    Newsgroups: pl.comp.programming
    From: PK <P...@n...com>
    Subject: Re: sortowanie
    <k5cqnf$gac$1@node2.news.atman.pl> <k5hnqe$86f$1@adenine.netfront.net>
    <a...@g...com>
    <k5jn57$5ka$1@node1.news.atman.pl> <k5k4n7$445$1@adenine.netfront.net>
    <k5k4u9$k2b$2@node1.news.atman.pl>
    <s...@n...notb-home>
    <k5magc$11u2$2@adenine.netfront.net>
    <s...@n...notb-home> <k5omqs$9me$1@mx1.internetia.pl>
    <s...@n...notb-home> <k5pk0m$o5k$1@mx1.internetia.pl>
    <s...@n...notb-home> <k5po1l$8n5$1@mx1.internetia.pl>
    <s...@j...net> <k5pr01$o5k$5@mx1.internetia.pl>
    <s...@n...notb-home> <k5puin$58s$1@mx1.internetia.pl>
    <k5tfjk$10bd$1@adenine.netfront.net>
    <s...@n...notb-home>
    <k5u3vf$e06$1@zeus.man.szczecin.pl>
    <s...@n...notb-home>
    <1...@g...com>
    Date: 20 Oct 2012 19:52:00 GMT

    On 2012-10-20, Roman W <r...@g...com> wrote:
    > Anno Domini 2012 nawet bank w City bedzie sie ociagal przed kupieniem programu
    ktorego jedna licencja kosztuje kilkaset funtow, chyba ze absolutnie musza. Austerity
    etc.

    Jestem świadom takich trudności, ale to i tak drobiazg.
    No i jednak łatwiej przepchnąć taki soft niż nowy etat, nie? :]

    > Heh, ja go uzywam w pracy, bo wiem ze Matlaba mi na pewno nie kupia :) Nie jest
    taki zly do prototypizacji, ale wykresy so do chrzanu.

    Ja używam w domu i używałem na studiach, ale co z tego? :]

    Do testowania, projektowania i edukacji jest spoko. Za to bałbym się
    go używać w zastosowaniach komerdycjnych. Octave jest po prostu
    potwornie wolny i niestabilny. Wiele funkcji jest zaimplementowanych
    tak źle, że byle śmieć na kilka linii kodu działa lepiej. Do tego
    fatalna dokumentacja (łatwiej jest znaleźć funkcję w kodzie i zrozumieć
    jak działa, niż dotrzeć do jakiegoś manuala). Poza tym zadziwia mnie,
    że tak popularny i stosunkowo mocny pakiet prawie nie istnieje online.
    Nie marzę o czymś choćby zbliżonym do Matlab Central. Po prostu
    widać, że fora o Octave są od lat w agonii.
    wiki.octave.org traktuję jako żart / projekt dla stażysty.

    No i umówmy się: wiele firm kupuje Matlaba dla pakietów dodatkowych,
    a nie samego wariantu podstawowego. Na to konkurencja nie ma odpowiedzi
    (nawet ta płatna :)).

    pozdrawiam,
    PK