  • Data: 2010-09-30 12:09:03
    Temat: Re: stałki M42 do systemu E dla NEX-a
    Od: "JR" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "John Smith" :

    > Akurat szkła M42 swoją drugą młodość już przeżywały, w momencie, jak się
    > pojawiły tanie DSLR-y. Teraz swoją drugą młodość przeżywają szkła innych
    > systemów, np Canon FD, M39, Leica, itp. Ale to już też od jakiegoś czasu
    > i te już też tanie nie są.

    Tu jest fajne porównanie szkieł z mocowaniem min. Leica M:
    http://motimotion.at/blog/2010/08/21/sony-nex-with-n
    ikon-zeiss-sigma-lenses/

    Ja na razie rozglądam się za adapterem M42=>E-mount,
    bo mam akurat dwa niezagospodarowane obiektywy M42
    i ew. jakieś inne dobre szkło w tym systemie mógłbym dokupić.

    Z innej beczki -- czy ktoś słyszał/widział takie cudo:
    lupa/okular z osłoną, mocowany do ekranu LCD w aparacie,
    który tworzy w ten sposób wizjer EVF?
    W ruchomym, 3"-calowym, wysokorozdzielczym ekraniku
    NEX-a, byłoby to świetnym wynalazkiem, szczególnie
    przy manualnym ostrzeniu przy słonecznej pogodzie.
    W sumie taki wizjer, to b. prosta konstrukcja, aż dziwne
    że jeszcze żaden "chińczyk" tego nie produkuje?
    Podejrzewam, że taka nakładka/wizjer miałaby spore wzięcie...

    --
    pzdr.
    JR