  • 1. Data: 2010-12-07 17:05:06
    Temat: stalka
    Od: "goro" <x...@x...pl>

    Mam Nikona D90 + 18-105. Dobry na wycieczke ale potrzebuje czegos
    jasniejszego - doroslem do kupna stalki :)
    Zastosowanie jak na amatora przystalo niestety bardzo uniwersalne: portret
    zonki w plenerze, dziecko na dywanie, zdjecia u cioci na imieninach, czasem
    jakis chrzest w kosciele...
    Znajomy posiada szkielko Nikkor 50mm 1.4G i jak dla mnie fotki sa
    rewelacyjne (ale robi glownie portrety w plenerze) Czuje jednak ze dla mnie
    bedzie za ciasno (w pomieszczeniach). Czy taki Nikkor 35mm 1.8 mocno mu
    ustepuje? Cena tez ma znaczenie - jest polowe tanszy.

    pozdr

  • 2. Data: 2010-12-07 17:56:21
    Temat: Re: stalka
    Od: "Stan.Matyska" <k...@y...com>

    On 7 Gru, 18:05, "goro" <x...@x...pl> wrote:
    . Czy taki Nikkor 35mm 1.8 mocno mu
    > ustepuje? Cena tez ma znaczenie - jest polowe tanszy.
    >
    > pozdr

    Za szeroki na klasyczny portret. Bedzie znieksztalcac lekko twarz.
    Juz 50-siatka jest na APS naciagana portretowka.
    Pozycz i sprawdz co Ci pasuje.
    StaM

  • 3. Data: 2010-12-07 19:05:55
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    W dniu 2010-12-07 18:56, Stan.Matyska pisze:
    > On 7 Gru, 18:05, "goro"<x...@x...pl> wrote:
    > . Czy taki Nikkor 35mm 1.8 mocno mu

    > Za szeroki na klasyczny portret. Bedzie znieksztalcac lekko twarz.

    Dobrze że sprecyzowałeś z tym "klasycznym" ;), okazuje się że portret to
    bardzo szerokie pojęcie. Np. do takich strzałów:
    http://images.artnet.com/artwork_images_424175658_38
    0647_irving-penn.jpg
    czy
    http://graphics8.nytimes.com/images/2009/10/07/obitu
    aries/07penn2_650.jpg
    35 na cropie nie będzie wcale tak zła, szczególnie że autor posta pisze
    że to będą głównie zdjęcia rodzinne gdzie otoczenie odgrywa sporą rolę ;).

    --
    Pozdrawiam,
    Bartko.

  • 4. Data: 2010-12-07 19:27:14
    Od: "Stan.Matyska" <k...@y...com>

    -----------------.
> [...]
    > że to będą głównie zdjęcia rodzinne gdzie otoczenie odgrywa sporą rolę ;).

    Oczywiscie zgadzam sie.;))
    StaM

  • 5. Data: 2010-12-07 19:36:58
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-12-07 18:56:21 +0100, "Stan.Matyska" <k...@y...com> said:

    > Juz 50-siatka jest na APS naciagana portretowka.

    Możesz to sprecyzować? Jakieś uzasadnienie?
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2010-12-07 20:16:56
    Od: "Stan.Matyska" <k...@y...com>

    On 7 Gru, 20:36, JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> wrote:

    > Mo esz to sprecyzowa ? Jakie uzasadnienie?
    > --
    > Nie odpowiadam na tre ci nad cytatem
    > Pozdrawiam
    > JAwww.skanowanie-35mm.pl

    Wedlug "starej" szkoly obiektywy portretowe mialy minium 80mm na malym
    obrazku.
    Nie ma co tu uzasadniac, bo nikt chyba przy zblizeniach nie chce miec
    znieksztalconej twarzy.
    Pozdrawiam nawzajem i to cieplo.
    StaM

  • 7. Data: 2010-12-07 20:17:47
    Od: "Stan.Matyska" <k...@y...com>

  • 8. Data: 2010-12-07 21:21:30
    Od: "Agent" <w...@o...pl>

    ?
    Uzytkownik "Stan.Matyska" <k...@y...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...

    > Wedlug "starej" szkoly obiektywy portretowe mialy minium 80mm na malym
    > obrazku.
    > Nie ma co tu uzasadniac, bo nikt chyba przy zblizeniach nie chce miec
    > znieksztalconej twarzy.

    A ja myslalem ze stalki to wlasnie sa po to aby nie generowaly
    znieksztalcen. Poza tym 50 w APS-C to bedzie cos okolo 75 mm.

  • 9. Data: 2010-12-07 21:37:14
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-12-07 22:21:30 +0100, "Agent" <w...@o...pl> said:

    > A ja myslalem ze stalki to wlasnie sa po to aby nie generowaly
    > znieksztalcen. Poza tym 50 w APS-C to bedzie cos okolo 75 mm.

    No to zrób portret obiektywem 20 mm na APS-C z 15 cm.

  • 10. Data: 2010-12-07 21:43:35
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-12-07 21:16:56 +0100, "Stan.Matyska" <k...@y...com> said:

> [...]
    > obrazku.
    > Nie ma co tu uzasadniac, bo nikt chyba przy zblizeniach nie chce miec

    A to o to chodzi.
    50x1,5=75, 50x1,6=80