  • 1. Data: 2009-02-16 07:41:44
    Temat: stacja czolowa dla małej sieci
    Od: "k." <a...@p...fm>

    Jakie są koszty stacji czolowej dla małej sieci kablowej składającej się z
    20 użytkowników. Chodziłoby o przekaz 10 najpopularniejszych programów które
    drogą satelitarną są udostępniane za darmo. Wieszanie 20 anten na elewacji
    nie jest chyba estetyczne. Multiswitche też odpadają gdyż każdy z
    użytkowników musiałby mieć tuner itd. Czy istnieje możliwość skorzystania z
    infrastruktury istniejącej wpinając tylko stację czołową i podłaczając
    talerz skierowany np na hotbirda. No i czy takie rozwiązanie będzie
    akceptowalne cenowo dla tak niewielkiej grupy ludzi.

  • 2. Data: 2009-02-16 08:56:44
    Temat: Re: stacja czolowa dla małej sieci
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    >Czy istnieje możliwość skorzystania z
    > infrastruktury istniejącej

    Jakiej infrastruktury? 10 kanałów = 10 tunerów+odpowiednie karty dekodujące.
    No i jeszcze użytkownicy - jaką masz pewność, że te 10 kanałów im wystarczy
    i nie wypną się na Twoją ofertę montując sobie własne talerze? Czy to będzie
    estetyczne czy też nie to i tak sobie w ten sposób założą (balkon), że nic
    im nie zrobisz.

    *piotr'ek*

  • 3. Data: 2009-02-16 09:01:37
    Od: "k." <a...@p...fm>

    to wspolnota 20 uzytkownikow,
    nawet sie wszyscy dogadali jakie chca kanaly
    jest ich 11

    tyle że nie moge znalezc czegos co da sie wpiac w istniejaca infrastrukture.
    Na razie jest tam UPC :) , wspolnota szuka tanszego pozyskania programow
    ogolnodostepnych na satelicie. Płacic praw autoskich nie trzeba dla tak
    malej sieci. Tyle ze zakup stacji tez nie moze byc za drogi. Ciekawe jak z
    tym radza sobie male hotele

  • 4. Data: 2009-02-16 09:06:11
    Od: Jingiel <X...@X...XX>

    k. pisze:
    > to wspolnota 20 uzytkownikow,
    > nawet sie wszyscy dogadali jakie chca kanaly
    > jest ich 11

    Jingiel

  • 5. Data: 2009-02-16 09:13:59
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "k." <a...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > drogą satelitarną są udostępniane za darmo. Wieszanie 20 anten na elewacji
    > nie jest chyba estetyczne. Multiswitche też odpadają gdyż każdy z

    No i?

> [...]
    > talerz skierowany np na hotbirda. No i czy takie rozwiązanie będzie
    > akceptowalne cenowo dla tak niewielkiej grupy ludzi.

    Na pewno mocno przewyższy koszt 10 tunerów.

  • 6. Data: 2009-02-16 09:18:53
    Od: "k." <a...@p...fm>

    Marcin91 napisał:
    Jeżeli mają być to suche wyliczenia to mniej więcej tak :
    10 tunerów FTA - np. FERGUSON 3018 - 10 x 270 = 2700 zł

    Tu można obniżyć koszty , budująć szfę kablowa samodzielnie. Są dostępne
    płyty tunerów w rodzaju DSR6000, z głowicą 194, modulatorem i zasilaczem
    sieciowym na płycie głównej.
    (koszt ok. 60-80zł za sztuke). Do tego szafa panelowa, osprzęt, chłodzenie,
    to powinno zamknąć sie w granicach 1000-1200zł.

    budował ktoś coś podobnego ?

  • 7. Data: 2009-02-16 09:20:58
    Od: Jingiel <X...@X...XX>

    > Na pewno mocno przewyższy koszt 10 tunerów.

    No i co z tego, ze przewyzszy jak kazde mieszkanie nie musi kupowac. A
    jak z kablowki np. chce korzystac 100 mieszkan??? Co wtedy kupowac 100
    tunerow?, a tak wystarczy 10.

    Jingiel

  • 8. Data: 2009-02-16 09:29:47
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Jingiel wrote:

    > No i co z tego, ze przewyzszy jak kazde mieszkanie nie musi kupowac. A
    > jak z kablowki np. chce korzystac 100 mieszkan??? Co wtedy kupowac 100
    > tunerow?, a tak wystarczy 10.

    Apetyt rośnie w miarę jedzenia. Coś takiego przechodziłem kilkanaście
    lat temu - byliśmy chyba ewenementem, gdy w bloku (65 mieszkań)
    założyliśmy własną "kablówkę" z 24 kanałami satelitarnymi i wszystkimi
    dostępnymi naziemnymi.
    Potem zaczęły być problemy - część programów zakodowano, część się nie
    spodobała. Ludziki robili eksperymentalne dojścia do gniazdek,
    wprowadzając do kabla zakłócenia (wówczas kilkaset metrów dalej mieliśmy
    silne nadajniki RTV). Sprawa w zasadzie umarła po doprowadzeniu do
    bloiku kablówki, chociaż sprzęt jeszcze żyje, tylko mało co odbiera na
    tunerach analogowych ;)

    Jak dla mnie w takim rozwiązaniu (liczba mieszkań raczej cudownie się
    nie zwiększy), to zrobić dobrą instalację kablową, a o tunery,
    subskrybcje niech każdy sam się martwi. W końcu chociażby TNK nie jest
    strasznym wydatkiem.

    M.

  • 9. Data: 2009-02-16 09:40:11
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jingiel" <X...@X...XX> napisał w wiadomości

    > No i co z tego, ze przewyzszy jak kazde mieszkanie nie musi kupowac.

    Różnica w jakości sygnału z tunera w porównaniu z jakością sygnału z jego
    modulatora, zdecydowanie zmienia sytuację na korzyść własnego tunera.
    Na cholerę takie kombinacje z 10 kanałami?
    Nie lepiej żeby każdy sam sobie zdecydował co chce oglądać?
    Jedni kupią sobie TnK, drudzy kupią Cyfrę, inni n, jeszcze inni zostaną
    przy fta i każdy będzie zadowolony.

    W przeciwnych przypadku i ograniczeniu do 10 kanałów i tak w końcu ludzie
    pokupują sobie te tunery, jak tylko nie zaliczą jakiejś audycji którą
    chcieli obejrzeć.

    > A jak z kablowki np. chce korzystac 100 mieszkan???

    To wtedy jest deczko inna sytuacja.
    Ale na razie mówimy o tej konkretnej.

    >Co wtedy kupowac 100 tunerow?, a tak wystarczy 10.

    Akurat tam wystarczy, myślisz że zadowolisz 100 mieszkań 10-ma wybranymi
    odgórnie kanałami?

  • 10. Data: 2009-02-16 09:40:38
    Od: a...@p...pl

    On Mon, 16 Feb 2009 08:41:44 +0100, "k." <a...@p...fm> wrote:

> [...]
    >talerz skierowany np na hotbirda. No i czy takie rozwiązanie będzie
    >akceptowalne cenowo dla tak niewielkiej grupy ludzi.

    a po mojemu to trzeba jeszcze wziac pod uwage, ze za chwile pojawi sie
    naziemna telewizja cyfrowa, a to zmienia mocno obraz sytuacji. W
    pierwszym muxie ma byc 7 programow:tvp1, tvp2, tvp info, tv4, tvn,
    polast, puls i w drugim kolejne 7: (???????). Tak czy siak ludzie beda
    musieli zakupic skrzynke (dekoder) lub nowy tv (jak akurat wymiana).
    Obecnie cena ok. 400 z tendencja malejaco. Oczywiscie pojawienie sie
    cyfrowki naziemnie spowoduje presje mieszkancow to wieszania anten
    (zalezy gdzie i jakich, moze sie okazac ze beda kierunkowe yagi,
    siatki wszelkiej masci, ale moze tez tak byc, ze bedzie to mala
    antenka na parapecie. Wiec pomysl z mini kablowka jest dobry, chocby
    do tego, aby zabezpieczyc sie przed wieszaniem anten (wprowadzenie
    sygnalu cyfrowego dvb-t do takiego kabla).

    Do tego wprowadzenie kilku-kilkunastu programow analogowych (z
    modulatora tunera satelitarnego) i mamy juz niezla oferte podstawowych
    kanalow.

    Z drugiej strony rozporowadzenie na multiswitchach sygnalu z
    Astry/Hotbirda tez nie jest glupim pomyslem (ludzie nie musza wieszac
    swoich talerzy).

    --
    ThinkXtra