  • 21. Data: 2012-05-20 01:49:23
    Temat: Re: stare dyskietki
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Grzegorz,

    Sunday, May 20, 2012, 12:22:15 AM, you wrote:

    > Ja mam pendrive 15 MB :)

    Ja późno kupiłem pierwszy i mam szalone 256MB :)

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 22. Data: 2012-05-20 01:53:58
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello AlexY,

    Sunday, May 20, 2012, 1:21:22 AM, you wrote:

    > Masz racje, przez dyskietki wirusy się nie roznosiły/szą

    Dobre. Pierwszy wirus, jaki zlapałem i ubiłem, to Wiedeński 648. DOS
    3.30 i komputer XT. Pendrive? CD-R? Kto wtedy marzyl o czymś takim?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 23. Data: 2012-05-20 03:06:31
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 20.05.2012 01:21, AlexY wrote:
    > Użytkownik Michoo napisał:
    > [..]
    >
    > Masz racje, przez dyskietki wirusy się nie roznosiły/szą

    Dzisiejsze? Raczej nie. Stare - skąd się mają wziąć?
    Dyskietka ma jeszcze jedną zaletę (a przynajmniej tak mi to pewna osoba
    przedstawiała) - ciężej pracownikowi wykraść dane.

    Btw: nie tak dawno temu czytałem o nowym, niebezpiecznym trendzie który
    pozwala omijać skanery antywirusowe tj. o wirusach polimorficznych.
    Poczułem się jak w 2000 roku.

    Michoo

  • 24. Data: 2012-05-20 08:29:34
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    AlexY wrote:
    > Użytkownik Michoo napisał:
    > [..]
    >
    > Masz racje, przez dyskietki wirusy się nie roznosiły/szą

    Spirit.A

    --
    Włodek

  • 25. Data: 2012-05-20 11:55:35
    Od: Grzexs <g...@g...usu-n-to.pl>

    > nurtuje mnie taka sprawa, czy dyskietki (takie zwykłe komputerowe,
    > ewentualnie z rozróżnieniem na DD i HD) z wiekiem starzeją się lub w
    > jakikolwiek inny sposób uszkadzają się? czy warto kupować stare
    > dyskietki? czy może warto i zwykły format przywróci im świetność?

    A ma ktoś może jakiś pomysł na zastosowanie starych dyskietek
    niekoniecznie w zastosowaniach komputerowych?

    --
    Grzexs

  • 26. Data: 2012-05-20 12:02:48
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    > Ja późno kupiłem pierwszy i mam szalone 256MB :)

    Parę miesięcy temu kupiliśmy polarymetr. Porządny, research grade. Jest
    w nim czytnik Compact Flash. Japońce załączyli kartę 128MB. Na moje
    pytanie, z jakiego muzeum to wyciągnęli dostałem odpowiedź "mieliśmy w
    magazynie, to co, mamy wyrzucić?".

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 27. Data: 2012-05-20 12:04:57
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2012-05-19 23:41, Michoo pisze:

    > One mają autostart w którym lubują się wirusy, robaki i inne konie
    > trojańskie.

    Dokładnie tak samo, jak dyskietki. I dokładnie tak samo można ten
    autostart wyłączyć.

    Pozdrawiam,
    PP

  • 28. Data: 2012-05-20 12:55:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 20 May 2012 01:53:58 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Dobre. Pierwszy wirus, jaki zlapałem i ubiłem, to Wiedeński 648. DOS
    > 3.30 i komputer XT. Pendrive? CD-R? Kto wtedy marzyl o czymś takim?

    Ale minelo 20 lat, wirusy przez dyskietki juz sie nie roznosza.

    Chociaz .. probowal ktos plik autorun.inf na dyskietce ?

    J.

  • 29. Data: 2012-05-20 12:59:39
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-05-20 11:55, Grzexs wrote:
    > A ma ktoś może jakiś pomysł na zastosowanie starych dyskietek
    > niekoniecznie w zastosowaniach komputerowych?

    Oczywiście. Czytaj portale internetowe przy nastepnym zaćmieniu słońca.

  • 30. Data: 2012-05-20 13:27:25
    Od: Atlantis <N...@w...pl>

    W dniu 2012-05-19 19:06, Pszemol pisze:

    > Nawet optyczne nośniki tracą powoli na sensowności a Ty
    > mówisz o dyskietkach o rozmiarze 1.44 mega byte???

    Jedyne zastosowanie jakie przychodzi mi do głowy to vintage computing.
    Przy czym tutaj też nie ma zmiłuj - stare nośniki będą padały i tyle.
    Przecież już teraz miłośnicy starego sprzętu budują interfejsy w rodzaju
    SD2SIO dla Atarynek. :)