  • 1. Data: 2009-02-16 10:06:07
    Temat: PUB a sprawa tv
    Od: a...@p...pl

    czesc,

    znajoma poprosila mnie o wyjasnienie sytuacji, jak to wyglada aby w
    pubie powiesic tv i od czasu do czasu organizowac wieczory z pilka
    nozna (lub innym wydarzeniami sportowymi)? Jak to ugryzc, aby bylo
    dobrze.

    1. oplacony abonament RTV

    czy oplacony abonament daje prawo do tego, aby mecz np. na tvp mogli
    ogladac ludzie w pubie?

    a co jak mecz jest np. na Eurosporcie (niemieckim FTA) a co jak na
    Eurosporcie (polskim np. z jakiejs platformy?

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2009-02-16 10:23:51
    Temat: Re: PUB a sprawa tv
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > czy oplacony abonament daje prawo do tego, aby mecz np. na tvp mogli
    > ogladac ludzie w pubie?

    Nie daje takiego prawa. Musisz miec podpisane umowy "z wlasciwymi
    organizacjami zarzadzajacymi prawami autorskimi" ;-)).

    > a co jak mecz jest np. na Eurosporcie (niemieckim FTA) a co jak na
    > Eurosporcie (polskim np. z jakiejs platformy?

    Eurosport FTA jest tylko dla prywatnego odbiorcy, mozesz go sobie ogladac w
    domu. Ale w pubie nie masz prawa go puscic bez stosownej umowy.

  • 3. Data: 2009-02-16 10:33:14
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Uzytkownik <a...@p...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > pubie powiesic tv i od czasu do czasu organizowac wieczory z pilka
    > nozna (lub innym wydarzeniami sportowymi)? Jak to ugryzc, aby bylo

    Kupic dekoder jakiejs platformy cyfrowej z prawem do puszczania tego
    klientom.

    > 1. oplacony abonament RTV
    >
    > czy oplacony abonament daje prawo do tego, aby mecz np. na tvp mogli
    > ogladac ludzie w pubie?

    Nie.

    > a co jak mecz jest np. na Eurosporcie (niemieckim FTA) a co jak na
    > Eurosporcie (polskim np. z jakiejs platformy?

    To samo.

  • 4. Data: 2009-02-16 21:40:57
    Od: lexdrex <e...@p...onet.pl>

    kwestia organizowania imprez w pubach z pokazywaniem telewizyjnych
    transmisji sportowych jest dość złożona z punktu widzenia tzw. praw do
    rozpowszechniania tresci audio-wizualnych w miejscach publicznych.
    Generalnie rzecz biorąc udostępnianie jakiejkolwiek muzyki / filmow/
    programow telewizyjnych w miejscach publicznych czyli np. w pubach ,
    restauracjach itp itd powoduje że powinno się odprowadzić opłaty do
    zaiks-u z tytułu publicznego udostępniania tresci . Korzystanie z
    platform cyfrowych w pubach i udostępnianie publicznie tresci kanalow
    kodowanych tez nie jest zbyt legalne ( umowa z platformą cyfrową
    prawie zawsze mowi o tym iż usługa programów dostepna jest tylko dla
    abonenta wraz z rodzina itp) legalne korzystanie z platform cyfrowych
    w pubach itp wymaga zwykle zawarcia umowy o abonament na firme a nie
    osobe fizyczną , obecnie cyfra plus jako jedyna zawiera umowy z
    firmami i zezwala w ten sposob na publiczne rozpowszechnianie tresci
    programow w danym lokalu. W anglii puby mają specjalne umowy
    dystrybucyjne i inne oplaty abonamnetowe w Polsce ogolnie jest chaos i
    ani polsat cyfrowy ani n nie zawiera umow o abonament z firmami .
    O ile upublicznianie tresci kodowanej telewizji płatnej (platformy
    cyfrowej) bez zgody pisemnej operatora ( umowy na firmę) może
    powodować komplikacje typu kara umowna rozwiazanie umowy z tytułu
    naruszenia regulaminu itp. to odbior programow niekodowanych nie
    stwarza takcich problemow ( jedyne co wowczas trzeba oplacac- dopoki
    jeszcze istnieje to abonament RTV za odbiornik tv w firmie ) programów
    niekodowanych jest dużo tak więc można je oglądać w pubach bez ryzyka
    kar finansowych .

  • 5. Data: 2009-02-17 08:49:37
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    >W anglii puby mają specjalne umowy
    >dystrybucyjne i inne oplaty abonamnetowe w Polsce ogolnie jest chaos i
    >ani polsat cyfrowy ani n nie zawiera umow o abonament z firmami .

    No i tu sie myslisz, przed MS mozna bylo w polsacie wykupic dekoder z prawem
    do publicznego odtwarzania np. w pub-ie.

  • 6. Data: 2009-02-17 10:42:10
    Od: lexdrex <e...@p...onet.pl>

    zgadza się , można było zawrzeć taką umowę z tą różnicą że ta oferta
    polsatu była limitowana czasowo tzn. po tym jak się zakończyły
    mistrzostwa umowa dobiegała końca i karta była dezaktywowana , chyba
    że zgodnie z zapisem w tej umowie zawartym właściciel pubu dokonywał
    cesji z firmy na osobe fizyczną (czyli. np siebie) jeśli tego nie
    zrobił to w świetle prawa naruszał warunki umowy z Polsatem, która
    zezwalała jedynie na pokazy publiczne w czasie Mistrzostw . Drobna
    różnica między tą sytuacją jest taka, że w Anglii nie trzeba jakiś
    specjalnych wydarzeń sportowych żeby platformy tworzyły oferty dla
    pubów - tam jest to standardowe zachowanie Sky ( www.sky.com ) ale to
    zrozumiale bo przynosi to wymierne korzysci platformie...a w Polsce
    jeszcze w ubieglym roku bylo zamieszanie medialne w kwesti pokazów
    publicznych z transmisji meczy emitowanych na canal+ , na szczęście
    jakoś tę sprawe unormowano i chyba od polowy pazdziernika w c+
    pojawila się możliwość zawierania umowy na firmę.