  • 1. Data: 2009-01-21 22:11:31
    Temat: sprzet do odtwarzania 1080p30
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    jakos kiedys wspominalem ale dyskusja zeszla na manowce,
    zatem ponowie pytanie nieco inaczej sformulowane:

    jakiego sprzetu (procesor+gpu) trzeba zeby z jakims lekkim
    zapasem odtworzyc swobodnie material wideo 1080p30
    pytanie glownie o laptopy, chodzi mi o obie platformy
    amd i intel

    wiem ze duzo zalezy od systemu, kodekow itd., chodzi mi
    jednak o jakies rozsadne minimum na ktorym jest sens
    probowac odpalic takie cos

    moze poratujecie jakas sensowna strona chociaz, bo wszystko
    co do teraz znajduje to albo marktingowy belkot z gwiazdkami
    w stylu *requires the use of a third-party decoder card itp.

    generalnie bede kupowal pare laptopow o roznych konfiguracjach
    i chce na zapas zapewnic mozliwosc podlaczenia i odtwarzania
    rzeczy w full HD na stosownych telewizorach (teraz i tak
    to pewnie bedzie jeden trailer na miesiac, ale z czasem
    jak napedy BR stanieja...)

  • 2. Data: 2009-01-22 06:35:18
    Temat: Re: sprzet do odtwarzania 1080p30
    Od: tutam <t...@t...pl>

    Dnia Wed, 21 Jan 2009 22:11:31 -0000, tg napisał(a):

> [...]
    > rzeczy w full HD na stosownych telewizorach (teraz i tak
    > to pewnie bedzie jeden trailer na miesiac, ale z czasem

    Na moim HP (Intel Core 2 Duo T8300 [2400MHz], grafika Quadro NVS 320M,
    pamięć 4GB RAM oraz OS Vista Business x64) nie ma najmniejszych problemów.
    Używam Vista Codeck Pack 5.x. i SubEdit Playera, a ogladam przez HDMI na TV
    42 cale FullHD.

  • 3. Data: 2009-01-22 10:02:07
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

> [...]
    > odtworzyc swobodnie material wideo 1080p30
    > pytanie glownie o laptopy, chodzi mi o obie platformy

    AMD X2 4000 z grafiką GF7050 dawał radę.

    zyga

  • 4. Data: 2009-01-22 10:34:09
    Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl>

    Dnia 22.01.2009, o godzinie 11.02.07, na pl.comp.pecet, Zygmunt M.
    Zarzecki napisał(a):

    > AMD X2 4000 z grafiką GF7050 dawał radę.

    A mi cholera nie daje (grafa x1600). I cholera wie dlaczego...

    --
    Pozdrawiam,
    *Habeck*

  • 5. Data: 2009-01-22 10:35:56
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > A mi cholera nie daje (grafa x1600). I cholera wie dlaczego...

    Ati ti ti

    zyga

  • 6. Data: 2009-01-22 12:12:09
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Zygmunt M. Zarzecki pisze:

    > Ati ti ti

    Raczej inny kodek, a Ati z tym ma niewiele wspólnego. Bo przy
    dekodowaniu z użyciem GPU to Ati pomiata nVidią...

    --
    | Andrzej Libiszewski, JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118 |
    |- "They are alone. They are a dying people. We should let them pass." |

  • 7. Data: 2009-01-22 12:30:40
    Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl>

    Dnia 22.01.2009, o godzinie 13.12.09, na pl.comp.pecet, Andrzej
    Libiszewski napisał(a):

> [...]

    Bzdura.

    > Raczej inny kodek, a Ati z tym ma niewiele wspólnego. Bo przy
    > dekodowaniu z użyciem GPU to Ati pomiata nVidią...

    Czy KMP czy przez ffdshow - nie daje rady. 1080p oglądam (raczej
    sprawdzam, bo oglądać się nie da przy takim cięciu) na monitorze
    1280x1024. Czy to może mieć znaczenie?

    --
    Pozdrawiam,
    *Habeck*

  • 8. Data: 2009-01-22 13:05:57
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Habeck Colibretto pisze:

    > Bzdura.

    > Czy KMP czy przez ffdshow - nie daje rady. 1080p oglądam (raczej
    > sprawdzam, bo oglądać się nie da przy takim cięciu) na monitorze
    > 1280x1024. Czy to może mieć znaczenie?

    Może być - skalowanie obrazu w dół trochę podnosi wymagania co do mocy
    obliczeniowej, zwłaszcza jeśli odtwarzacz nie używa do wyświetlania
    trybu overlay tylko DirectX - natomiast wypróbuj płatny kodek CoreAVC
    Pro, korzysta z dwóch rdzeni i powinien sobie poradzić bez dodatkowego
    wsparcia z 1080p.

  • 9. Data: 2009-01-22 13:53:23
    Od: Gargamel <d...@o...pl>

    "Zygmunt M. Zarzecki"
    <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.n
    a.com> w wiadomości
    <news:gl9hej$hc8$1@news.interia.pl> napisał/a:

> [...]

    X1600 to +- (z lekkim bardziej "-") GF6600 (o ile pamiętam te zamierzchłe
    czasy). Wprawdzie nie znam się na oznaczeniach GF, ale na chłopski rozum
    6600 wygląda na niższe niż 7050, czyli teoretycznie wolniejsze - i jeśli to
    prawda, to to może być powodem "dlaczego" (pomijając tak kardynalną kwestię
    tego porównania, jak moc reszty części zestawu :p).

    Jest jeszcze kwestia, że nvidia do dziś dnia wstawia - w porównaniu do
    jakości ati - atrapy trybu overlay w swoje produkty.
    Tak że: jeśli ktoś lubi obraz szybko generowany, ale z kolorami w filmach
    jak w pierwszych telewizorach kolorowych produkowanych w PRL, to można mu
    śmiało polecać dowolną kartę nvidii...

    > Ati ti ti

    Jakoś nie potrafię doszukać się sensu w tym wyrażeniu :P.

    Pozdrawiam,
    Gargamel

    --
    Nie należy wyciągać świni z gówna, bo jej jest tam dobrze.

  • 10. Data: 2009-01-23 07:22:19
    Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl>

    Dnia 22.01.2009, o godzinie 14.05.57, na pl.comp.pecet, Andrzej
    Libiszewski napisał(a):

> [...]
    > obliczeniowej, zwłaszcza jeśli odtwarzacz nie używa do wyświetlania
    > trybu overlay tylko DirectX - natomiast wypróbuj płatny kodek CoreAVC

    Nie mam zamiaru płacić za sprawdzenia czy działa. :)
    KMP w końcu przecież będzie musiał działać na kilku rdzeniach... mam
    nadzieję. :)

    --
    Pozdrawiam,
    *Habeck*