  • 1. Data: 2017-04-15 11:05:48
    Temat: stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
    Od: Nix <v...@w...pl>

    Witam

    Taki temat: Stara ( 1998rok) Fiesta MK4 z dieslem wolnossącym 1.8D
    44KW... nie chce palić jak zimny przy temperaturach rzędu plus 10 st.
    C... za chiny ludowe. Jak już odpali i pochodzi chwilę, to na ciepło
    pali i chodzi dobrze.

    Powód: - bardzo słabe sprężanie na zimno - zmierzone w wersji normal
    oraz z dodatkiem 5 ccm oleju ( próba olejowa)
    cylinder 1 - 17bar (!!!), z olejem 22bar
    cylinder 2 - 20bar, z olejem 26bar
    cylinder 3 - 21bar, z olejem 24bar
    cylinder 4 -22bar, z olejem 25bar

    Jednocześnie wszystkie luzy zaworowe wszystkie są za małe- mają być luzy
    ssące 0,30-0,40mm a są 0,15-0,20mm. ( regulacja jest na płytkach)

    Pytanie: Czy jest możliwe, że zbyt mały luz na zaworach ssących obniża
    skutecznie ciśnienie sprężania ? Opłaca się wyregulować zawory (
    wymienić odpowiednio płytki) ?

    Pytam, bo nie chciałbym żeby rachunek za w/w regulację przewyższył
    wartość auta ;-)))))

    pozdrowienia i Najlepsze Życzenia Wielkanocne !
    Nix

  • 2. Data: 2017-04-15 12:51:20
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A ile ma miec nominalnie tego cisnieni?

  • 3. Data: 2017-04-15 12:54:06
    Temat: Re: stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
    Od: Nix <v...@w...pl>

    > A ile ma miec nominalnie tego cisnieni?

    Nominalnie 28-34 bar, tak oficjalnie podaje Ford.

    pzdr

  • 4. Data: 2017-04-15 17:22:18
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 15 Apr 2017 12:54:06 +0200, Nix napisał(a):

    > Nominalnie 28-34 bar, tak oficjalnie podaje Ford.

    No to laskę dynamitu pod silnik i wysadzić :) Ciekawe ile on pali na
    100, oleju of course? :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 5. Data: 2017-04-15 17:30:06
    Od: Nix <v...@w...pl>

    > No to laskę dynamitu pod silnik i wysadzić :) Ciekawe ile on pali na
    > 100, oleju of course? :)

    Będziesz zdziwiony jak napiszę, zresztą zgodnie z prawdą że ... prawie
    nic. Na 10.000Km spalił ok 0,5L, to tyle co nic.

    Bo przecież pierścienie zgarniające ( olejowe) nie wpływają na kompresję :)

    pzdr Nix

  • 6. Data: 2017-04-15 19:55:25
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    Miałem w moim mondeo 5 takich silników, zanim zrozumiałem że to
    kompletne dziadostwo i sprzedałem wozidło w diabły.

    Silnik znakomicie odpalał zaraz po generalnym remoncie, ale co z tego,
    skoro rozleciał się po paru tysiącach km. Wszystkie silniki jakie
    kupowałem jako używane miały jakieś niedostatki i zazwyczaj były
    problemy z odpalaniem przy -20C.
    Oleju faktycznie nie brał, żaden. Pracowały przyzwoicie (nie klekotały
    jakoś nadmiernie). Spalanie też niczego sobie, tylko to francowate
    zapalanie na mrozach i ciągłe wymienianie połówek silnika na cały. :(

    Miłego.
    Irek.N.

  • 7. Data: 2017-04-15 20:01:44
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-04-15 o 11:05, Nix pisze:
> [...]
    > 44KW... nie chce palić jak zimny przy temperaturach rzędu plus 10 st.
    > C... za chiny ludowe. Jak już odpali i pochodzi chwilę, to na ciepło

    A świece żarowe wymienione?

  • 8. Data: 2017-04-15 20:17:41
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To juz wiesz dlaczego nie chce zapalic. Olej bierze ale uzupelnia pozim paliwem.
    Uszczelki trzeba wymienic. Takie metalowe co sie na tloki zaklada. Najlepiej z
    tlokami te uszczelki wymienic. Tloki oczywiscie nadwymiarowe. W takiej sytuacji
    trzeba dac blok do firmy robiacej szlify bo dziury w ktorych wieksze tloki beda sa za
    male. Przy okazji glowice warto zrobic i sprawdzic czy wal miesci sie w tolerancji.
    Jak sie nie misci to tez naprawic.I jak zrobic to wszystko to bedzie odpalal jak
    nowy.

  • 9. Data: 2017-04-15 20:50:50
    Od: t-1 <t...@t...pl>

> [...]
    Jak sie nie misci to tez naprawic.I jak zrobic to wszystko to bedzie odpalal jak

    Na tłoki nie zakłada się uszczelek tylko pierścienie.

  • 10. Data: 2017-04-15 20:54:33
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    I te pierscienie robia za uszczelki. To pierscienie sa uszczelkami czy nie sa? Poza
    tym lotny jestes jak plyta chodnikowa.