  • 431. Data: 2012-10-21 15:20:06
    Temat: Re: sortowanie
    Od: Edek Pienkowski <e...@g...com>

    Ponurą porą Sun, 21 Oct 2012 05:08:44 -0700, Roman W wyszeptał:

    > Wiekszosc udanych projektow Open Source to klony platnego
    > oprogramowania.
    > Open Source generuje zadziwiajaco malo innowacji.

    Zwróć uwagę na bias: znasz środowisko Windowsowe i widzisz
    ich kopie w OpenSource. To prawda, a dodatkowo nie działa
    praktycznie w drugą stronę, a jak już działa, to i tak jest
    PRowo produktem własnym.

    Natomiast przez ten bias pomijasz większość oprogramowania
    OpenSource, widzisz tylko te, które są kopią, bo tych szukasz.

    --
    Edek

  • 432. Data: 2012-10-21 15:21:17
    Od: Edek Pienkowski <e...@g...com>

    Ponurą porą Sun, 21 Oct 2012 12:30:59 +0000, PK wyszeptał:

    > Wystarczy szanować innych. Także tych mających inne poglądy i
    > upodobania.

    A, jeżeli mówiłeś o sławku a nie ogólnie, to kim ja jestem aby
    stawać między wami ;)

    --
    Edek

  • 433. Data: 2012-10-21 15:23:23
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-10-21, Roman W <r...@g...com> wrote:
    > To strasznie smutne, ze mozna byc naukowcem i takim bucem. Wot, Polska.

    No nie wiem czy to taka polska cecha, bo widziałem takich zawodników
    także ze "wschodu" i "zachodu".

    Sporo też zależy od stanowiska. Np u mnie (fizyka) zdecydowana
    większość profesorów to naprawdę kulturalni ludzie (choć nie wszyscy
    respektują "miękkie" dziedziny typu socjologa i ekonomia). Poza tym
    wiadomo: garnitury, iPady, Matlab na MacBook'ach itp - slawek by się
    pewnie załamał :D.

    Tzw. "buców" jest najwięcej wśród studentów*, doktorantów i młodych
    doktorów. Poza tym fizyka jest niestety dziedziną, która przyciąga
    różnych domorosłych przygłupów (wystarczy wejść na pl.sci.fizyka
    - 3/4 wątków to "filozoficzne obalanie" 100-letnich teorii dobrze
    przetestowanych eksperymentami). Stąd slawek wcale nie musi być
    poważnym naukowcem, ale go nie znam, więc nie będę oceniał.

    Jakaś tam znajomość tytułów z listy filadelfijskiej tu niczego nie
    dowodzi, bo najlepsze journale mają liczne (i stałe) grono takich
    filozofów, którzy potrafią wysyłać swoje teorie eteru niemal codziennie.
    Gadałem kiedyś ze stażystą z Elsevier. Jego zadaniem było właśnie
    odrzucanie głupot i prac niechlujnych (językowo i graficznie). Mówił, że
    puszcza dalej mniej niż połowę zgłoszeń...

    * - historia z zeszłego roku (przedmiot dot. symulacji fizycznych,
    język: Python, system w labie: Fedora). Był jakiś problem z bibliotekami
    i ktoś spytał prowadzącego, a on odpowiedział, że nie umie pomóc, bo
    wszystko robi pod Windowsem. Nie chciałbym użyć słowa "napadli", ale
    było tam takich 2-3 gnojków, którzy po prostu zaczęli podważać jego
    dr hab. :).

    pozdrawiam,
    PK

  • 434. Data: 2012-10-21 16:14:19
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-10-21, Edek Pienkowski <e...@g...com> wrote:
    > Natomiast przez ten bias pomijasz większość oprogramowania
    > OpenSource, widzisz tylko te, które są kopią, bo tych szukasz.

    Bo głównie takie istnieją. Mało jest projektów opensource, które
    zdobyły dużą popularność nie będąc klonami jakichś zamkniętych
    (głównie płatnych) rozwiązań. Z biegiem czasu nawet otwarte
    linuxowe DE zaczynają przypominać Windowsa / OS X.

    Ja używałem Octave przez kilka lat (w liceum), zanim dorwałem się do
    Matlaba na wydziale. Maxima też używałem przed Mathematica, ale różnica
    jest tak ogromna, że zastanawiam się nad wyłożeniem raz w życiu tych
    200 funtów (może po jakiejś podwyżce? :)).

    Programować w C++ zaczynałem na Borland C++ Builder. Potem miałem
    okres linuxowy i kombinowałem w różnych środowiskach (Netbeans,
    kdevelop, Eclipse, Anjuta i jeszcze kilka), ale w liceum odkryłem
    Visual Studio i po prostu trudno mi się pracuje na czymkolwiek innym.
    Pod Linuxem używam tylko Vim i Geany, bo to są szczere, oryginalne
    (Vim nawet bardzo) i dobrze napisane programy.

    I teraz coś, na co przez pół wątku czekał slawek. Od kilku lat
    używam otwartego Dia (wcześniej StarUML). Od pół roku Visio. Visio
    jest lepsze do wszystkiego poza class diagrams (może ogarną to w nowej
    wersji). :D

    pozdrawiam,
    PK

  • 435. Data: 2012-10-21 17:20:11
    Od: Baranosiu <r...@w...pl>

    Dnia 21.10.2012 Roman W <r...@g...com> napisał/a:
    > Nie potrzebujesz Visual Studio zeby napisac plugin do MS Office. Mozesz
    > uzywac kompilatora GCC z Cygwin, na przyklad. Excel udostepnia zwyczajne
    > API w C do ktorego mozesz sie podpiac przy uzyciu dowolnego kompilatora,
    > wszystko jest udokumentowane. Mozesz tez uzywac biblioteki JNA i pisac
    > ten plugin w Javie, jak wolisz.
    >
    > Jest takie API do OpenOffice/LibreOffice/whaterver they the current fork now?

    Oczywiście że jest, możesz też pisać w Javie czy w Pythonie i wtedy (przy
    zachowaniu pewnej staranności) plugin działa zarówno pod Linuxem jak i
    pod Windowsem (bez potrzeby rekompilacji), ale przeciętny użytkownik
    MS/Open Office nie korzysta z takich rzeczy, bo to z reguły nie jest
    konieczne (VBS załatwia większość potrzeb).

    > To strasznie smutne, ze mozna byc naukowcem i takim bucem. Wot, Polska.
    >
    > RW

    Bucem to jest każdy "fanboy jedynej słusznej opcji", który swoją
    wartość mierzy "udowodnieniem posiadania racji" :D Nie każdy naukowiec
    prowadzący badania czy publikujący artykuły jest jednocześnie guru
    informatycznym. Nie sposób być dobrym we wszystkim i często bywa tak,
    że autor tekstu ma "swojego" redaktora, który zajmuje się
    przygotowaniem publikacji do formatów akceptowalnych przez wydawnictwa
    (kilkanaście lat temu zarabiałem na tym jako student przepisując
    artykuły dla "profesorów") i to ma sens, bo badacz chce się skupić na
    swoich badaniach i chce je publikować dla innych ale nie chce mu się
    marnować czasu na na przykład naukę programowania tylko po to, aby
    zrobić "fajny wykres", od tego są inni :D

  • 436. Data: 2012-10-21 17:47:21
    Od: "slawek" <h...@s...pl>

    Użytkownik "PK" napisał w wiadomości grup
    ..

> [...]
    >jest tak ogromna, że zastanawiam się nad wyłożeniem raz w życiu tych
    >200 funtów (może po jakiejś podwyżce? :)).

    No co, nie stać cię? Zapewniam cię, że warto. I ładnie działa także pod
    Linuksem.

    >I teraz coś, na co przez pół wątku czekał slawek. Od kilku lat
    >używam otwartego Dia (wcześniej StarUML). Od pół roku Visio. Visio

    Pięknie. Powinieneś dostać premię od MS za lokowanie produktu.

    Teraz czas na XNA. Postaraj się - przypomnij sobie jak kiedyś używałeś [...]
    ale dopiero XNA dało ci uczucie spełnienia.

    Dasz radę!

  • 437. Data: 2012-10-21 17:51:42
    Od: "slawek" <h...@s...pl>

    Użytkownik "Edek Pienkowski" napisał w wiadomości grup

    >Wytłumacz mi coś, bo nie rozumiem. Trzeba mieć Windows, Office 2007,
    >iPhone'a i Matlaba, bo jak nie to jest się burakiem? Ciekawe, ciekawe,
    >to coś o kimś mówi.

    Edek - czy muszę mieć iPhone? Bo Windows, MS Office, Matlaba, Mathematicę i
    nawet Visio już mam.

    ROTFL

  • 438. Data: 2012-10-21 18:01:59
    Od: "slawek" <h...@s...pl>

    Użytkownik "Roman W" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >A po co mi API Windows, czy ja nazywam sie kenobi?

    Masz rację - ty nie musisz - bo nigdy nie napisałeś porządnego programu.

  • 439. Data: 2012-10-21 18:04:02
    Od: "slawek" <h...@s...pl>

    Użytkownik "Roman W" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >To strasznie smutne, ze mozna byc naukowcem i takim bucem. Wot, Polska.

    Zazdrościsz? Może jednak będziesz dalej ciągnął kabaret pt. "Excel jest
    podstawowym narzędziem naukofca"?

  • 440. Data: 2012-10-21 18:13:03
    Od: "slawek" <h...@s...pl>

    Użytkownik "Roman W" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >Ale sie zdecyduj, czy PK jest paid shill Microsoftu czy Mathworks, bo nie
    >moze
    >byc na raz agentem obu firm.

    Może być sprzedawcą-pośrednikiem obu firm. Albo zwyczajnie gimbusem. Albo
    królewną Śnieżką.