    From: "Jurand" <j...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: sprzedawane auta.
    Date: Mon, 3 May 2010 13:42:12 +0200
    <4bdbfa40$0$19183$65785112@news.neostrada.pl> <hrgtta$epr$1@news.onet.pl>
    <s...@d...wkurw.org> <hrh0dt$ldr$1@news.onet.pl>
    <4bdc1420$1@news.home.net.pl> <hrh4ov$2e2$1@news.onet.pl>
    <4bdc2949$1@news.home.net.pl> <hrhccq$ldc$1@news.onet.pl>
    <4bdc4e27$1@news.home.net.pl> <hrhjm8$6r6$1@news.onet.pl>
    <4bdc5430$1@news.home.net.pl> <hrhm3h$c4h$1@news.onet.pl>
    <4bddb220$1@news.home.net.pl> <hrkd6q$79a$1@news.onet.pl>
    <hrm159$irp$1@news.onet.pl> <hrm3g4$o0g$1@news.onet.pl>
    <hrmb68$deb$1@news.onet.pl> <hrmcfj$gj9$1@news.onet.pl>

    news:hrmcfj$gj9$1@news.onet.pl...

    > Kręceniem liczników zajmuje się czesto byle dres z komisu. Ma gotowy kabel
    > i gotowy program gdzie musi wpisać coś i kliknąc. I już.

    Aham. Praktycznie w żadnym nowym samodzie tak się już nie da zrobić. Ale
    możesz sobie dalej bajdurzyć.

    > Zabezpieczenie przed odczytam flash powoduje ze mikroskop staje się
    > bezużyteczny. Wymagana jest masa innych narzędzi.

    No i te narzędzia te osoby też mają.

    > W postulowanym przeze mnie rozwiązaniu koszt złamania jednego licznika
    > wynosi X. Koszt złamania dwóch liczników wynosi X*2. Nie ma stałych
    > kosztow, ponieważ każdy licznik jest _unikatowy_ i złamanie jednego nic
    > nie pomoże następnym. A że X wynosi grubo powyżej opłacalności procederu
    > kręcenie liczników to przestaje się opłacać.

    No dobrze, to opisz dokładnie to rozwiązanie, a ja Ci wskażę wszystkie jego
    słabe punkty.

    > A jaki widzisz problem żeby licznik w sposób niezaszyfrowany pozwalał na
    > odczyt przebiegu ? Jesteś jeszcze jedną osobą na tej grupie która nie
    > odróżnia czym się różni odczyt danych od odczytu klucza szyfrujacego?

    Skoro ten przebieg jest w jakiś sposób szyfrowany przy zapisie, to musi się
    odbyć deszyfracja przy odczycie, tak?

    > G. prawda. Nic nie musze udostępniać _do diagnostyki_. To zapis licznika
    > jest chroniony. Odczyt nie, przeciez widac go na wyświetlaczu.

    Ale chcesz go zweryfikować. W serwisie. Komputerem. Jak?

    Jurand.