  • Data: 2012-04-22 13:59:57
    Temat: Re: stałe wartości w pliku c czy h
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    slawek7 <s...@w...pl> napisał(a):
    > Cześć.
    > Proszę powiedzcie mi czy jak mam tablicę np z wartościami funkcji
    > sinus to te wartości powinienem umieścić w pliku .c czy .h (czy w
    > pliku sin.c czy w pliku sin.h)? Jaka jest różnica jak umieszczę w
    > jednym a w drugim?
    > W kursie w EdW STM32 wartości umieszczono w sin.c natomiast w kursie
    > AVR takie dane były w plikach .h

    Odpowiedz sobie na pytanie, po co Ci w ogóle pliki .h. Jeśli masz plik. h.
    includowany tylko przez jeden plik .c to nie ma znaczenia, czy deklaracje
    zawarte w pliku .h będą w nim, czy w pliku .c. Pliki .h stosujemy, gdy
    chcemy funkcje z pliku .c udostępnić na zewnątrz. Wtedy inny plik .c może
    sobie includować taki plik .h żeby dostać deklaracje funkcji zdefiniowanych
    w tamtym pierwszym .c

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/