  • Data: 2010-09-30 20:07:50
    Temat: Re: stałki M42 do systemu E dla NEX-a
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "JR" <j...@w...pl> napisał:

    > [...]
    > Dzięki za inspirujące fotki -- udowodniłeś, że w domowych
    > warunkach da się w miarę prosto zmajstrować taki wizjer.
    > Do NEX-a trzeba by zmajstrować dedykowaną obudowę z laminatu Cu,
    > bo ekranik dość szeroki jest ok. 80 mm.

    Szukałbym jednak innego materiału - laminat jest dość twardy i jego ostrą
    krawędzią dość łatwo zarysować korpus aparatu przy zakładaniu. Z tego
    względu bezpieczneijsze jest jakieś niezbyt twarde twozrywo sztuczne.

    > Jako okular dobra będzie niewielka lupa, ale o dość długiej (>50mm)
    > ogniskowej. Mam wprawdzie obiektyw od starej Smieny,
    > ale ogniskowa dla tak szerokiego ekranu będzie zbyt duża.
    > [...]

    Może obiektyw od jakiegoś starego mieszkowego średnioformatowca?

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)