    From: "ACMM-033" <v...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: (spory OT) Słucham właśnie Hejnału na Jedynce PR...
    Date: Sun, 31 Jan 2016 12:42:28 +0100

    Użytkownik "ACMM-033" <v...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:n8j25v$ge8$1@node1.news.atman.pl...

    > Posłucham jednego z najbliższych hejnałów i spróbuję lepiej odpowiedzieć,
    > czego konkretnie, w tym przytłumieniu szumu, oczekuję. Bo inaczej chyba
    > należało by stłumić goły szum, a inaczej, oczyścić z niego gwar rynku,
    > jeśli dociera do tuby. Bo jakby było słychać głosy ludzi, nawet cicho i
    > gdzieeeś-tam, to by było świetne. Bo i tak nie w tubie jednak problem.

    Panowie - oni chyba czytają naszą grupę!
    Dziś strażak tupał tak głośno, że ARW praktycznie nie miała czasu odpuścić.
    Odniosłem wrażenie, że wręcz specjalnie i rozmyslnie tak tupał!
    Ale kilka razy udalo mi się coś wysłyszeć i stwierdzam, że ŚMIAŁO można
    ściąć górę pasma, wtedy nawet szczęk mechanizmu dzwoniącego (mógłby nieco
    głośniej dzwonić) będzie lepiej słychać, udało mi się usłyszeć kawałeczek
    gwaru z Rynku, więc i tu dość solidne przycięcie góry w momentach dużego
    wzmocnienia zdecydowanie poprawi jakość i odbiór przekazu, gwar przestanie
    ginąć w szumie. Śmiem twierdzić, że ludziska wręcz będą dążyć do słuchania
    hejnału, by w przerwach usłyszeć odgłosy z Rynku! NA PEWNO nic się nie
    pogorszy, jeśli nie przegnie się ze zbyt dużym ograniczeniem tej
    nieszczęsnej "góry". Wiatr też będzie słychać, krzyki dzieci z Rynku,
    tupanie strażaka (przy nim zresztą spada wzmocnienie).
    I będzie dobrze.
    Co do szumu - skoro przekazy były od tylu lat, a w eter szło to dość mocno
    przycięte ze względu na wymogi emisji AM, to góra niejako sama się
    przycinała i tu było dobrze. Więc myślę, że stąd problem, że nie
    przewidziano wtedy, że w dalszych czasach będzie to szło znacznie szerzej,
    ze wszystkimi tego skutkami.

    W związku z moim "podejrzeniem", że osoby mające związek z przekazem czytają
    naszą grupę, chcę publicznie powiadomić, że jestem z nimi gotów jakoś
    współpracować, czy w inny sposób pomóc dokonać poprawy, mój email nie jest
    odspamiony, nigdy tego nie robiłem, w związku z tym, kontakt można ze mną
    złapać przez zwykłe Reply. Zastrzegam sobie możliwość sprawdzenia, czy
    osoba, która się zgłosi, jest rzeczywiście tą osobą, za którą się podaje i
    czy jest upoważniona w sprawie.

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.