-
Date: Wed, 05 May 2010 10:48:40 +0200
From: Piotr Jurczak <p...@p...pl>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.1.9) Gecko/20100317
Thunderbird/3.0.4
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: sprzedawane auta.
References: <hrgos7$4f8$1@usenet.news.interia.pl>
<4bdbfa40$0$19183$65785112@news.neostrada.pl> <hrgtta$epr$1@news.onet.pl>
<s...@d...wkurw.org> <hrh0dt$ldr$1@news.onet.pl>
<4bdc1420$1@news.home.net.pl> <hrh4ov$2e2$1@news.onet.pl>
<4bdc2949$1@news.home.net.pl> <hrhccq$ldc$1@news.onet.pl>
<4bdc4e27$1@news.home.net.pl> <hrhjm8$6r6$1@news.onet.pl>
<4bdc5430$1@news.home.net.pl> <hrhm3h$c4h$1@news.onet.pl>
<4bddb220$1@news.home.net.pl> <hrkd6q$79a$1@news.onet.pl>
<hrm159$irp$1@news.onet.pl> <hrm3g4$o0g$1@news.onet.pl>
<hrmb68$deb$1@news.onet.pl> <hrmcfj$gj9$1@news.onet.pl>
<hrmcqf$hbg$1@news.onet.pl> <hrmgoo$1h1$1@news.onet.pl>
<hrojh6$i4$1@news.onet.pl> <hrq2vv$db4$1@news.onet.pl>
<hrr3b4$4kc$1@news.onet.pl>
In-Reply-To: <hrr3b4$4kc$1@news.onet.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Antivirus: avast! (VPS 100504-2, 2010-05-04), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
NNTP-Posting-Host: 195.117.26.42
Message-ID: <4be130e9$1@news.home.net.pl>
X-Trace: news.home.net.pl 1273049321 195.117.26.42 (5 May 2010 10:48:41 +0200)
Organization: home.pl news server
Lines: 39
X-Authenticated-User: j...@i...pl
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.home.net
.pl!not-for-mail
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2277518
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2010-05-05 08:31, Jurand pisze:
>> Nie jest zaszyfrowany, można go odczytać w prost. Ale żeby zapisać -
>> wymagany jest klucz autoryzujący.
>
Jak samochód zapisuje przebieg w czasie jazdy ?
Musi ożywać klucza szyfrującego z każdym kilometrem ?
Po co komplikować proste rzeczy, chcesz widzieć bluescreeny na przedniej
szybie. To co jest wyświetlane na liczniku samochodu nie jest istotne,
ważny jest stan techniczny, blachy.
Pozdrawiam
PJ
> A jeśli wylutujesz z ECU pamięć, na programatorze zmienisz zawartość i
> wlutujesz znowu?
>
>>> Jeśli go w jakikolwiek sposób da się z tego kompa ściągnąć - no to
>>> już masz po liczniku.
>>
>> Bardzo wiele urzadzen w przemyśle i Twoim domu zawiera firmware w
>> procesorach, którego odczyt jest niemożliwy za nawet bardzo grube
>> pieniądze. Na tej zasadzie bazuje caly przemysł embedded i stojąca za
>> nim kasa. Nikt nie kupi mikrokontrolera który nie potrafi skutecznie
>> chronić zawartości swojej pamięci przed skopiowaniem. Dlatego
>> producenci _bardzo_ się starają i utrudniają reverse engeneering jak
>> tylko mogą. Naprawde, byle jaki kontroler za 5zł obecnie jest
>> wystarczająco zabezpieczony przed wszelkimi atakami hobbystycznymi
>> typu "kabelek Pana Kazia". Musisz ciąć obudowę i czytać wprost z
>> krzemu lub stosować np. niezwykle skomplikowane analizy poboru mocy
>> podczas pracy czy generowanych zakłóceń. Wszystko w cenie
>> nieoplacalnej dla dresa z komisu który potrzebuje zarobić pare stówek
>> więcej.
>
> Jak Ci już pisałem - tym się naprawdę nie zajmują obecnie "dresy z
> komisu". Jesteś nie na bieżąco ;)
>
> Jurand.
Następne wpisy z tego wątku
- 05.05.10 11:13 J.F.
- 05.05.10 18:52 Sebastian Biały
- 05.05.10 18:58 Sebastian Biały
- 05.05.10 19:38 Piotr Jurczak
- 05.05.10 20:12 Sebastian Biały
- 05.05.10 20:35 Piotr Jurczak
- 05.05.10 20:45 Sebastian Biały
- 05.05.10 21:37 Krzysiek Kielczewski
- 05.05.10 22:11 Sebastian Biały
- 05.05.10 23:24 Krzysiek Kielczewski
- 06.05.10 00:15 Robert Rędziak
- 06.05.10 00:44 J.F.
- 06.05.10 09:13 J.F.
- 06.05.10 21:00 Sebastian Biały
- 06.05.10 21:21 Robert Rędziak
Najnowsze wątki z tej grupy
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-31 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=