  • Date: Mon, 16 Feb 2009 11:02:51 +0100
    From: pawell32 <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.rec.telewizja
    Subject: Re: stacja czolowa dla małej sieci

    Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:

    > Apetyt rośnie w miarę jedzenia. Coś takiego przechodziłem kilkanaście
    > lat temu - byliśmy chyba ewenementem, gdy w bloku (65 mieszkań)
    > założyliśmy własną "kablówkę" z 24 kanałami satelitarnymi i wszystkimi
    > dostępnymi naziemnymi.
    > Potem zaczęły być problemy - część programów zakodowano, część się nie
    > spodobała. Ludziki robili eksperymentalne dojścia do gniazdek,
    > wprowadzając do kabla zakłócenia (wówczas kilkaset metrów dalej mieliśmy
    > silne nadajniki RTV). Sprawa w zasadzie umarła po doprowadzeniu do
> [...]

    Tu masz racje. W takie rozwiązanie z elektrody nie pchaj się, będziesz
    miał więcej problemów niż to wszystko warte, poza tym nie zestroisz tego
    dokładnie.
    Wg mnie masz dwa rozwiazania:
    1. wspólna antena, wystarczy 80 cm (np. Televes), multiswitch, antena
    naziemna Telmor (w zależności czy działa już dvb-t) i w każdy lokalu
    gniazdo abonenckie i dekoder (np. Tnk).
    I to jest chyba najtańsze rozwiązanie.
    2. stacja czołowa z odbiornikami + wspólne anteny, koszt będzie znaczny,
    nie wiem ile teraz, ale to działa dobrze, tyle że sam bez odpowiednich
    przyrządów będziesz się męczyć.

    Znając ludzi, często zmieniają zdanie i może po paru miesiącach się
    odwidzieć i zapragnie np. PC.
    Przy takiej instalacji odłącza jeden i podłącza drugi - i po sprawie.
    Takie instalacje wykonuje najczęściej, nawet w hotelu na 26 pokoi,
    wycena ze stacja czołową ich przestraszyła.

    pawell