-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
-for-mail
From: "Jurand" <j...@i...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: sprzedawane auta.
Date: Wed, 5 May 2010 08:31:09 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 43
Message-ID: <hrr3b4$4kc$1@news.onet.pl>
References: <hrgos7$4f8$1@usenet.news.interia.pl>
<4bdbfa40$0$19183$65785112@news.neostrada.pl> <hrgtta$epr$1@news.onet.pl>
<s...@d...wkurw.org> <hrh0dt$ldr$1@news.onet.pl>
<4bdc1420$1@news.home.net.pl> <hrh4ov$2e2$1@news.onet.pl>
<4bdc2949$1@news.home.net.pl> <hrhccq$ldc$1@news.onet.pl>
<4bdc4e27$1@news.home.net.pl> <hrhjm8$6r6$1@news.onet.pl>
<4bdc5430$1@news.home.net.pl> <hrhm3h$c4h$1@news.onet.pl>
<4bddb220$1@news.home.net.pl> <hrkd6q$79a$1@news.onet.pl>
<hrm159$irp$1@news.onet.pl> <hrm3g4$o0g$1@news.onet.pl>
<hrmb68$deb$1@news.onet.pl> <hrmcfj$gj9$1@news.onet.pl>
<hrmcqf$hbg$1@news.onet.pl> <hrmgoo$1h1$1@news.onet.pl>
<hrojh6$i4$1@news.onet.pl> <hrq2vv$db4$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: nat3-21.ghnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1273041060 4748 91.150.222.21 (5 May 2010 06:31:00 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 5 May 2010 06:31:00 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3598
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3350
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2277488
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:hrq2vv$db4$1@news.onet.pl...
> Dlatego sugeruje usilnie abyś to sobie przemyślał na spokojnie. Szyfrowana
> jest _modyfikacja_. Odczyt nie. Bez prawidlowego klucza nie uda Ci się
> _zmienić_ przebiegu. Możesz sobie go sobie natomiast czytać do woli.
> Zmieniac moze tylko ktoś znający klucz, np. komputer główny bądź serwis
> ASO.
To Ty mi napisz w końcu - dane w ECU są w pamięci w postaci ZASZYFROWANEJ,
czy też nie?
>> Ujmę to prościej - mamy sobie ECU. Siedzi w nim przebieg. Przebieg jest
>> zaszyfrowany wg jakiegoś klucza, który jest unikatowy.
>
> Nie jest zaszyfrowany, można go odczytać w prost. Ale żeby zapisać -
> wymagany jest klucz autoryzujący.
A jeśli wylutujesz z ECU pamięć, na programatorze zmienisz zawartość i
wlutujesz znowu?
>> Jeśli go w jakikolwiek sposób da się z tego kompa ściągnąć - no to już
>> masz po liczniku.
>
> Bardzo wiele urzadzen w przemyśle i Twoim domu zawiera firmware w
> procesorach, którego odczyt jest niemożliwy za nawet bardzo grube
> pieniądze. Na tej zasadzie bazuje caly przemysł embedded i stojąca za nim
> kasa. Nikt nie kupi mikrokontrolera który nie potrafi skutecznie chronić
> zawartości swojej pamięci przed skopiowaniem. Dlatego producenci _bardzo_
> się starają i utrudniają reverse engeneering jak tylko mogą. Naprawde,
> byle jaki kontroler za 5zł obecnie jest wystarczająco zabezpieczony przed
> wszelkimi atakami hobbystycznymi typu "kabelek Pana Kazia". Musisz ciąć
> obudowę i czytać wprost z krzemu lub stosować np. niezwykle skomplikowane
> analizy poboru mocy podczas pracy czy generowanych zakłóceń. Wszystko w
> cenie nieoplacalnej dla dresa z komisu który potrzebuje zarobić pare
> stówek więcej.
Jak Ci już pisałem - tym się naprawdę nie zajmują obecnie "dresy z komisu".
Jesteś nie na bieżąco ;)
Jurand.
Następne wpisy z tego wątku
- 05.05.10 10:48 Piotr Jurczak
- 05.05.10 11:13 J.F.
- 05.05.10 18:52 Sebastian Biały
- 05.05.10 18:58 Sebastian Biały
- 05.05.10 19:38 Piotr Jurczak
- 05.05.10 20:12 Sebastian Biały
- 05.05.10 20:35 Piotr Jurczak
- 05.05.10 20:45 Sebastian Biały
- 05.05.10 21:37 Krzysiek Kielczewski
- 05.05.10 22:11 Sebastian Biały
- 05.05.10 23:24 Krzysiek Kielczewski
- 06.05.10 00:15 Robert Rędziak
- 06.05.10 00:44 J.F.
- 06.05.10 09:13 J.F.
- 06.05.10 21:00 Sebastian Biały
Najnowsze wątki z tej grupy
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
Najnowsze wątki
- 2024-12-20 Mikroskop 3D
- 2024-12-20 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-20 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe
- 2024-12-20 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-20 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-19 Kamerka sam. na tył
- 2024-12-20 Jak być bezpiecznym z Li-Ion?
- 2024-12-19 Fujitsu LIFEBOOK E746
- 2024-12-19 Katowice => Administrator IT - Systemy Operacyjne i Wirtualizacja <=
- 2024-12-19 Warszawa => Junior Account Manager <=
- 2024-12-19 Katowice => Administrator IT - Operating Systems and Virtualization <=
- 2024-12-19 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2024-12-19 Wrocław => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-12-19 Katowice => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-12-19 Olsztyn => Sales Specialist <=