  • Data: 2012-01-31 00:46:30
    Temat: Re: 'statyw' do kajaka
    Od: Marek <2...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Hants:

    > Ale odpuszczam ze wzgledów bezpieczeństwa - najprawdopodobniej zdecyduję się
    > na przyssawkę do kasku, lub mocowanie w tym stylu:http://youtu.be/w-IQvGc4D-Y

    Trochę dziwi ta przyssawka do kasku, bo w pierwszym wpisie wspominasz
    o lustrzance. Taka armata przy kasku to praca na uraz kręgosłupa. A
    jeśli lustrzanka, to z kolei dziwi zamiar dokumentowania nią wypadków.
    Chyba że ma pracować jako kamera. I tu chyba rzeczywiście miejsce dla
    GoPro. Nie trzeba wyważać drzwi otwartych. A właśnie ta kamera w
    pewnych obszarach wygrywa z konkurencją i zdominowała film
    ekstremalny.
    Lustrzanki raczej nie zabezpieczy w takich warunkach foliowy pokrowiec
    i trzeba by zainwestować w solidną obudowę podwodną. No i odpalać
    migawkę pilotem, co przy skupieniu na wodzie i trzymaniu wiosła
    wymagałoby przynajmniej trzeciej ręki :).
    Ale trafiłem gdzieś w sieci na zdjęcia gościa, który w górach zjeżdża
    i skacze na rowerze z Markiem Canonem i rybim okiem w specjalnym
    pokrowcu na klacie, bo mu jakość obrazu ze sportowej kamerki nie
    odpowiada. Można więc próbować :).
    Patent z linku dobrze reaguje na uderzenia, ale chyba nie jest zbyt
    stabilny. Ktoś wyżej radził wykorzystanie zwykłego trójnogu. Jeśli
    docisnąć go do pokładu gumowym ekspanderem (a pewnie w kajaku morskim
    masz takie), będzie się przy uderzeniu zachowywał podobnie. Widziałem
    na filmach ekstremalistów WW skaczących wysokie wodospady z takim
    właśnie rozwiązaniem trzymającym GoPro, więc na oceanicznej fali tym
    bardziej powinno się sprawdzić. Sam stosuję krótszy statyw, ale
    mocowany w ten sam sposób. Jedna noga do przodu, dwie do tyłu. I np.
    przy uderzeniu w pień na zwałce bez kaprysów składa się na pokład.
    Szlag trafia ujęcie, ale nie kamerę. http://tiny.pl/hj22p Na uderzenia
    fali czy wypadek wywrotki trzeba by to chyba jednak stabilniej
    osadzić. Na przykład przyklejając reptaśmą do pokładu w trzech
    punktach okrągłe pierścienie na oparcie nóg statywu.

    --
    Marek