-
Data: 2017-04-16 10:42:53
Temat: Re: stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2017-04-15 o 20:54, Zenek Kapelinder pisze:
> I te pierscienie robia za uszczelki. To pierscienie sa uszczelkami czy nie sa? Poza
tym lotny jestes jak plyta chodnikowa.
Nie są uszczelkami. Jak sama nazwa mówi "uszczelka" ma za zadanie
uszczelnić czyli całkowicie uniemożliwić przenikanie płynów czy gazów.
Pierścienie zgarniające (olejowe) niczego nie uszczelniają, a ich
zadaniem jest zgarnianie nadmiaru oleju, jednocześnie pozostawiając na
powierzchni cylindra mikroskopijną warstwę filmu olejowego, po którym
poruszają się pierścienie kompresyjne.
Aby kompresja z cylindra nie przedostawała się do bloku silnika stosuje
są pierścienie kompresyjne. Ale tych także nie można nazywać
uszczelkami, bo one nie uszczelniają idealnie. One się ślizgają po
filmie olejowym i to właśnie olej jest tym uszczelniaczem, który
uszczelnia szczelinę pomiędzy pierścieniem, a cylindrem oraz szczelinę,
w tłoku, w któej osadzony jest pierścień.
Aby ten film olejowy lepiej się utrzymywał na ściankach cylindra to
powierzchnię cylindra po wyszlifowaniu specjalnie się "niszczy",
wytwarzając na jej powierzchni mikrorysy pod różnymi kątami. Ten proces
nazywa się honowaniem.
Co zaś się tyczy problemu autora wątku.
Zbyt mały luz na zaworach może pogorszyć kompresję, ale tylko w
silnikach bez samoregulatorów.
Pytasz o regulację zaworów, ale wydaje mi się, że w tym silniku raczej
nie reguluje się zaworów, bo chyba ten silnik jest wyposażony w
samoregulatory. W takiej sytuacji nie powinno być żadnych luzów, a
jeżeli jakieś są to znaczy, że samoregulatory są do wymiany, albo
zapchane są kanały olejowe czy filtr oleju lub też uszkodzona jest pompa
olejowa.
Jeżeli zaistniałby któryś z ww problemów to objawiłoby się to
charakterystycznym, głośnym stukaniem samoregulatorów.
Kwestią słabej kompresji to może być wiele powodów:
- Zużyte pierścienie na tłoku. To najmniej prawdopodobna przyczyna.
Która z resztą nie pojawia się z dnia na dzień. Poprzedzona jest
stopniowym traceniem mocy silnika przez kilka lat.
- Mogą być wypalone pierścienie kompresyjne. Sytuacja jak wyżej. Też nie
pojawiają się problemy z dnia na dzień.
- Pęknięte pierścienie kompresyjne.
- Pierścienie mogą być zapieczone (zaklinowane). Jest to najczęstszą
przyczyną przegrzania silnika. Przegrzanie silnika zaś może wystąpić z
powodu awarii termostatu lub wentylatora. Rzadko się zdarza, żeby od
razu zapiekły się wszystkie pierścienie na wszystkich tłokach.
- Wżery w cylindrze. Mogą się pojawić jak auto więcej stoi niż jeździ.
Ale tu także pojawia się stopniowy spadek mocy.
- Wypalone lub uszkodzone zawory.
- Mikropęknięcia wokół gniazd zaworowych
- Słaby film olejowy. Może być spowodowany słabym rozprowadzaniem oleju
np. na skutek zapchania układu olejowego lub uszkodzeniem pompy
olejowej. Może też być spowodowany zbytnim wygładzeniem cylindra i
utratą warstwy rys po honowaniu.
Problemy z odpalaniem na zimnym silniku mogą mieć także inną przyczynę
np. zbyt niskie ciśnienie paliwa na wtryskiwaczach lub uszkodzone
wtryski, które zbyt słabo rozpylają olej napędowy. Może też być zapchany
filtr paliwa. Może być problem z rozregulowaniem się pompy wtryskowej.
Kolejnym problemem mogą być uszkodzone świece żarowe i na Twoim miejscu
od nich bym rozpoczał. Niestety stare silniki Diesla raczej kiepsko palą
bez świec, nawet jak powietrze ma temperaturę +20'C.
.
Tylko nowe konstrukcje silników wysokoprężnych i o bardzo dużej
kompresji potrafią odpalać bez świec żarowych przy -5'C
Następne wpisy z tego wątku
- 16.04.17 10:45 Uzytkownik
- 16.04.17 11:01 Jacek Maciejewski
- 16.04.17 13:17 Zenek Kapelinder
- 16.04.17 13:34 Uzytkownik
- 16.04.17 15:39 Zenek Kapelinder
- 16.04.17 21:32 t-1
- 18.04.17 01:39 J.F.
- 18.04.17 11:04 J.F.
- 18.04.17 12:10 Nix
- 18.04.17 12:12 Nix
- 18.04.17 22:08 Irek.N.
- 18.04.17 22:15 Irek.N.
- 19.04.17 11:47 J.F.
- 19.04.17 12:00 yabba
- 19.04.17 13:51 Zenek Kapelinder
Najnowsze wątki z tej grupy
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
Najnowsze wątki
- 2024-12-21 Arch. Prog. Nieuprzywilejowanych w pełnej wer. na nowej s. WWW energokod.pl
- 2024-12-21 Ideologia Geniuszy-Mocarzy dostępna na nowej s. WWW energokod.pl
- 2024-12-21 ciekawy układ magnetofonu
- 2024-12-21 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2024-12-21 Warszawa => Java Developer <=
- 2024-12-21 Zalesie Borowe => Medical Equipment Service Engineer <=
- 2024-12-21 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2024-12-21 jak tacy debile
- 2024-12-20 Precedensy politycznie motywowanego nie wydawania w UE
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-20 czyste powietrze
- 2024-12-20 Katowice => Analyst in the Trade Development department (experience wi