    From: Baranosiu <r...@w...pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: sortowanie
    Date: Sun, 21 Oct 2012 15:20:11 +0000 (UTC)
    <k5jn57$5ka$1@node1.news.atman.pl> <k5k4n7$445$1@adenine.netfront.net>
    <k5k4u9$k2b$2@node1.news.atman.pl>
    <s...@n...notb-home>
    <k5magc$11u2$2@adenine.netfront.net>
    <s...@n...notb-home> <k5omqs$9me$1@mx1.internetia.pl>
    <s...@n...notb-home> <k5pk0m$o5k$1@mx1.internetia.pl>
    <s...@n...notb-home> <k5po1l$8n5$1@mx1.internetia.pl>
    <s...@j...net> <k5pr01$o5k$5@mx1.internetia.pl>
    <s...@n...notb-home>
    <k5teov$vv6$1@adenine.netfront.net>
    <s...@n...notb-home>
    <5082bd02$0$26690$65785112@news.neostrada.pl>
    <4...@g...com>
    <5082db75$0$1306$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@n...notb-home>
    <508320d4$0$26708$65785112@news.neostrada.pl>
    <e...@g...com>

    Dnia 21.10.2012 Roman W <r...@g...com> napisał/a:
    > Nie potrzebujesz Visual Studio zeby napisac plugin do MS Office. Mozesz
    > uzywac kompilatora GCC z Cygwin, na przyklad. Excel udostepnia zwyczajne
    > API w C do ktorego mozesz sie podpiac przy uzyciu dowolnego kompilatora,
    > wszystko jest udokumentowane. Mozesz tez uzywac biblioteki JNA i pisac
    > ten plugin w Javie, jak wolisz.
    >
    > Jest takie API do OpenOffice/LibreOffice/whaterver they the current fork now?

    Oczywiście że jest, możesz też pisać w Javie czy w Pythonie i wtedy (przy
    zachowaniu pewnej staranności) plugin działa zarówno pod Linuxem jak i
    pod Windowsem (bez potrzeby rekompilacji), ale przeciętny użytkownik
    MS/Open Office nie korzysta z takich rzeczy, bo to z reguły nie jest
    konieczne (VBS załatwia większość potrzeb).

    > To strasznie smutne, ze mozna byc naukowcem i takim bucem. Wot, Polska.
    >
    > RW

    Bucem to jest każdy "fanboy jedynej słusznej opcji", który swoją
    wartość mierzy "udowodnieniem posiadania racji" :D Nie każdy naukowiec
    prowadzący badania czy publikujący artykuły jest jednocześnie guru
    informatycznym. Nie sposób być dobrym we wszystkim i często bywa tak,
    że autor tekstu ma "swojego" redaktora, który zajmuje się
    przygotowaniem publikacji do formatów akceptowalnych przez wydawnictwa
    (kilkanaście lat temu zarabiałem na tym jako student przepisując
    artykuły dla "profesorów") i to ma sens, bo badacz chce się skupić na
    swoich badaniach i chce je publikować dla innych ale nie chce mu się
    marnować czasu na na przykład naukę programowania tylko po to, aby
    zrobić "fajny wykres", od tego są inni :D