eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodystary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8DRe: stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!border1.nntp.ams1.giganews.com!border2.nntp.ams1.giganews.com!nntp.gigane
    ws.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neo
    strada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <ocsnpd$qkv$1@mx1.internetia.pl>
    <5...@g...com>
    <ocsu4e$dtv$1@mx1.internetia.pl>
    <f...@g...com>
    <octq23$agm$1@node1.news.atman.pl>
    <7...@g...com>
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Sun, 16 Apr 2017 10:42:53 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:45.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/45.8.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <7...@g...com>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 83
    Message-ID: <58f32e8e$0$660$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 31.42.14.107
    X-Trace: 1492332174 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 660 31.42.14.107:60784
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2603552
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2017-04-15 o 20:54, Zenek Kapelinder pisze:
    > I te pierscienie robia za uszczelki. To pierscienie sa uszczelkami czy nie sa? Poza
    tym lotny jestes jak plyta chodnikowa.


    Nie są uszczelkami. Jak sama nazwa mówi "uszczelka" ma za zadanie
    uszczelnić czyli całkowicie uniemożliwić przenikanie płynów czy gazów.

    Pierścienie zgarniające (olejowe) niczego nie uszczelniają, a ich
    zadaniem jest zgarnianie nadmiaru oleju, jednocześnie pozostawiając na
    powierzchni cylindra mikroskopijną warstwę filmu olejowego, po którym
    poruszają się pierścienie kompresyjne.

    Aby kompresja z cylindra nie przedostawała się do bloku silnika stosuje
    są pierścienie kompresyjne. Ale tych także nie można nazywać
    uszczelkami, bo one nie uszczelniają idealnie. One się ślizgają po
    filmie olejowym i to właśnie olej jest tym uszczelniaczem, który
    uszczelnia szczelinę pomiędzy pierścieniem, a cylindrem oraz szczelinę,
    w tłoku, w któej osadzony jest pierścień.

    Aby ten film olejowy lepiej się utrzymywał na ściankach cylindra to
    powierzchnię cylindra po wyszlifowaniu specjalnie się "niszczy",
    wytwarzając na jej powierzchni mikrorysy pod różnymi kątami. Ten proces
    nazywa się honowaniem.


    Co zaś się tyczy problemu autora wątku.

    Zbyt mały luz na zaworach może pogorszyć kompresję, ale tylko w
    silnikach bez samoregulatorów.

    Pytasz o regulację zaworów, ale wydaje mi się, że w tym silniku raczej
    nie reguluje się zaworów, bo chyba ten silnik jest wyposażony w
    samoregulatory. W takiej sytuacji nie powinno być żadnych luzów, a
    jeżeli jakieś są to znaczy, że samoregulatory są do wymiany, albo
    zapchane są kanały olejowe czy filtr oleju lub też uszkodzona jest pompa
    olejowa.

    Jeżeli zaistniałby któryś z ww problemów to objawiłoby się to
    charakterystycznym, głośnym stukaniem samoregulatorów.


    Kwestią słabej kompresji to może być wiele powodów:

    - Zużyte pierścienie na tłoku. To najmniej prawdopodobna przyczyna.
    Która z resztą nie pojawia się z dnia na dzień. Poprzedzona jest
    stopniowym traceniem mocy silnika przez kilka lat.

    - Mogą być wypalone pierścienie kompresyjne. Sytuacja jak wyżej. Też nie
    pojawiają się problemy z dnia na dzień.

    - Pęknięte pierścienie kompresyjne.

    - Pierścienie mogą być zapieczone (zaklinowane). Jest to najczęstszą
    przyczyną przegrzania silnika. Przegrzanie silnika zaś może wystąpić z
    powodu awarii termostatu lub wentylatora. Rzadko się zdarza, żeby od
    razu zapiekły się wszystkie pierścienie na wszystkich tłokach.

    - Wżery w cylindrze. Mogą się pojawić jak auto więcej stoi niż jeździ.
    Ale tu także pojawia się stopniowy spadek mocy.

    - Wypalone lub uszkodzone zawory.

    - Mikropęknięcia wokół gniazd zaworowych

    - Słaby film olejowy. Może być spowodowany słabym rozprowadzaniem oleju
    np. na skutek zapchania układu olejowego lub uszkodzeniem pompy
    olejowej. Może też być spowodowany zbytnim wygładzeniem cylindra i
    utratą warstwy rys po honowaniu.


    Problemy z odpalaniem na zimnym silniku mogą mieć także inną przyczynę
    np. zbyt niskie ciśnienie paliwa na wtryskiwaczach lub uszkodzone
    wtryski, które zbyt słabo rozpylają olej napędowy. Może też być zapchany
    filtr paliwa. Może być problem z rozregulowaniem się pompy wtryskowej.

    Kolejnym problemem mogą być uszkodzone świece żarowe i na Twoim miejscu
    od nich bym rozpoczał. Niestety stare silniki Diesla raczej kiepsko palą
    bez świec, nawet jak powietrze ma temperaturę +20'C.
    .

    Tylko nowe konstrukcje silników wysokoprężnych i o bardzo dużej
    kompresji potrafią odpalać bez świec żarowych przy -5'C

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: