    Newsgroups: pl.comp.programming
    From: PK <P...@n...com>
    Subject: Re: sortowanie
    <k5jn57$5ka$1@node1.news.atman.pl> <k5k4n7$445$1@adenine.netfront.net>
    <k5k4u9$k2b$2@node1.news.atman.pl>
    <s...@n...notb-home>
    <k5magc$11u2$2@adenine.netfront.net>
    <s...@n...notb-home> <k5omqs$9me$1@mx1.internetia.pl>
    <s...@n...notb-home> <k5pk0m$o5k$1@mx1.internetia.pl>
    <s...@n...notb-home> <k5po1l$8n5$1@mx1.internetia.pl>
    <s...@j...net> <k5pr01$o5k$5@mx1.internetia.pl>
    <s...@n...notb-home>
    <k5teov$vv6$1@adenine.netfront.net>
    <s...@n...notb-home>
    <5082bd02$0$26690$65785112@news.neostrada.pl>
    <4...@g...com>
    <5082da9d$0$1310$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@n...notb-home>
    <50831404$0$1208$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: 21 Oct 2012 08:56:48 GMT

    On 2012-10-20, slawek <s...@h...pl> wrote:
    > Czy możesz mi wyjaśnić, skąd oni (te przebrzydłe sweterki) mają na to tzw.
    > kasę?

    Nie wiem o co chodzi ze sweterkami.

    Ubuntu (Canonical Ltd.) zarabia przede wszystkim na wsparciu zastosowań
    komercyjnych. Tzn. dają komuś system za darmo i za stosunkowo małą
    opłatą gwarantują cały support. Klientowi opłaca się to bardziej niż
    zatrudnianie własnych administratorów i interes się kręci. Takimi
    dużymi klientami są m.in. Google i Dell.
    Do tego dochodzą różne usługi typu "chmura" oraz (pozornie nieistotne)
    gadżety typu czapki, kubki i "pudełkowe" wydania systemu. Na samym
    końcu są dobrowolne datki.
    Ubuntu to już duża korporacja (kilkaset osób, biura w różnych krajach),
    podobno samowystarczalna finansowo (na początku żyła na kasie prezesa).

    > O! To nowe Windows 8 będą za darmo dla wszystkich osób fizycznych?! No żesz
    > powiedziałeś!

    Ja już mam Windows 8 Pro za darmo od jakichś 2 miesięcy. Dobry system.
    W ogóle jadę na darmowych Windowsach i Visual Studio od prawie 10 lat.
    To jeden z przywilejów bycia "wioskowym geniuszem".

    > Spróbuj zrobić 2000 wykresów - ile to będzie minut u ciebie? 4000 tysiące
    > minut to niecałe 3 dni... jeżeli zrezygnujesz ze snu. A gnuplot zrobi to w
    > kwadrans, może nieco dłużej.

    Nie opublikowałem w życiu 2000 wykresów. Znam wybitnych profesorów,
    którzy "wypuszczają" kilka wykresów rocznie (oraz takich, którzy nie
    robią ich wcale). Skąd Ty wyciągasz takie liczby?

    pozdrawiam,
    PK