-
Data: 2011-06-07 00:37:08
Temat: Re: [śruby] ;) tym razem nakretka amortyzatora:)
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2011-06-06 23:50, Michał Gut pisze:
>> Bo ja to robiłem tak, że nakręcałem od góry lekko drugą nakrętkę,
>> lekko przyspawałem, luzowałem tą właściwą, odcinałem spaw, odkręcałem
>> obie.
>
> nastepnym razem sprobuje tak - w sumie staralem sie unikac takich metod
> - zwlaszcza w przypadku amortyzatora ktory jest pod jakims tam
> cisnieniem chyba.
No ale ciśnienie jest na dole, a nie w gwincie u góry.
Zresztą wcale tego nie spawasz jakiś solidnie - tak tylko przysmarkać
trzeba na chwilę.
>>> jestem juz bliski wkur...
>>
>> Pierwszy raz rozbierasz samochód? ;)
>
> nie;) pierwszy raz wymieniam sam amorki ale nie pierwszy raz doznaje
> tego uczucia bezsilnosci i wscieklosci za bledy innych (bo pol biedy
> swoje...)
Dłubanie w zawieszeniu to i tak przyjemność.
Bo generalnie zawsze wiadomo co trzeba zrobić, w zasadzie nawet wiadomo
jak - nawet jak chwilowo się nie udaje.
Gorsze jazdy są wtedy jak silnik czasami zagadkowo traci moc i żadnymi
metodami nie udaje się tego powtórzyć w stojącym samochodzie.
> zgadza sie. ale silnik, sprzeglo i inne elementy tez. nie zmienia to
> faktu ze stare auto tez moze byc zywotne i relatywnie bezpieczne (mam na
> mysli zawieszenie i hamulce a nie zderzeniowki).
> a koszty utrzymania takiego starucha sa naprawde urocze.
> amorki z odbojami przednie delphi ok 80/szt
> zaciski nowe z jarzmem 100/szt
> tarcze+klocki obie strony 100 albo 150
> bebny+montazowka+szczeki 150 za obie strrony
> komplet wahaczy przod i koncowki drazkow ok 220:)
Tylko też uważaj na jakieś podłe zamienniki.
Ja koniec końców moje rajdowe CC serwisowałem na częściach z ASO - w
sumie nie były drogie, ASO mam po sąsiedzku, a jakość była zazwyczaj
przyzwoita.
> sorka ale to mi sie bardzo podoba:)
No też mi się podobało - jeździłem tym CC, silnik z Punto i praktycznie
najdroższe straty rajdowe jakie mogły się przydarzyć to by była kwota
rzędu 1000zł.
Bo tak to jak się silnik zatarł, to kosztowało to 300zł.
Remont zużytego silnika zrobiłem za 500zł.
Jak się koło urwało, to jakieś 200zł. Zgięcie wahacza chyba ze 150zł.
>> Jak się w samochodzie wymieni amortyzatory, sprężyny, tuleje gumowe
>> (nie radzę ich pomijać, zwłaszcza że tanio można dorobić poliuretany),
>
> obecne zostana niewymienione bo maja raptem 4-5 lat i jeszcze nie tluka.
> ale predzej wymioenie cala belke z tuejami niz bede wymienial w niej
> tuleje:P
>
> cala belka kompletna z bebnami i wahaczami na szrocie afair ok 100pln
No ale będzie pewnie już po przejściach.
A co nówka, to nówka.
Co do odkręcania belki, to też były przygody - przy odkręcaniu śrub
lubiły się urwać przyspawane nakrętki od drugiej strony do których nie
ma żadnego przewidzianego dojścia. To samo się dotyczy wahaczy (gdybyś
miał ochotę odkręcać, to od razu się przygotuj na takie atrakcje).
>> wytelepane sworznie, końcówki itp., to nagle samochód się robi nie do
>> poznania. Prowadzi się jak nówka, przestaje stukać, pukać i ogólnie
>> robi się prawie jak nowy.
>
> owszem. ale zeby doprowadzic go do stanu igla trzeba by wymienic jeszcze
> silnil 600 :)))))))))) butle i wielozawor bo za rok konczy sie
> legalizacja pewnie z 700,- i zrobic zaprawki lakiernicze przy uszczelce
> szyby bo zauwazylem male purchelki...i w sumie tyle.
Jest pytanie co jest celem i jaki masz na to budżet.
Bo poza elementem zabawowym (jeżeli jeszcze Cię to bawi) pewnie okaże
się że takie auto kupisz w lepszym stanie za połowę pieniędzy które
wydasz na reanimacje purchla.
> maglownica nowa, skrzynia i sprzeglo maja ok 80kkm w tym samochodzie i
> dzialaja jak noffki sztuki (poprzednią połamałem na wertepach - wypadl
> zab z olejem). silnik zmeczony mocno ale byl przegrzany milion razy,
> naprawiany przez debili...i pali niewiele wiecej niz palil:)
Te silniki wszystkie 1.1 i 1.2 jakoś nienaturalnie dobrze znoszą
przegrzewanie - i to nie takie zwykłe jeżdżenie po drogach, a bez
problemu wytrzymuje cały rajd bez chłodnicy, pod warunkiem że odcinki
nie są jakieś bardzo długie.
Sam mojego grzałem jadąc bez wody do ponad 130C (tylko trzeba było
odpiąć czujnik temperatury dla ECU, bo komputer odcinał zapłon przy
chyba 120C) i w sumie nic mu się nie działo, przynajmniej nie od razu :)
> kto wie moze w przyszlym roku dorobie sie czegos do wyjecia silnika i
> moze sie za to wezme:P
Ale tam nie potrzeba niczego do wyjęcia silnika - wyciąga się go dołem,
potem trzeba unieść samochód i wyciągnąć go spod auta.
W dwie osoby to się robi po prostu rękami i podnośnikiem.
Jak chcesz to zrobić samemu, to kup kilka prętów gwintowanych,
zamieniasz śruby trzymające poduchy na te pręty i opuszczasz silnik na
dół gładko po gwincie (z jednej strony trzeba podnośnik podstawić) -
potem tak samo wciągasz na miejsce.
Ja wyjmowałem/wkładałem zawsze cały, razem ze skrzynią.
> echh asle sie rozpisalem...
> gratulacje dla wytrwalych
hehe ;)
Następne wpisy z tego wątku
- 07.06.11 10:48 aqhara
Najnowsze wątki z tej grupy
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
Najnowsze wątki
- 2025-02-12 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2025-02-12 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-12 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-12 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-12 Kraków => PHP Full Stack Developer <=
- 2025-02-12 Karta dźwiękowa stereo
- 2025-02-12 Dęblin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-12 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-02-12 Łódź => NodeJS Developer <=
- 2025-02-12 Błonie => Sales Specialist <=
- 2025-02-12 Dziwne zachowanie magistrali adresowej w 8085
- 2025-02-11 Mini pecet
- 2025-02-10 Spalił się spaliniak
- 2025-02-10 zarowka wifi - z sensowna apka lub lepiej albo lokalnie lub przez web. I zeby harmonogram miala
- 2025-02-10 Chrzanów => Programista NodeJS <=