  • 11. Data: 2009-02-16 09:47:38
    Temat: Re: stacja czolowa dla małej sieci
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > Tu można obniżyć koszty , budująć szfę kablowa samodzielnie. Są dostępne
    > płyty tunerów w rodzaju DSR6000, z głowicą 194, modulatorem i zasilaczem
    > sieciowym na płycie głównej.
    > (koszt ok. 60-80zł za sztuke). Do tego szafa panelowa, osprzęt,
    > chłodzenie,
    > to powinno zamknąć sie w granicach 1000-1200zł.
    > budował ktoś coś podobnego ?

    Albo chcesz zbudować coś rozsądnego, albo zabawkę dla dzieci, która
    rozpadnie się po kilku miesiącach :-). W miarę rozsądny modulator
    jednowstęgowy do Twojego zastosowania to ok 500 zł za kanał, chyba że chcesz
    wykorzystywać modulatory w odbiornikach sat. Ale przy 10 programach efekt
    może być dość mizerny... Do tego jeszcze same odbiorniki, ale to już mała
    kasa. Na taką "sieć" jak piszesz rzeczywiście najkorzystniej będzie zrobić
    instalację multiswitchową, i każdy kupi sobie tuner. Z czasem na pewno ktoś
    zechce przejść na jakąś platformę cyfrową i wtedy nie będą montować
    następnych anten na dachu/balkonie... Zasxtanów się poważnie nad tym, bo
    budowa stacji czołowej to naprawdę spory koszt :-)

  • 12. Data: 2009-02-16 09:53:51
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik <a...@p...pl> napisał w wiadomości news:

    > a po mojemu to trzeba jeszcze wziac pod uwage, ze za chwile pojawi sie
    > naziemna telewizja cyfrowa, a to zmienia mocno obraz sytuacji.

    > Z drugiej strony rozporowadzenie na multiswitchach sygnalu z
    > Astry/Hotbirda tez nie jest glupim pomyslem (ludzie nie musza wieszac
    > swoich talerzy).

    Kupić ludziom hurtem tunery combo CI i jest po sprawie.
    Przy 20 szt koszty będą dużo niższe.

  • 13. Data: 2009-02-16 09:56:53
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > Różnica w jakości sygnału z tunera w porównaniu z jakością sygnału z jego
    > modulatora, zdecydowanie zmienia sytuację na korzyść własnego tunera.
    > Na cholerę takie kombinacje z 10 kanałami?
    > Nie lepiej żeby każdy sam sobie zdecydował co chce oglądać?
    > Jedni kupią sobie TnK, drudzy kupią Cyfrę, inni n, jeszcze inni zostaną
    > przy fta i każdy będzie zadowolony.

    Dokładnie tak jak mówisz :-). Zabawa ze stacją na 20 klientów jest
    całkowicie pozbawiona sensu MZ.

  • 14. Data: 2009-02-16 10:02:51
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:

> [...]
    > spodobała. Ludziki robili eksperymentalne dojścia do gniazdek,
    > wprowadzając do kabla zakłócenia (wówczas kilkaset metrów dalej mieliśmy
    > silne nadajniki RTV). Sprawa w zasadzie umarła po doprowadzeniu do
    > bloiku kablówki, chociaż sprzęt jeszcze żyje, tylko mało co odbiera na
    > tunerach analogowych ;)
    >
    > Jak dla mnie w takim rozwiązaniu (liczba mieszkań raczej cudownie się
    > nie zwiększy), to zrobić dobrą instalację kablową, a o tunery,
    > subskrybcje niech każdy sam się martwi. W końcu chociażby TNK nie jest

    Tu masz racje. W takie rozwiązanie z elektrody nie pchaj się, będziesz
    miał więcej problemów niż to wszystko warte, poza tym nie zestroisz tego
    dokładnie.
    Wg mnie masz dwa rozwiazania:
    1. wspólna antena, wystarczy 80 cm (np. Televes), multiswitch, antena
    naziemna Telmor (w zależności czy działa już dvb-t) i w każdy lokalu
    gniazdo abonenckie i dekoder (np. Tnk).
    I to jest chyba najtańsze rozwiązanie.
    2. stacja czołowa z odbiornikami + wspólne anteny, koszt będzie znaczny,
    nie wiem ile teraz, ale to działa dobrze, tyle że sam bez odpowiednich
    przyrządów będziesz się męczyć.

    Znając ludzi, często zmieniają zdanie i może po paru miesiącach się
    odwidzieć i zapragnie np. PC.
    Przy takiej instalacji odłącza jeden i podłącza drugi - i po sprawie.
    Takie instalacje wykonuje najczęściej, nawet w hotelu na 26 pokoi,
    wycena ze stacja czołową ich przestraszyła.

    pawell

  • 15. Data: 2009-02-16 10:11:52
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    a...@p...pl pisze:

> [...]
    > polast, puls i w drugim kolejne 7: (???????). Tak czy siak ludzie beda
    > musieli zakupic skrzynke (dekoder) lub nowy tv (jak akurat wymiana).
    > Obecnie cena ok. 400 z tendencja malejaco. Oczywiscie pojawienie sie
    > cyfrowki naziemnie spowoduje presje mieszkancow to wieszania anten
    > (zalezy gdzie i jakich, moze sie okazac ze beda kierunkowe yagi,
    > siatki wszelkiej masci, ale moze tez tak byc, ze bedzie to mala
    > antenka na parapecie. Wiec pomysl z mini kablowka jest dobry, chocby
    > do tego, aby zabezpieczyc sie przed wieszaniem anten (wprowadzenie
    > sygnalu cyfrowego dvb-t do takiego kabla).

    ale jest coś takiego :
    http://www.hollex.pl/index.php?page=prod&kat=106&id=
    675

  • 16. Data: 2009-02-16 10:24:16
    Od: "k." <a...@p...fm>

    tyle ze na tym obszarze nie ma pprogramow w dvb-T

  • 17. Data: 2009-02-16 10:30:18
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "k." <a...@p...fm> napisał w wiadomości
    > tyle ze na tym obszarze nie ma pprogramow w dvb-T

    Ale będą, prędzej czy później.
    I lepiej się na to przygotować, zamiast wylać TERAZ dziecko z kąpielą.

  • 18. Data: 2009-02-16 10:40:48
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    > talerz skierowany np na hotbirda. No i czy takie rozwiązanie będzie
    > akceptowalne cenowo dla tak niewielkiej grupy ludzi.

    Przy takiej ilości użytkowników multiswitche wyjdą korzystniej.
    Do stacji czołowej musisz mieć:
    - 10 tunerów - 10 x 200 zł = 2000
    - 10 modulatorów (jednowstęgowych) - 10 x 400 zł = 4000
    Już masz 6000 zł. Za niewiele więcej wybudujesz sieć na multiswitchach, a
    użytkownicy w każdej chwili będą mogli zmienić FTA na płatną platformę.
    Nawet jeśli dzisiaj są zdecydowani tylko na 11 programów, to za kilka
    miesięcy ZAWSZE ktoś zmieni zdanie i będzie chciał montować talerz. Możesz
    pójść bardzie rozwojowo i zrobić instalację multiswitchy razem z działającym
    Kanałem Zwrotny, żeby w każdej chwili móc podłączyć do niej kablówkę.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 19. Data: 2009-02-17 08:33:52
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    k. wrote:
    > to wspolnota 20 uzytkownikow,
    > nawet sie wszyscy dogadali jakie chca kanaly
    > jest ich 11
    >
    > tyle że nie moge znalezc czegos co da sie wpiac w istniejaca
    > infrastrukture. Na razie jest tam UPC :) , wspolnota szuka tanszego
    > pozyskania programow ogolnodostepnych na satelicie. Płacic praw
    > autoskich nie trzeba dla tak malej sieci. Tyle ze zakup stacji tez
    > nie moze byc za drogi. Ciekawe jak z tym radza sobie male hotele

    a może jednak multiswich i niech sobie każdy kupi tuner z kartą do tego
    systemu jaki mu sie podoba?

  • 20. Data: 2009-02-17 08:36:47
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jingiel wrote:

    > No i co z tego, ze przewyzszy jak kazde mieszkanie nie musi kupowac. A
    > jak z kablowki np. chce korzystac 100 mieszkan??? Co wtedy kupowac 100
    > tunerow?, a tak wystarczy 10.

    i oczywiście będą mili dzwięk stero 5 kanałowy i HDTV?