do krecenia filmow w trudnych warunkach. Na YT jest
    zatrzesienie filmow z takich kamer - snowboard, rower, kajaki,
    longboard, samochod itp. Gdzies w sieci byly porownania GoPro z innymi
    kamerkami.

    BTW - Twoj kajak morski to laminat czy polietylen?

    No i nie oczywiscie nie ma dojscia do "dna kokpitu/kajaka", kajakarz
    jest "zespolony" z kajakiem fartuchem. Bez tego kajak zostalby
    zatopiony w 5 minut.

    pozdr
    Piotr

  • 10. Data: 2012-01-30 15:53:14
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 28/01/2012 01:20, Hants wrote:
> [...]
    >
    > Zaskakuje mnie brak np na youtubie jakiegoś rzetelnego, bezstronnego
    > opisu i raczej mała popularność kamerki. Sprzęt wydaje się idealny do

    Na youtue jest 39400 filmów pod hasłem GoPro, trudno nazwać to małą
    popularnością...

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil