-
Date: Wed, 05 May 2010 10:48:40 +0200
From: Piotr Jurczak <p...@p...pl>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.1.9) Gecko/20100317
Thunderbird/3.0.4
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: sprzedawane auta.
References: <hrgos7$4f8$1@usenet.news.interia.pl>
<4bdbfa40$0$19183$65785112@news.neostrada.pl> <hrgtta$epr$1@news.onet.pl>
<s...@d...wkurw.org> <hrh0dt$ldr$1@news.onet.pl>
<4bdc1420$1@news.home.net.pl> <hrh4ov$2e2$1@news.onet.pl>
<4bdc2949$1@news.home.net.pl> <hrhccq$ldc$1@news.onet.pl>
<4bdc4e27$1@news.home.net.pl> <hrhjm8$6r6$1@news.onet.pl>
<4bdc5430$1@news.home.net.pl> <hrhm3h$c4h$1@news.onet.pl>
<4bddb220$1@news.home.net.pl> <hrkd6q$79a$1@news.onet.pl>
<hrm159$irp$1@news.onet.pl> <hrm3g4$o0g$1@news.onet.pl>
<hrmb68$deb$1@news.onet.pl> <hrmcfj$gj9$1@news.onet.pl>
<hrmcqf$hbg$1@news.onet.pl> <hrmgoo$1h1$1@news.onet.pl>
<hrojh6$i4$1@news.onet.pl> <hrq2vv$db4$1@news.onet.pl>
<hrr3b4$4kc$1@news.onet.pl>
In-Reply-To: <hrr3b4$4kc$1@news.onet.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Antivirus: avast! (VPS 100504-2, 2010-05-04), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
NNTP-Posting-Host: 195.117.26.42
Message-ID: <4be130e9$1@news.home.net.pl>
X-Trace: news.home.net.pl 1273049321 195.117.26.42 (5 May 2010 10:48:41 +0200)
Organization: home.pl news server
Lines: 39
X-Authenticated-User: j...@i...pl
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.home.net
.pl!not-for-mail
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2277518
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2010-05-05 08:31, Jurand pisze:
>> Nie jest zaszyfrowany, można go odczytać w prost. Ale żeby zapisać -
>> wymagany jest klucz autoryzujący.
>
Jak samochód zapisuje przebieg w czasie jazdy ?
Musi ożywać klucza szyfrującego z każdym kilometrem ?
Po co komplikować proste rzeczy, chcesz widzieć bluescreeny na przedniej
szybie. To co jest wyświetlane na liczniku samochodu nie jest istotne,
ważny jest stan techniczny, blachy.
Pozdrawiam
PJ
> A jeśli wylutujesz z ECU pamięć, na programatorze zmienisz zawartość i
> wlutujesz znowu?
>
>>> Jeśli go w jakikolwiek sposób da się z tego kompa ściągnąć - no to
>>> już masz po liczniku.
>>
>> Bardzo wiele urzadzen w przemyśle i Twoim domu zawiera firmware w
>> procesorach, którego odczyt jest niemożliwy za nawet bardzo grube
>> pieniądze. Na tej zasadzie bazuje caly przemysł embedded i stojąca za
>> nim kasa. Nikt nie kupi mikrokontrolera który nie potrafi skutecznie
>> chronić zawartości swojej pamięci przed skopiowaniem. Dlatego
>> producenci _bardzo_ się starają i utrudniają reverse engeneering jak
>> tylko mogą. Naprawde, byle jaki kontroler za 5zł obecnie jest
>> wystarczająco zabezpieczony przed wszelkimi atakami hobbystycznymi
>> typu "kabelek Pana Kazia". Musisz ciąć obudowę i czytać wprost z
>> krzemu lub stosować np. niezwykle skomplikowane analizy poboru mocy
>> podczas pracy czy generowanych zakłóceń. Wszystko w cenie
>> nieoplacalnej dla dresa z komisu który potrzebuje zarobić pare stówek
>> więcej.
>
> Jak Ci już pisałem - tym się naprawdę nie zajmują obecnie "dresy z
> komisu". Jesteś nie na bieżąco ;)
>
> Jurand.
Następne wpisy z tego wątku
- 05.05.10 11:13 J.F.
- 05.05.10 18:52 Sebastian Biały
- 05.05.10 18:58 Sebastian Biały
- 05.05.10 19:38 Piotr Jurczak
- 05.05.10 20:12 Sebastian Biały
- 05.05.10 20:35 Piotr Jurczak
- 05.05.10 20:45 Sebastian Biały
- 05.05.10 21:37 Krzysiek Kielczewski
- 05.05.10 22:11 Sebastian Biały
- 05.05.10 23:24 Krzysiek Kielczewski
- 06.05.10 00:15 Robert Rędziak
- 06.05.10 00:44 J.F.
- 06.05.10 09:13 J.F.
- 06.05.10 21:00 Sebastian Biały
- 06.05.10 21:21 Robert Rędziak
Najnowsze wątki z tej grupy
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
Najnowsze wątki
- 2024-12-19 Kamerka sam. na tył
- 2024-12-20 Jak być bezpiecznym z Li-Ion?
- 2024-12-19 Fujitsu LIFEBOOK E746
- 2024-12-19 Katowice => Administrator IT - Systemy Operacyjne i Wirtualizacja <=
- 2024-12-19 Warszawa => Junior Account Manager <=
- 2024-12-19 Katowice => Administrator IT - Operating Systems and Virtualization <=
- 2024-12-19 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2024-12-19 Wrocław => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-12-19 Katowice => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-12-19 Olsztyn => Sales Specialist <=
- 2024-12-19 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2024-12-19 policja pomaga
- 2024-12-19 Kolejny biegły
- 2024-12-19 Taka ciekawostka skrzyżowaniowa
- 2024-12-19 koniki obsiadły kolejki i numerki