  • 441. Data: 2012-10-21 18:19:18
    Temat: Re: sortowanie
    Od: "slawek" <h...@s...pl>

    Użytkownik "Roman W" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >[ciach]

    Ad rem: ma być formuła w komórce (a nie makro!) dajmy na to A1. Reszta
    arkusza pusta. I ta formuła ma wpisać w komórce B2, wcześniej zupełnie
    pustej, wpisać "pierd" (tekst bez cudzysłowu).

  • 442. Data: 2012-10-21 18:47:48
    Od: "slawek" <h...@s...pl>

    Użytkownik "Roman W" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >Gdybys kiedys mial szanse cos opublikowac w PRL, to pamietaj o mojej
    >poradzie -
    >zrob ladne wykresy ;-)

    Pamiętam - dlatego używam gnuplota...

    >Zuwazylem, ze im bardziej prowincjonalny badacz, tym chetniej to podkresla,
    >ciekawe dlaczego.

    Ciekawe - jednak chyba Warszawa - jakże Warszawiacy używają ładnie słowa
    "prowincja". Rezydenci Krakówka są nieco bardziej obyci - więc stawiałbym na
    Warszawiaka. Ale może być, że "prowincją" rzucają i we Wrocku. O tempera, o
    Morales! LOL

    >A dlaczego [MS Word 2007] mialby sie nie nadawac? Umiesz uzasadnic?

    Umiałbym: 1. brak numeracji równań; 2. kiepski edytor równań (bez
    dokupywania dodatkowego MathType czy jak tam to się nazywa); 3. zawieszanie
    się tego edytora równań na czymkolwiek bardziej skomplikowanym; 4. brak
    opcji dzielenia równania na wiersze (w TEX robi to \\); 5. trudności z
    drukowaniem gdy na stronie są równania i jednocześnie obrazek z "efektami";
    6. brak cytowania Harvard (ostatnio chyba dorobili); 7. problemy z <tu jest
    bardzo dużo różnych rzeczy>; 8. nieprzyjazne ustawianie ilustracji w tekście
    (brak inteligentnego przenoszenia tekstu w puste plamy jakie się tworzą
    wokół ilustracji); 9. autopodpisywanie rysunków i odnośniki nie uwzględniają
    odmiany gramatycznej i nie dają szansy na prawidłowe wstawianie referencji
    do nich w tekście; 10. brak niektórych symboli matematycznych; 11. brzydkie
    rozciąganie nawiasów (TEX robi to ładniej); 12. bardzo ograniczona liczba
    formatów graficznych (nie czyta SVG jeżeli dobrze pamiętam). A dodam, że
    stary Equation Editor 3.0 to produkt chory i jeszcze gorszy - sprowadza
    pisanie równań do rysowania - nie da się w nim łatwo np. wkleić do wzoru
    wyrażenia występującego w innym wzorze - tak aby była zachowana
    "topologia" - a nie konkretny sposób narysowania. (Uczciwie rzecz ujmując -
    nowy edytor wzorów tak ma i trochę ułatwia życie że rozumie polecania znane
    z Lateksa.)

    Mógłbym długo jeszcze. Ale na początek to wystarcza. (Choć istnieją
    gimnastyczne metody obejścia - niestety, nie wszystkiego.)

  • 443. Data: 2012-10-21 18:51:25
    Od: Roman W <r...@g...com>

    W dniu niedziela, 21 października 2012 14:14:51 UTC+1 użytkownik Edek Pienkowski
    napisał:
    > Ponurą porą Sun, 21 Oct 2012 05:08:44 -0700, Roman W wyszeptał:

    > Zwróć uwagę na bias: znasz środowisko Windowsowe i widzisz
    > ich kopie w OpenSource. To prawda, a dodatkowo nie działa
    > praktycznie w drugą stronę, a jak już działa, to i tak jest
    > PRowo produktem własnym.
    >
    > Natomiast przez ten bias pomijasz większość oprogramowania
    > OpenSource, widzisz tylko te, które są kopią, bo tych szukasz.

    Nie, przez lata uzywalem glownie Linuxa, administrowalem siecia oparta na Linuksie,
    rozwijalem dystrybucje Linuxa. Cos o tym wiem.

    RW

  • 444. Data: 2012-10-21 18:54:11
    Od: Roman W <r...@g...com>

    W dniu niedziela, 21 października 2012 17:02:02 UTC+1 użytkownik slawek napisał:
    > Użytkownik "Roman W" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Masz rację - ty nie musisz - bo nigdy nie napisałeś porządnego programu.

    :D

    RW

  • 445. Data: 2012-10-21 18:54:53
    Od: Roman W <r...@g...com>

    W dniu niedziela, 21 października 2012 17:13:06 UTC+1 użytkownik slawek napisał:
    > Użytkownik "Roman W" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Może być sprzedawcą-pośrednikiem obu firm. Albo zwyczajnie gimbusem. Albo
    > królewną Śnieżką.

    Na gimbusa to ty mi tutaj wygladasz.

    RW

  • 446. Data: 2012-10-21 18:55:36
    Od: Roman W <r...@g...com>

    W dniu niedziela, 21 października 2012 17:04:17 UTC+1 użytkownik slawek napisał:
    > Użytkownik "Roman W" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Zazdrościsz? Może jednak będziesz dalej ciągnął kabaret pt. "Excel jest
    > podstawowym narzędziem naukofca"?

    Czego mam ci zazdroscic, braku dobrego wychowania?

    RW

  • 447. Data: 2012-10-21 19:04:54
    Od: "slawek" <h...@s...pl>

    Użytkownik "Roman W" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >Nie, przez lata uzywalem glownie Linuxa, administrowalem siecia oparta na
    >Linuksie, rozwijalem dystrybucje Linuxa. Cos o tym wiem.

    A teraz co robisz?!

  • 448. Data: 2012-10-21 19:07:58
    Od: "slawek" <h...@s...pl>

    Użytkownik "Roman W" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >Na gimbusa to ty mi tutaj wygladasz.

    No... udało mi się, bo jestem w istocie UFO-ludkiem z Marsa.

  • 449. Data: 2012-10-21 19:21:48
    Od: "slawek" <h...@s...pl>

    Użytkownik "Roman W" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >Czego mam ci zazdroscic, braku dobrego wychowania?

    Dobre wychowanie i konformizm trochę nie pasują do bycia dobrym naukowcem.
    Ci dobrze wychowani nigdy nie zadają kłopotliwych pytań, nigdy nie mają
    wątpliwości, nigdy nie odzywają się przy starszych. Są - do pewnego
    stopnia - geniuszami "miękkich umiejętności" - robią jakieś karierki - ale w
    twardej nauce to nie wystarcza. I dlatego nie ma polskich uczelni w liście
    500 itd. itp.

    I jeszcze drobiazg - zakładasz, że życie polega na zazdroszczeniu: "czego
    mam ci zazdrościć?" Bez zazdrości i hejterstwa nie potrafisz żyć. To już
    jest problem. Twój problem.

  • 450. Data: 2012-10-21 19:56:02
    Od: Edek Pienkowski <e...@g...com>

    Ponurą porą Sun, 21 Oct 2012 14:14:19 +0000, PK wyszeptał:

    > Bo głównie takie istnieją. Mało jest projektów opensource, które zdobyły
    > dużą popularność nie będąc klonami jakichś zamkniętych (głównie
    > płatnych) rozwiązań. Z biegiem czasu nawet otwarte linuxowe DE zaczynają
    > przypominać Windowsa / OS X.

    Coś tu nie gra, bo ja dużo uzywam aktualnie nowego Gnome i do Win 7
    nie mogę się przesiąść bez zastąpienia większości nawyków. No i Win7
    nie ma desktopu w Javascripcie (kilka razy się na coś uparłem i po
    pierwszym zderzeniu dodanie gdzieś jakieś wybieralnej listy czy innego
    elementu jest trywialne).

    Potwierdzasz co do projektów OpenSource to co powiedziałem - obracasz
    się wokół softu który znasz, a mówisz o tym, czego nie znasz. Jak
    chcesz się ograniczyć do softu tak popularnego jak przeglądarka,
    to może masz rację, ale tak poza tym - jest masa projektów, często
    olbrzymich, które są specyficzne dla danej domeny i mają owszem
    port na Win, ale to tyle. W tym skryptowalne GUI do liczenia, niby
    nie spreadsheet ale tak jak u RW wszystko pod to jest podłączone.

> [...]
    > Matlaba na wydziale. Maxima też używałem przed Mathematica, ale różnica
    > jest tak ogromna, że zastanawiam się nad wyłożeniem raz w życiu tych 200
    > funtów (może po jakiejś podwyżce? :)).
    >
    > Programować w C++ zaczynałem na Borland C++ Builder. Potem miałem okres
    > linuxowy i kombinowałem w różnych środowiskach (Netbeans, kdevelop,
    > Eclipse, Anjuta i jeszcze kilka), ale w liceum odkryłem Visual Studio i
    > po prostu trudno mi się pracuje na czymkolwiek innym.
    > Pod Linuxem używam tylko Vim i Geany, bo to są szczere, oryginalne (Vim
    > nawet bardzo) i dobrze napisane programy.

    Właśnie o tym mówię - zdarzyło ci się pracować tak z rok w poważnym
    środowisku "tylko *NIX" (Win jako terminal może być)?

    --
    Edek