    Date: Mon, 06 Jun 2011 22:00:24 +0200
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: [śruby] ;) tym razem nakretka amortyzatora:)

    W dniu 2011-06-06 13:22, Michał Gut pisze:

    > w ladze (?) jest miejsce na imbus - niestety proba odkrecenia kluczem i
    > imbusem jednoczesnnie sie nie powiodla... imbus sie wyrabia.

    A wystaje Ci tam trochę gwintu ponad nakrętkę którą masz odkręcić?

    Bo ja to robiłem tak, że nakręcałem od góry lekko drugą nakrętkę, lekko
    przyspawałem, luzowałem tą właściwą, odcinałem spaw, odkręcałem obie.

    Jak nie wystaje Ci gwint, to trzeba odżałować imbus, włożyć, przyspawać,
    odkręcić nakrętkę, odciąć imbus (trochę zostaw, będziesz mógł od teraz
    kontrować dokręcaną nakrętkę kluczem nasadowym łapiąc za wystający
    kawałek imbusa).

    Jak nie masz spawarki, to możesz próbować poxipol, ale w sumie bez sensu
    bo schnie 24h,

    AFAIR i tak masz amortyzator do wywalenia, więc jak zdemontujesz
    kolumnę, to możesz go łapać żabą od spodu między zwojami sprężyny żeby
    się nie kręcił.

    > jestem juz bliski wkur...

    Pierwszy raz rozbierasz samochód? ;)

    > i zaraz zamowie nowe sprezyny i nowa zwrotnice
    > i nie bede sie bawil w te pierdoly bo i tak musze zamowic czesci i tak.
    > korozja zezarla lozysko amortyzatora. 2 lata moze by jeszcze pojezdzil z
    > tym ale nie bede ryzykowac...30pln za sztuke to nie dramat:P

    Ogólnie jak się ma stare padło, to należy je albo sprzedać, albo zrobić
    taki remont jaki zaczynasz ;)
    Zawieszenie to w sumie ten element który różni to co fajnego jest w
    nowym aucie jak się wyjeżdża z salonu, a takim już leciwym, wytelepanym.

    Jak się w samochodzie wymieni amortyzatory, sprężyny, tuleje gumowe (nie
    radzę ich pomijać, zwłaszcza że tanio można dorobić poliuretany),
    wytelepane sworznie, końcówki itp., to nagle samochód się robi nie do
    poznania. Prowadzi się jak nówka, przestaje stukać, pukać i ogólnie robi
    się prawie jak nowy.