  • Data: 2014-05-31 18:51:36
    Temat: Re: stara pamięć nie rdzewieje
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2014-05-31 17:45, J.F. wrote:
    > Ale co proponujesz - co 5 lat opracowac na nowo komputer sterujacy do
    > dobrej obrabiarki

    ISA nie istnieje od 15 lat. Częsci zamienne nie są produkowane.
    Ktokolwiek, kto tą maszyne posiada musi sobie zdawać sprawę że obecnie
    beda go kroić na sredniowiecznej techonologi. Ja nie mówie jak to
    naprawić, ja tylko mówie że to jest powód dla którego komputery z ISA
    mają bandyckie ceny i ciągle kupców.

    > I program bys na/przepisal za cene tego komputera ?

    Bez problemu napisał bym ten smieszny program za cenę 1/3 tego peceta.
    Włącz silnik, poczekaj aż enkoder będzie na pozycji X, wlacz drugi
    silnik, wylacz po 1 sek pierwszy. KONIEC. PLC tam się łatwo nie wstawi
    bo trzeba gromadzić bazę danych (czas, akcja), dlatego PC.

    A bo ja wiem? Nie mozna i już. Musi mieć stosowane naklejki, certyfikaty
    i inne śmieci. To ze współczesnych dysków nie da rady odpalić na MS-DOS
    5.0 nikogo od certyfikatów nie interesuje. Po wykładzie prawnika o tym
    dlaczego nie można zrobić tego inaczej darowałem sobie.

    > Ciekawe co za pecet :-)

    Zwykły pecetowy złom kupiony w niemieckim sklepie zajmującym się
    supportem dla przemysłu pod nazwą "komputer przemysłowy" i sprzedający
    głównie jakieś certyfikaty.

    Znajdę może jeszcze gdzieś linka to podrzuce. Elfa też sprzedawała swego
    czasu plyty główne z ISA za bandyckie ceny.