  • 21. Data: 2017-04-16 09:08:17
    Temat: Re: stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 15 Apr 2017 22:49:25 +0200, Nix napisał(a):

    > Czy zbyt mały luz zaworowy - podałem w pierwszym poście- ( głównie
    > ssący) może zmniejszyć ciśnienie sprężania ???

    Raczej nie. Silnik przy rozruchu kręci się wolno, czasu na zassanie jest
    dosyć bez względu na wielkość luzu, pod warunkiem że jednak jakiś jest
    :) Odpuść z tym silnikiem, regulacja to by była kosmetyka.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 22. Data: 2017-04-16 10:00:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Jacek Maciejewski j...@g...pl ...

    > Raczej nie. Silnik kręci się wolno, czasu na zassanie jest dosyć. Odpuść
    > z tym silnikiem, to by była kosmetyka.

    Ostatnio po załozeniu gazu w silniku ten zaczął mi brać olej - zrobiłem
    więc mały remont z wymianą pierścieni, sprawdzeniem głowicy etc.
    Silnik 1,6 16V we fiacie Doblo. Koszt około 1500zł.
    Kolega taki sam silnik ale we fiacie multipla, też zagazowany, wymienił w
    całości płacąc 350 za silnik plus 500 za wymianę. W sumie to nie wiem który
    sposób jest lepszy :)))

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Początek i koniec zawsze są jednością."

  • 23. Data: 2017-04-16 10:42:53
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > I te pierscienie robia za uszczelki. To pierscienie sa uszczelkami czy nie sa? Poza
    tym lotny jestes jak plyta chodnikowa.

    Nie są uszczelkami. Jak sama nazwa mówi "uszczelka" ma za zadanie
    uszczelnić czyli całkowicie uniemożliwić przenikanie płynów czy gazów.

    Pierścienie zgarniające (olejowe) niczego nie uszczelniają, a ich
    zadaniem jest zgarnianie nadmiaru oleju, jednocześnie pozostawiając na
    powierzchni cylindra mikroskopijną warstwę filmu olejowego, po którym
    poruszają się pierścienie kompresyjne.

    Aby kompresja z cylindra nie przedostawała się do bloku silnika stosuje
    są pierścienie kompresyjne. Ale tych także nie można nazywać
    uszczelkami, bo one nie uszczelniają idealnie. One się ślizgają po
    filmie olejowym i to właśnie olej jest tym uszczelniaczem, który
    uszczelnia szczelinę pomiędzy pierścieniem, a cylindrem oraz szczelinę,
    w tłoku, w któej osadzony jest pierścień.

    Aby ten film olejowy lepiej się utrzymywał na ściankach cylindra to
    powierzchnię cylindra po wyszlifowaniu specjalnie się "niszczy",
    wytwarzając na jej powierzchni mikrorysy pod różnymi kątami. Ten proces
    nazywa się honowaniem.

    Co zaś się tyczy problemu autora wątku.

    Zbyt mały luz na zaworach może pogorszyć kompresję, ale tylko w
    silnikach bez samoregulatorów.

    Pytasz o regulację zaworów, ale wydaje mi się, że w tym silniku raczej
    nie reguluje się zaworów, bo chyba ten silnik jest wyposażony w
    samoregulatory. W takiej sytuacji nie powinno być żadnych luzów, a
    jeżeli jakieś są to znaczy, że samoregulatory są do wymiany, albo
    zapchane są kanały olejowe czy filtr oleju lub też uszkodzona jest pompa
    olejowa.

    Jeżeli zaistniałby któryś z ww problemów to objawiłoby się to
    charakterystycznym, głośnym stukaniem samoregulatorów.

    Kwestią słabej kompresji to może być wiele powodów:

    - Zużyte pierścienie na tłoku. To najmniej prawdopodobna przyczyna.
    Która z resztą nie pojawia się z dnia na dzień. Poprzedzona jest
    stopniowym traceniem mocy silnika przez kilka lat.

    - Mogą być wypalone pierścienie kompresyjne. Sytuacja jak wyżej. Też nie
    pojawiają się problemy z dnia na dzień.

    - Pęknięte pierścienie kompresyjne.

    - Pierścienie mogą być zapieczone (zaklinowane). Jest to najczęstszą
    przyczyną przegrzania silnika. Przegrzanie silnika zaś może wystąpić z
    powodu awarii termostatu lub wentylatora. Rzadko się zdarza, żeby od
    razu zapiekły się wszystkie pierścienie na wszystkich tłokach.

    - Wżery w cylindrze. Mogą się pojawić jak auto więcej stoi niż jeździ.
    Ale tu także pojawia się stopniowy spadek mocy.

    - Wypalone lub uszkodzone zawory.

    - Mikropęknięcia wokół gniazd zaworowych

    - Słaby film olejowy. Może być spowodowany słabym rozprowadzaniem oleju
    np. na skutek zapchania układu olejowego lub uszkodzeniem pompy
    olejowej. Może też być spowodowany zbytnim wygładzeniem cylindra i
    utratą warstwy rys po honowaniu.

    Problemy z odpalaniem na zimnym silniku mogą mieć także inną przyczynę
    np. zbyt niskie ciśnienie paliwa na wtryskiwaczach lub uszkodzone
    wtryski, które zbyt słabo rozpylają olej napędowy. Może też być zapchany
    filtr paliwa. Może być problem z rozregulowaniem się pompy wtryskowej.

    Kolejnym problemem mogą być uszkodzone świece żarowe i na Twoim miejscu
    od nich bym rozpoczał. Niestety stare silniki Diesla raczej kiepsko palą
    bez świec, nawet jak powietrze ma temperaturę +20'C.
    .

    Tylko nowe konstrukcje silników wysokoprężnych i o bardzo dużej
    kompresji potrafią odpalać bez świec żarowych przy -5'C

  • 24. Data: 2017-04-16 10:45:16
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-04-15 o 23:05, Nix pisze:

    > wziąłem w google pierwszy lepszy link i tu czytam :
    >
    > "Natomiast zbyt mały luz lub jego brak może doprowadzić do niepełnego
    > zamykania zaworu i spadku ciśnienia w komorze spalania."
    >
    > Czy to są fakty czy naginane fakty ?

    Zbyt mały luz zaworowy w silnikach, które nie posiadają samoregulatorów.
    W silnikach, które wyposażone są w samoregulatory luzów nie ma. Zawory
    zawsze pracują na styk.

  • 25. Data: 2017-04-16 11:01:12
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 16 Apr 2017 08:00:56 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

    > Kolega taki sam silnik ale we fiacie multipla, też zagazowany, wymienił w
    > całości płacąc 350 za silnik plus 500 za wymianę. W sumie to nie wiem który
    > sposób jest lepszy :)))

    O tym też pomyślałem :) W wielu przypadkach taniej wyjdzie przekładka
    silnika na taki o mniejszym przebiegu lub naprawiony. W zamierzchłych
    czasach zatarłem wał w silniku od 126p. Mimo że miał niewielki przebieg,
    taniej było kupić nowy :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 26. Data: 2017-04-16 13:17:43
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak do mnie rozmawiasz to straciles czas. 1/4 wiedzy jaka mam o silnikach glowe by Ci
    rozjebala.

  • 27. Data: 2017-04-16 13:34:51
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Jak do mnie rozmawiasz to straciles czas. 1/4 wiedzy jaka mam o silnikach glowe by
    Ci rozjebala.

    W rzeczy samej, myślę, że Twoja wiedza nas wszystkich rozpierdala
    ....... śmiechem.

  • 28. Data: 2017-04-16 15:39:15
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Glupi to sie do wszystkiego smieje. Nawet powiedzonko na ten temat powstalo, smieje
    sie jak glupi do sera.

  • 29. Data: 2017-04-16 21:32:48
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-04-15 o 11:05, Nix pisze:

    > Pytam, bo nie chciałbym żeby rachunek za w/w regulację przewyższył
    > wartość auta ;-)))))

    Ponieważ jak dowiedziono, silnikowi już nic nie zaszkodzi dolej do oleju
    silnikowego jakiegoś "moto doktora", który być może polepszy jego działanie.
    Jak mi opowiadał szwagier, jego stary silnik po kilkudziesięciu
    kilometrach od wlania dodatku dostał w sposób gwałtowny zwiększenia mocy
    i pracował poprawnie jeszcze długie lata.
    Twierdził, że pierścionki zaczęły poprawnie pracować.
    Wiec kwestią jest jaki dodatek będzie najlepszy.
    Może wypowiedzą się praktycy tematu.
    Można także dolać do ON coś co wyczyści wtryskiwacze.
    Ostatnio była w Motorze bardzo pozytywna opinia po testach o takim dodatku.

  • 30. Data: 2017-04-18 01:39:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 15 Apr 2017 19:55:25 +0200, Irek.N. napisał(a):
    > Miałem w moim mondeo 5 takich silników, zanim zrozumiałem że to
    > kompletne dziadostwo i sprzedałem wozidło w diabły.
    > Silnik znakomicie odpalał zaraz po generalnym remoncie, ale co z tego,
    > skoro rozleciał się po paru tysiącach km.

    To remontujacy do d* :-)

    > Wszystkie silniki jakie
    > kupowałem jako używane miały jakieś niedostatki i zazwyczaj były
    > problemy z odpalaniem przy -20C.

    Ale mu tu na razie o -10.

    > Oleju faktycznie nie brał, żaden. Pracowały przyzwoicie (nie klekotały
    > jakoś nadmiernie). Spalanie też niczego sobie, tylko to francowate
    > zapalanie na mrozach i ciągłe wymienianie połówek silnika na cały. :(

    Mialem takie dwa (tzn 1.8TD z mondeo 1 i 2) , z przebiegiem 250+to co
    nie wiedzialem, i mam calkiem odmienne zdanie - mechanika nie
    widzialy, spalanie troche za duze, na mrozie, takim do -20 sobie
    radzily ... az do ostatniej zimy - auto juz rzadko jezdzone i cos nie
    chce zapalic. Ale po ~15s krecenia pali.
    A mrozy byly znikome.

    J.