    From: Czeslawek <c...@g...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: stara płyta NF7, przegrzewanie się - nowy sposób
    Date: Tue, 01 May 2012 12:35:23 +0200

    W dniu 2012-05-01 00:30, RD pisze:
    > Witajcie,
    >
    > Mam pewną ważną "maszynę", która (nie wiedzieć czemu) jeszcze działa :)
    > na płycie Abit NF7 (zdaje się rev. 2.0). Wentylator na chipsecie już
    > dawno padł, obecnie jest "tylko" radiator i dokupiony wentylator
    > zamocowany przy użyciu żył skrętki.. ;) Na pokładzie Athlon XP 2500+ lub
    > 2600+ z radiatorem+wentyl glacialtech 2500. Wydaje mi się, że kupiony
    > został w okolicy 2004, ale nie dam sobie za to nic uciąć.
    Ja kiedyś miałem taką płytę z Athlon 2500+ --> 3200+ i nie było nigdy
    problemów z temperaturami, nawet gdy w pokoju miałem 36oC.
    Na procku miałem tani zestaw chłodzący Arctic Cooling, na mostku
    północnym niebieski radiator Zalmana, z tyłu obudowy dwa wolnoobrotowe
    wentylatory 80mm Arctic Cooling.
    Z tego co pamiętam to niestety ta płyta miała problemy z puchnięciem
    kondensatorów. Jednak jak sprzedawałem kompa w 2009 r. to u mnie
    wszystkie były dobre.

    Podsumowując, jak procek niepodkręcony to i zapewne specjalne chłodzenie
    nie jest potrzebne. Sprawdzić za to można stopień zakurzenia, stan pasty
    termoprzewodzącej pod radiatorami, stan kondensatorów.

    Jak niepotrzebna duża wydajność, to podpowiem, że płyta oprócz tego, iż
    pozwalała na overclocking, to pozwalała też na skuteczny underclocking.

    --
    Pozdrawiam,
    Czesławek