  • 71. Data: 2020-06-04 13:28:49
    Temat: Re: sprzedaż samochodu a podatek 6 miesięcy
    Od: KrzysiekSX <k...@u...gdzies>

    > normalna sprawa, nie wszytsko jest dla wszystkich - cytując grupowego klasyka :-)
    > Ale może automat robił to odpowiednio, Ty masz może złe nawyki? :-)

    zapewne, ale dobrze mi z nimi i nie zamierzam ich zmieniać. W końcu nie to ładne
    co ładne, tylko co mi się podoba. Jak robisz np. herbatę, i na opakowaniu pisze,
    żeby pić z mlekiem, bo wtedy jest najlepsza zdaniem producenta, to dolewasz mleka?

    > To nie automat winny tylko ESP lub inny ASR.
    > Automat można "rozbujać" - jest na to stosowny zapis w instrukcji. Ale trzeba
    > najpierw wyłączyć kontrolę trakcji/system antypoślizgowy.

    średnio stary amerykaniec, nie było co wyłączać, bo na szczęście nie miał
    żadnego systemu (poza ABS, który czasem się wyłączał, jak wykrył że mu koła się
    kręcą w niespodziewany sposób, czyli na każdym skrzyżowaniu...).
    Rozbujania takiego jak przy manualu nie dało się zrobić wcale, no chyba, że się
    udało rozbujać tylko gazem. Przełączanie D/R trwało tyle czasu, że auto zdążyło
    zwykle stanąć w dołku... na szczęście nie potrzebowałem tego wiele razy. Może
    nowsze konstrukcje mają lepiej, ale automat w moim aucie dawał za dużo momentu
    na koła, gdy miał włączony jakikolwiek bieg i nie nadawał się na warunki zimowe
    śliskie.

    > Wszystkie automaty jakimi jeździłem miały tryb "ręczny" - różnie ralizowany, na
    > wypadek ciągnięcia przyczepy, zjazdu,podjazdu itp.
    > Być może jakaś stara konstrukcja tego nie ma, nie wiem, nie trafiłem.
    >
    > TG
    no właśnie w nowszych są te tryby awaryjne co blokują np. prędkość, ja miałem
    starego, to nie miałem problemu :)

    pozdrawiam Krzysiek

  • 72. Data: 2020-06-04 14:15:35
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2020 o 13:28 KrzysiekSX <k...@u...gdzies> pisze:

> [...]
    > miał żadnego systemu (poza ABS, który czasem się wyłączał, jak wykrył że
    > mu koła się kręcą w niespodziewany sposób, czyli na każdym
    Średnio stary to jaki? - 5 letni,10?
    Ba jak dwódziesto - to to jest taka sytuacja jakbym powiedział, że
    wszystkie silniki beznzynowe są do du..py bo w mojej syrence 105L bylo
    głośno, przy 90km/h cała buda wpadała w wibracje i śmierdziało etylinką.
    Tylko diesle są wspaniałe...

    > no właśnie w nowszych są te tryby awaryjne co blokują np. prędkość, ja
    > miałem starego, to nie miałem problemu :)

    "tryby awaryjne" nie mają nic wspólnego ze krzynią biegów, zazwyczaj
    sterownik silnika ogranicza obroty bo mu coś się nie zgadza. Dzieje się to
    w dieslu, "benzynce", ze skrzynią automatyczną, zrobotyzowaną i "ręczną"

    TG

  • 73. Data: 2020-06-04 14:19:58
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 04-06-2020 o 13:28, KrzysiekSX pisze:

> [...]
    > to ładne co ładne, tylko co mi się podoba. Jak robisz np. herbatę, i na
    > opakowaniu pisze, żeby pić z mlekiem, bo wtedy jest najlepsza zdaniem

    Ja dolewam i bez zachęty producenta....

  • 74. Data: 2020-06-04 14:31:29
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2020 o 14:15 Tomasz Gorbaczuk <g...@a...pl> pisze:

    > Ba jak dwódziesto

    orzesz ty orzeszku, wstyd na całą wieś...

    "Bo jak dwudziesto" miało być

    TG

  • 75. Data: 2020-06-04 16:43:22
    Od: collie <c...@v...pl>

    > orzesz ty orzeszku, wstyd na całą wieś...
    >
    > "Bo jak dwudziesto" miało być

    Niepotrzebnie się wstydzisz. Tu i tak nikt
    tego nie zauważył. Prawie nikt. Ale na wsjej
    słuczaj dodaj sobie słownik PL do Opera Mail.

  • 76. Data: 2020-06-05 10:36:56
    Od: KrzysiekSX <k...@u...gdzies>

    W dniu 2020.06.04 o 14:19, Cavallino pisze:

    > Ja dolewam i bez zachęty producenta....
    No więc sam widzisz, że o gustach nie ma co dyskutować, bo każdy ma swój. Mi się
    nie podobała skrzynia automatyczna, Tobie się może podobać.

  • 77. Data: 2020-06-05 10:57:32
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 05-06-2020 o 10:36, KrzysiekSX pisze:

    > No więc sam widzisz, że o gustach nie ma co dyskutować, bo każdy ma
    > swój. Mi się nie podobała skrzynia automatyczna, Tobie się może podobać.

    HINT: Nie ze mną dyskutowałeś.

    No a skrzynie są różne, ich oprogramowanie takoż.
    Z tego co piszesz, Twoje wrażenia dotyczą klasycznego automatu - a takie
    są coraz rzadsze w Europie.
    Warto spróbować innych rozwiązań/producentów, żeby nie zasklepiać się w
    oporze.

    Najbardziej mi się podobała skrzynia w elektryku - poza umiejscowieniem
    jej przełącznika w Leafie...

  • 78. Data: 2020-06-05 11:17:56
    Od: KrzysiekSX <k...@u...gdzies>

> [...]
    > cała buda wpadała w wibracje i śmierdziało etylinką. Tylko diesle są wspaniałe...

    moj był 20letni, ale skrzynia była 4l60 która generalnie była montowana w autach
    przez około 30 lat w różnych wersjach, ale generalnie to była ta sama skrzynia
    aż do 2012r (rok wg wiki)
    tylko co to ma wspólnego z moimi preferencjami? uważasz, że nowsze auta
    magicznie wyczuwają intencje kierowcy i się dostosowują? czasem mam ochote
    jeździć sobie w ciszy i spokojnie na niskich obrotach, a czasem w hałasie i na
    wysokich, w manualu niema problemu, nawet nie muszę zmieniać trybu pracy napędu :)

> [...]
    > silnika ogranicza obroty bo mu coś się nie zgadza. Dzieje się to w dieslu,
    > "benzynce", ze skrzynią automatyczną, zrobotyzowaną i "ręczną"

    no, tak, błędy silnika to jedna rzecz i może się zdarzyć w dowolnej konfiguracji
    skrzyni, ale dochodzą dodakowe błędy ze skrzyni, bo nie zgadza mu się np
    przekroczona temp w skrzyni (co w manualu nie wystepuje), albo chaotyczne dane z
    obrotów kół na sypkim/śliskim (myśli se automat, że się np. rozdzielacz momentu
    psuje albo inne sprzęgło). I po co mi to jako userowi potrzebne? Osobiście wolę
    mieć w aucie mniej rzeczy do zepsucia się niż więcej.
    Krzysiek

  • 79. Data: 2020-06-05 12:23:37
    Od: KrzysiekSX <k...@u...gdzies>

    W dniu 2020.06.05 o 10:57, Cavallino pisze:

    > HINT: Nie ze mną dyskutowałeś.
    fakt, ale się odezwałeś we wątku...

> [...]
    > coraz rzadsze w Europie.
    > Warto spróbować innych rozwiązań/producentów, żeby nie zasklepiać się w oporze.

    nie zasklepiam się w oporze, tylko piszę o moich doświadczeniach w konkretnej
    kwestii. Miałem, używałem parę lat, nie podobało mi się, nie zamierzam w miarę
    możliwości nigdy wracać do tego tematu (ale gdybym chciał sobie kupić np.
    takiego chargera, którego w ogłoszeniach nie widziałem z manualem nigdy, to
    automat nie byłby argumentem blokującym). W moim przypadku nie widzę żadnych
    zalet automatu, nie widzę potrzeby jego posidania, widzę parę wad, więc po co
    miałbym testować inne automaty? Może w segmencie sportowym automat daje jakąś
    przewagę, ale w dupowozie jak dla mnie całkowicie zbędny.

    > Najbardziej mi się podobała skrzynia w elektryku - poza umiejscowieniem jej
    > przełącznika w Leafie...
    może, nie miałem nigdy do czynienia z elektrykiem, też się zasklepiłem w oporze.
    pozdrwiam Krzysiek

  • 80. Data: 2020-06-05 12:28:39
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 05-06-2020 o 12:23, KrzysiekSX pisze:

    > W moim przypadku nie widzę żadnych zalet automatu, nie widzę potrzeby
    > jego posidania, widzę parę wad, więc po co miałbym testować inne
    > automaty?

    Np. żeby zobaczyć czy Twój przypadek nie był wadą modelu/egzemplarza
    skrzyni.

    > Może w segmencie sportowym automat daje jakąś przewagę, ale w
    > dupowozie jak dla mnie całkowicie zbędny.

    Właśnie w dupowozie jest najbardziej potrzebny, o ile dużo po mieście
    jeździsz.
    Wciskanie sprzęgła w korku co 10 m, jest słabe...

    W trasie - bez większej różnicy, skoro i tak 90% czasu jedziesz na
    najwyższym biegu, niezależnie od rodzaju skrzyni.

    > może, nie miałem nigdy do czynienia z elektrykiem, też się zasklepiłem w
    > oporze.

    No właśnie - a warto poznawać, technika idzie do przodu.